Noen som har brukt seabands mot kvalme?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Jeg lurer på om det er noen av dere som har prøvd de armbåndene mot kvalme, og om det hadde noen effekt. Jeg er ikke så dårlig at jeg kaster opp, men heller konstant småkvalm, og lurte på jeg skulle prøve seabands. Jeg er ikke så dårlig at jeg kommer til å prøve legemidler, så jeg tror jeg er villig til å gi de et forsøk.

Jeg lurer også på om de er elastiske. Jeg har ganske tynne håndledd, slik at alt annet av armbånd og klokker som regel er alt for store.

Elastiske. Funket ok på meg første uken, men når jeg begynte å spy mye, merket jeg ikke forskjell om jeg hadde de eller ikke. Verd et forsøk synes jeg. :)

Jeg brukte dem ALLTID når jeg måtte kjøre eller sitte i bil da jeg var gravid... det var en livredder for meg ;-)

Hva er det egentlig som gjør at de fungerer?
Og det er helt trygt å bruke under graviditeten?
Er de dyre?

Kanskje noe å tenke på her også. :-)

Har en venninne har brukt de og var veldig fornøyd. Har ikke prøvd selv da.

Det er en sånn liten akupunktur kule som treffer et punkt på håndleddet, som roer ned kvalme. Kjent fenomen ved bilsyke o.l. :) helt 100% ufarlig å bruke! :) kjøpes på apotek, troooor jeg betalte ca. 130 kr. Absolutt verd å prøve om man har kvalme!
Mine funker ikke nå, men funket når jeg hadde mindre, såregner med det funker godt når denne kvalmen begynner å avta litt! :)

Jeg tenkte å prøve slike for jeg er av og på kvalmen hele tiden, noen dager er MYE værre enn andre, men det er likevell ikke nor å gøy å gå rundt små kvalmen hele dagen..

Her går det i armbånd, ingefærkapsler og lakrisdrops. Alt hjelper vel litt så jeg kommer meg noenlunde gjennom dagen ;-) Forferdelig slitsom denne kvalmen ;-) Gleder meg til det er over..

Jeg var i elendig form hele forrige uke, så på lørdag investerte jeg i dette båndet - någet skeptisk dog ;)
Men.. jeg har ikke vært kvalm siden, bortsett fra en gang i går morrest da jeg tok det av for å dusje - håper det fortsetter slik! :)

Jeg prøvde de i begge svangerskapene, men det hadde ingen virkning på meg.

Det som hjalp mest hos meg var å spise epler å drikke eplemost, det holdt kvalmen i sjakk :)

Jeg kjøpte armbåndene i dag, men er ikke helt overbevist enda. Jeg var mindre kvalm i ettermiddag, men nå er kvalmen her igjen. Ikke så lett å få dem plassert helt riktig heller. Ja, ja, prøver noen dager til før jeg avskriver dem.

Nå hjalp det jo heller ikke på kvalmen min at eldstejenta kastet opp i kveld :eek:

Back
Topp