Noen som har brukt former til karamel?

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har nemlig kjøpt sånne små papirformer som er til karamell. Skal de smøres først? Og evt med hva? Ser liksom for meg at det må være kjipt om karamellene sitter fast i papiret... Eller er det såpass med smør og fett i massen at det ikke klistrer? 

ORIGINAL: Strekkoden!

De klistrer! Jeg brukte silikon former fra IKEA, jeg.. Det var lurt [:D]

Jo, men dette er jo til å gi bort... Så istedet for å klippe de opp i biter, så bare ha de direkte i formene...

ORIGINAL: Labambie

Jo, men dette er jo til å gi bort... Så istedet for å klippe de opp i biter, så bare ha de direkte i formene...

Ja, skjønte det. Gav bort jeg også.. Men hadde de i former med hjerter, stjerner osv også inn i cellofan (?), men det var et pes.. Men vil tro du gjerne kan smøre papirformen, eller ha litt olje i bunn?!

Ja, skjønte det. Gav bort jeg også.. Men hadde de i former med hjerter, stjerner osv også inn i cellofan (?), men det var et pes.. Men vil tro du gjerne kan smøre papirformen, eller ha litt olje i bunn?!

Kan jeg bruke en gnutte formfett tror du?

Kan jeg bruke en gnutte formfett tror du?

Hmm, så lenger det ikke setter smak må det vel gå.. Aliminumsfolie går også da, men litt pes å få opp i formen først [8D] Si ifra om du finner ut av det da, jeg skal lage en panne til, og da vil jeg gjerne slippe cellofan!![&o]

Disse er fine

http://leneskaker.blogspot.com/2010/12/sjokoladekarameller-ca-14-stk.html

Dytter litt på denne...

Noen med erfaring med formfett da?

jeg har sånne folieformer. konfekt former liksom. har så lyst å slippe å klippe og pakke inn[&:]

jeg bruker alltid konfektformer til karameller. ikke i papir, men sånn aluminiumsfolie liksom....og ja, de klisterer...vurderte å rett og slett bruke formfett i år, men glemte det....

Vi har brukt aluminiumsformer. Det har gått kjempebra.

Usikker hvordan det er med papirformer. De er jo ikke like "glatte"

ORIGINAL: merete_80

Jeg bruker små papirformer (knäckformer), og smører dem ikke. Er jo laget av type bakepapir. Ikke noe problem med at de setter seg fast.

Fant ut at det var sånne jeg hadde kjøpt, så de var ferdig "smurt". Jeeej! [:D]

Jeg bruker små papirformer (knäckformer), og smører dem ikke. Er jo laget av type bakepapir. Ikke noe problem med at de setter seg fast.

Kan dere dele hvor mirakelet er kjøpt også eller? [8D][:D]

ORIGINAL: Pijah

Kan dere dele hvor mirakelet er kjøpt også eller? [8D][:D]

I Sverige kjøpte jeg mine... [X(]

Back
Topp