Noen som har brukt donorsperm?

Kanskje snart?

Elsker forumet
Noen som har erfaring de vil dele? Hvor, hvordan, hva maa til? Blir det IVF/ICSI da og eller kan man bruke inseminering?? Og betyr inseminering mindre hormonbruk for oss kvinner??

Hvor fikk dere spermen fra? Danmark eller? Er det frossen sperm eller "fersk"?

Takker for svar :-)

Ei venninne brukte donor sperm, det var privatklinikk i Oslo. De hadde inseminering :)

Prøver skrev:
Ei venninne brukte donor sperm, det var privatklinikk i Oslo. De hadde inseminering :)

Men var det donorsperm fra Norge eller fra et annet land? (om du vet det da) :-)

donor var fra en av norges friske menn ;-) (det er det vi fikk informasjon om) donor var frossen. vi spurte om det kan hende at vi får en ikke etnisk norsk donor, så fikk vi svar at ikke. 
barn kan få vite hvem donor var etter at de fyller 18 år. Dvs at det er ikke lov med anonym donor i Norge.

elmodi skrev:
donor var fra en av norges friske menn ;-) (det er det vi fikk informasjon om) donor var frossen. vi spurte om det kan hende at vi får en ikke etnisk norsk donor, så fikk vi svar at ikke. 
barn kan få vite hvem donor var etter at de fyller 18 år. Dvs at det er ikke lov med anonym donor i Norge.

OK, takk for svar. Saa de tiner opp frossen sperm og gjoer inseminasjon som om spermen var fersk?

Du nevnte at du brukte primolut + menopur + el sprøyten. Men faar du ikke for mange egg med menopur da? (om jeg husker riktig fikk jeg det i forbindelse med ivf for aa faa mange egg..?)

Og, selvsagt det viktigste spoersmaalet, ble dere gravide ?

Ja, jeg har brukt donor sperm i Danmark. Brukte ikke hormoner.. Ble gravid på 6 forsøk, men mistet i 9 uke. Kjenner noen som ble gravid på 1 og 3 forsøk.

nurk og mirakel skrev:
Ja, jeg har brukt donor sperm i Danmark. Brukte ikke hormoner.. Ble gravid på 6 forsøk, men mistet i 9 uke. Kjenner noen som ble gravid på 1 og 3 forsøk.

Maatte du da i hui og hast reise til klinikken naar du hadde eggloesning eller hvordan funker det??
Mange spm rundt dette men lite svar aa finne egentlig :-)

Back
Topp