Noen som har brukt de samme medisinene som jeg skal ha?

Babydrømmen87

Gift med forumet
Julistrålene 2025 ♡
Hei.
Jeg har ved IVF 1 brukt Rekovelle og Fyremadel.
2.forsøket som ble avbrutt pga personlige årsaker, brukte jeg Synarela og Gonal F.

Fikk ut 12 egg på Rekovelle.

Noen som har erfaringer fra bruk av progynova før oppstart på menopur?
Hvor mange egg fikk du ut? Hvor lenge gikk du på de?

Skal ikke ha forsøk før i oktober/november, men veldig spent på å høre om andre har brukt det samme, vært fornøyd, eventuelle bivirkninger osv.
Jeg vil gjerne høre om ditt forsøk med disse hormonene :happy:
21A1AD7C-E5AC-4A62-A351-140071DCF7AD.jpeg

Jeg brukte menopur 150 iu og fyremadel + ovitrelle. Hadde god erfaring med medisinene, ble overstimulert og fikk ganske vondt i eggstokkene, men ellers ingen bivirkninger.

Anbefaler deg å bli med i det lukkede assistert-forumet forresten :)

Jeg brukte menopur 150 iu og fyremadel + ovitrelle. Hadde god erfaring med medisinene, ble overstimulert og fikk ganske vondt i eggstokkene, men ellers ingen bivirkninger.

Anbefaler deg å bli med i det lukkede assistert-forumet forresten :)
Hvordan kommer jeg inn der?

Jeg har gått på og skal på akkurat de hormonene du skal på nå. Startet på Progynova i dag. Jeg skal ha litt høyere dose Menopur da for jeg fikk ikke så voldsomt med egg ut på 300 iu. Jeg fikk vel 7 stykk eller noe og der bare ett ble til et ordentlig embryo. Jeg hadde ikke så mye bivirkninger egentlig. Merket såklart at eggstokkene jobbet og ble store og tunge. Men ellers fin form. Det som jeg tror virkelig gjorde utslaget for min del var Gonapeptyl sammen med Ovitrelle. Det fikk modnet eggene mine ordentlig.

Jeg ble gravid og alt var tilsynelatende bra. Så skjedde det noe som ikke har noe med behandlingen å gjøre eller kvalitet på egg. Det delte seg og ble til tvillinger og det gikk galt med dem siden de delte både fostersekk og morkake. Det er ekstremt sjeldent at det skjer. Men siden jeg mistet så er jeg nå i gang med nytt forsøk. Klinikken var enige i at vi gjentar suksessen fra sist og kjører samme medisinene.

Bare å skrive til meg om det er noe du lurer på. Ser du er hos Hausken du også. Er det i Bergen? De er fantastisk gode og omtenksomme. En ordentlig fin gjeng som jobber der. ❤️

Jeg har gått på og skal på akkurat de hormonene du skal på nå. Startet på Progynova i dag. Jeg skal ha litt høyere dose Menopur da for jeg fikk ikke så voldsomt med egg ut på 300 iu. Jeg fikk vel 7 stykk eller noe og der bare ett ble til et ordentlig embryo. Jeg hadde ikke så mye bivirkninger egentlig. Merket såklart at eggstokkene jobbet og ble store og tunge. Men ellers fin form. Det som jeg tror virkelig gjorde utslaget for min del var Gonapeptyl sammen med Ovitrelle. Det fikk modnet eggene mine ordentlig.

Jeg ble gravid og alt var tilsynelatende bra. Så skjedde det noe som ikke har noe med behandlingen å gjøre eller kvalitet på egg. Det delte seg og ble til tvillinger og det gikk galt med dem siden de delte både fostersekk og morkake. Det er ekstremt sjeldent at det skjer. Men siden jeg mistet så er jeg nå i gang med nytt forsøk. Klinikken var enige i at vi gjentar suksessen fra sist og kjører samme medisinene.

Bare å skrive til meg om det er noe du lurer på. Ser du er hos Hausken du også. Er det i Bergen? De er fantastisk gode og omtenksomme. En ordentlig fin gjeng som jobber der. ❤️
Takk for svar:) syntes at 300 hørtes mye ut bare…men her er det jo bare å stole på legene.

Takk for det. Nei jeg tilhører Oslo. Ja jeg har ikke noe negativt å si om Hausken. Bortsett fra opplegget etter innsettet som endte i en exu, men det er en annen historie. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med dem❤️

Hei :) Jeg har nesten lik plan som deg. Men jeg startet med 300 ie menopur 2. menstrasjonsdag, og skal ta fyremadel fra 4. dag med menopur. Jeg skal ta begge på morgenen. Jeg startet for to dager siden, så erfaringer må jeg komne tilbake til. Skal på ultralyd kontroll på onsdag, og sannsynligvis egguttak uken etter.

Hvordan går det med dere som har startet med medisiner? Jeg startet med 300 menopur forrige fredag. Og tatt Fyremadel siden mandag. Jeg var på ul kontroll i går, og skal ha ny ul kontroll på mandag, og sannsynligvis egguttak nå på onsdag.
Dere som har erfaring fra egguttak, hvordan oppleves dette, og hvordan er formen etterpå, og de neste dagene?

Hvordan går det med dere som har startet med medisiner? Jeg startet med 300 menopur forrige fredag. Og tatt Fyremadel siden mandag. Jeg var på ul kontroll i går, og skal ha ny ul kontroll på mandag, og sannsynligvis egguttak nå på onsdag.
Dere som har erfaring fra egguttak, hvordan oppleves dette, og hvordan er formen etterpå, og de neste dagene?
Jeg har hatt ett egguttak. Merka svært lite til selve uttaket. Fikk en god smertestillende cocktail med piller, så de lindret meg veldig godt. Uttaket kjentes som en svak napping/lugging. Gikk fort. Ingen smerter i etterkant, bare litt sliten, og tok livet litt med ro de neste dagene. Hadde ingen problemer. Men alle opplever vel dette forskjellig:happy: jeg var ihvertfall veldig heldig uten noen smerter.

Første uttak ble jeg veldig omtåket av pillemiksen. Kjente ingenting utenom ett stikk helt på slutten av uttaket. Tar sjeldent smertestillende, så det varnok årsaken. Døste av to timer på toget hjem, og følte meg ganske ok etter det. Andre gang ble jeg ikke noe særlig omtåket. Kjente nok litt mer under uttaket, men ikke noe problem å komme gjennom. Synes det var bedre med litt smerter enn å være omtåket. Begge gangene har jeg vært litt sliten etterpå, men ingen smerter. Bare litt øm der inne. Det har vært godt med 2 dager sykmelding. Tror det er veldig individuelt hvordan det er.

Back
Topp