Noen som har brukt BSU pengene sine?

Til mitt første hus, som egenkapital :)

Mitt første hus. :) Begynte å betale på huslånet med en gang, tok da fra bsu. Så på veldig mange mnd hadde jeg lik økonomi, siden lånet ble jo trekt fra bsu. Var veldig greit og kunne spare litt pga det. :)

Får bare brukt det til huskjøp og får ikke opprett ny når man har brukt den.

Har tatt opp ett lån som har gått til nytt kjøkken. Skal betale det ned med BSU-pengene :P det skulle visst gå greit.

til mitt første hus. og jeg angrer..
får ikke opprette en ny
Samme her :-( Brukte den for tidlig!
Anbefaler alle å ha bsu så lenge som mulig og spare max så lenge som mulig.
Om man skal kjøpe hus/leilighet så kan man si til banken at det skal gå til huset så snart man har enten spart max eller blitt for gammel til p kunne spare mer.

Ja, vi brukte begge vår. Hadde tjent ca max, og nærmer oss slutten i alder også. Vi brukte de til oppgradering av uteområdet vårt.

Jeg kommer ikke til å bruke den før jeg har spart max, og latt det rentet seg noen år. Eier ikke bolig enda, men kommer ikke til å bruke den til første bolig heller. Med så gode renter burde man virkelig la den stå så lenge som overhodet mulig :)

Sambo har brukt sin på kjøkkenet vårt, hadde spart maks, og for gammal til å spara meir.... Har min fremdeles, kjem til å bruke den neste sommar til å betale lånet, slik at lønna kan gå til bryllup❤

Brukte den når jeg bygde hus. Hadde da spart max beløpet :)

Vi har brukt samboeren sin til bsu-lån, men har etter avtale med banken fått lov til å spare opp til maxgrensen før kontoen avsluttes. Nå har vi solgt leiligheten og er på husjakt. Da bruker vi min bsu for nytt lån, også denne gangen med avtale om å få spare opp til maxgrensen :)

Ja, vi brukte begge vår. Hadde tjent ca max, og nærmer oss slutten i alder også. Vi brukte de til oppgradering av uteområdet vårt.

Tok dere opp nytt lån samtidig eller kun brukte pengene til det når dere tok de ut av konto? Hadde dere da kjøpt bolig etter kontoen ble oppretta?

Jeg er forresten over grensen i alder så får ikke skattefradraget lenger- men sparingen kan jo fortsette med den gode renten fordi. Men har lyst å "bruke" dem...

Brukte den på huskjøp nr. To. Er over alder for skattefordel så tok den inn i huslånet istedet. :)

Hus
Tok dere opp nytt lån samtidig eller kun brukte pengene til det når dere tok de ut av konto? Hadde dere da kjøpt bolig etter kontoen ble oppretta?

Jeg er forresten over grensen i alder så får ikke skattefradraget lenger- men sparingen kan jo fortsette med den gode renten fordi. Men har lyst å "bruke" dem...
Husker ikke helt. Tror kanskje vi tok opp litt mer. Gjorde en stor jobb ute. Vi hadde kjøpt bolig etter at kontoene ble opprettet. Var ikke i forbindelse med boligkjøpet. Sparingen kunne ha fortsatt i ett eller to år, og så hadde vi jo fått litt renter. Vi tenkte at det var noe vi ville gjøre, og vi tapte ikke så alt for mye på det uansett. Nå sparer vi de samme pengene og får jo renter derifra også:)

Nei ikke enda,vi valgte å ikke bruke de når vi kjøpte huset siden vi hadde så mye startkapital utenom:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Vi brukte de på å betale ned huslånet mens min mann var hjemme i ulønnet permisjon...
Hadde ca 100 tusen på kontoen, og det gjorde at vi kunne bruke ulønnet permisjon i 7mnd 100% og 3mnd 40% ulønnet (parallelt med fedrekvoten)!!

Back
Topp