Noen som har Boerboel her?

Kranglefanten

Forumet er livet
Har lest litt rundt ang denne rasen, og lurer litt på hva dere syns om hunden? Positive og negative erfaringer.

NEi men har sååå lyst på!
De har jo me vaktegenskapet da, så er nok greit å ha litt lydighet[;)]

Ellers kan jeg anbefale Dogo Canario! Vi har en dogo, og er såååå fornøyde:) Rolig, herlig og stor jente[:D]

Boerboel miljøet er forresten veldig lite og de i raseklubben er visst veldig interesserte i å snakke med de som øsnker seg boerboel og gi gode tips[:D]

ORIGINAL: Skrulla86

Ellers kan jeg anbefale Dogo Canario! Vi har en dogo, og er såååå fornøyde:) Rolig, herlig og stor jente[:D]

Boerboel miljøet er forresten veldig lite og de i raseklubben er visst veldig interesserte i å snakke med de som øsnker seg boerboel og gi gode tips[:D]

Vi har nemlig en oppdretter - boerboel.no - som er interessert i en foravtale med oss, vi kan få en liten hannboerboel mot at han bruker den til avl 1-2 ganger.
Mannfolket har VELDIG lyst på, og har lest flere bøker og surfet nettet for informasjon om rasen. Jeg derimot, er litt skeptisk mtp størrelsen..[8D]

ORIGINAL: Kranglefanten

Vi har nemlig en oppdretter - norboerboel.no - som er interessert i en foravtale med oss, vi kan få en liten hannboerboel mot at han bruker den til avl 1-2 ganger.
Mannfolket har VELDIG lyst på, og har lest flere bøker og surfet nettet for informasjon om rasen. Jeg derimot, er litt skeptisk mtp størrelsen..[8D]

eg ville fortsat ringt han i raseklubben. Han kan si om oppdretteren er seriøs og gi deg masse info om rasen.
Har dere vært å hilst på?? Det er VELDIG viktig før dere evt. besemmer dere!
Boerboel er en veldig stor rase, men tror de kanskje er rolige også?
Er mer vaktinnstinktet jeg ville hørt om. Om de bjeffer mye og kan være reserverte ovenfor fremmede. Jeg ville ringt og hørt jeg altså[:D]

Min tante og onkel har Boerboel. Har vært mye sammen med denne hunden i og med at vi er naboer. Og jeg må si at han er helt fantastisk. Utrolig bra lynne (men er i trassalderen akkurat nå), han er også veldig tålmodig med den lille gutten i huset på 2 år. Han finner seg i alt, og jeg har ALDRI sett han sint. Det har heller ikke de som eier han. De sier at han må være dum;) Hehe.

Har lest en del om rasen selv, da jeg hadde veldig lyst til å skaffe meg en slik hund. De er jo avlet opp for å være "barnevakter", så de er perfekte familiehunder.

Kunne skrevet masse positivt om rasen! Men det er et par minus her også, dessverre... De sikler og røyter noe helt forferdelig. Det gjelder kanskje ikke alle, men både han til tante og broren hans gjør det. Det er snakk om så mye hår at min tante ikke orker å gå uten sko inne. Det må støvsuges flere ganger om dagen. Og det er jo litt slitsomt å tenke på å ha hår og sikkel overalt, med en liten en i huset, og enda en på vei... Men bortsett fra det så sier alle at de ikke kunne hatt en bedre hund:) Han er herlig. Rett og slett verdens snilleste:)

ORIGINAL: Kranglefanten

Vi har nemlig en oppdretter - norboerboel.no - som er interessert i en foravtale med oss, vi kan få en liten hannboerboel mot at han bruker den til avl 1-2 ganger.

eg ville fortsat ringt han i raseklubben. Han kan si om oppdretteren er seriøs og gi deg masse info om rasen.
Har dere vært å hilst på?? Det er VELDIG viktig før dere evt. besemmer dere!
Boerboel er en veldig stor rase, men tror de kanskje er rolige også?
Er mer vaktinnstinktet jeg ville hørt om. Om de bjeffer mye og kan være reserverte ovenfor fremmede. Jeg ville ringt og hørt jeg altså[:D]

Mannfolket jobber med svigerbroren til oppdretter, han er SABT/SABBA registrert og er SABT representant i Norge. Så vi veit at han er seriøs. Han er også med i raseklubben, Finn Gjetanger heter han.

Men jeg tenkte å høre litt med andre som har slik hund, for de to jeg kjenner med boerboel har ikke barn[:)]

Back
Topp