Noen som har blitt sykemldt pga kvalmen?

lanjelin

Forelsket i forumet
Overskriften sier det vel :) Noen som er/har vært sykemeldte pga kvalmen/opokast?

Skal til legen idag, tror pr nå at det blir utveien :-/ Prøvd det meste, tar postafen, og det tar kanskje oppkastet en stund, men jeg blir jo sååå trøtt istedet.. Håper det gir seg raskt, og at jeg kan jobbe igjen..

Jeg ble 100%sykemeldt; pga phenergan-mot kvalme;blir så døsig og trøtt av den! Sm til 5 desember; er da 11+2 så satser på å begynne å jobbe da igjen☺☺

Ah, du fikk det på resept? Hjelper det synes du?:)
Ja, håper det gir seg innen uke 12 denne gang :)

Ah, du fikk det på resept? Hjelper det synes du?:)
Ja, håper det gir seg innen uke 12 denne gang :)
På resept ja☺fungerer som bare juling...ikke kvalm lenger; bare fryktelig; fryktelig trøtt;) å har funnet ut at alt er bedre enn den kvalmen jeg gikk med 24/7:)❤❤

Jeg er 100% sykemeldt, prøver å ta Postafen, men den ser ut til å ha mistet effekten. Prioriterer formen og hjemmet før jobb, så føler jeg må bli mye bedre før jeg går tilbake til jobb

50% sykmeldt pga kvalme, så jobber fra lunsj og utover!

70 % sykemeldt. Jobber litt hjemmefra. Tar også postafen, fungerte veldig bra i 1 1/2 uke. Så mistet den effekt. Men føler meg bedre i dag. Synes forøvrig det går veldig opp og ned. Men merker jeg fort blir kvalm om jeg stresser pga jobb feks.

Krøp til korset og tok imot 50% sykmelding :( Plutselig så sliten og dårlig. Sitter i ro mesteparten av dagen og føler at kroppen stivner og blir dvask, men beveger jeg meg blir jeg dårligere.

70 % sykemeldt. Jobber litt hjemmefra. Tar også postafen, fungerte veldig bra i 1 1/2 uke. Så mistet den effekt. Men føler meg bedre i dag. Synes forøvrig det går veldig opp og ned. Men merker jeg fort blir kvalm om jeg stresser pga jobb feks.

Samme her, men og generelt morgenene, der vi stresser, skyndter oss osv. Jeg trenger en rolig morgen, med frokost og postafen, hehe. Da blir jeg ikke SÅ dårlig/kaster kanskje ikke opp. Jobben er skikkelig stress, uten mulighet for å tilrettelegge på andre måter.

Ble sykemeldt 100% til 21.12 faktisk. Da er jeg i uke 12, og han regna med at det hadde avtatt da :)

Samme her, men og generelt morgenene, der vi stresser, skyndter oss osv. Jeg trenger en rolig morgen, med frokost og postafen, hehe. Da blir jeg ikke SÅ dårlig/kaster kanskje ikke opp. Jobben er skikkelig stress, uten mulighet for å tilrettelegge på andre måter.

Ble sykemeldt 100% til 21.12 faktisk. Da er jeg i uke 12, og han regna med at det hadde avtatt da :)
Vær forberedt på at det kan vare litt lenger. Men forhåpentligvis ikke.

Ble 100% sykemeldt i dag ut neste uke og fikk resept på postafen. Så skulle vi se om det hjalp at jeg fikk hente meg inn. Kjenner allerede at det har hjulpet å være hjemme i går og i dag. Er så mye stress på jobb og må virkelig ta meg sammen. Her kan jeg ligge i stabilt sideleie og proppe i meg mariekjeks og ta ting i mitt eget tempo :P

:wideyed::wideyed:

Hvor lenge har du tatt postafen? Fungerer det bra for deg?
Ja jobben er veldig stress her også. I dag har jeg vært kjempe dårlig og ikke klart å jobbe noe hjemmefra. Så har noen timer jeg må ta igjen i helgen. Har 70% ut neste uke, følte meg jo bedre her om dagen, men så kom den ekstreme kvalmen som et slag tilbake igjen i dag. Nei vi får håpe det gir seg for oss alle. Frykter forlengelse av sykemelding her også, umulig å jobbe når man såvidt klarer å komme seg ut døren:wideyed:

Jeg er ikke sykemeldt enda, men jeg blir bare kvalmere og kvalmere... (9+2 nå) var hjemme torsdag og fredag pga halsbetennelse, og lå bare helt flat på sengen. Det trengte jeg virkelig! Skal til legen på mandag på første kontroll og håper han har gode råd...

Back
Topp