Noen som har blitt sykemeldte enda?

3smågull!

Forelsket i forumet
Jeg merker nå at å jobbe i hjemmesykepleien har blitt vanvittig tungt! Har pratet med sjefen og de har prøvd å tilrettelegge mest mulig, men er jo ikke lett da vi er underbemannet, akutte ting skjer ofte og tunge pasienter..Bare det å gå opp og ned trapper, så føles det ut som jeg har løpt maraton!:( Føler også at å bli sykemeldt nå gjør at ventetiden blir fryktelig lang, men jeg har jo egentlig ikke noe valg-skal jo ta vare på de to andre gulla vi har også!

Noen som har blitt sykemeldte enda??

Hei:) må si du er flink som har holdt ut så lenge i hjemmesykepleien, det er en tung hverdag! Selv om man ikke er syk når man er gravid fører det jammen meg med seg både det ene og andre som gjør ting i hverdagen tyngre!:) Selv jobber jeg på sykehuset på sengepost, jeg spurte selv fastlege etter sykemelding for et par uker siden da jeg rett å slett ikke var i balanse lenger, jeg brukte opp energi jeg ikke hadde. Ble da 100% sykemeldt, har tenkt litt på om jeg kansje kunne redusert stillingen i stede mene har kommet frem til det at når man er på jobb krever det 100% av deg, har man mindre enn det å gi går det utover kollegaer og pas i en så hektisk og uforutsigbar hverdag! Det er ingen som er tjent med at du presser deg for lenge! Det er nå det er viktig å tar vare på seg selv, ingen gjør det for deg:) lykke til:)

Jeg får 80% svangerskapspenger. Jobber selv i ambulansetjenesten. Jobbet ute oprativt til uke 26, jobber nå i en 20% undervisningsstilling. Men kjenner nå bare det er tungt. Man kan jo evt få 100% svangerskapspenger da? I og med de ikke får til tilrettelegging for deg? 

Håpar eg klarar å gå heilt fram til permisjonen byrjar, men så har ikkje eg så veldig fysisk krevande jobb - er lærar. Nok stress, men lite løfting og slikt. Heldigvis snart juleferie, så då får eg ein pause uansett :)

Har vært sykemeldt siden slutten av september jeg. Men nå er jeg student og jobber ved siden av studiene, og studerer gjør jeg enda. Har en uke igjen nå før juleferie og kjenner det skal bli godt. Ble sykemeldt fra deltidsjobben pga jeg var så sliten, både psykisk og fysisk. Går 6 året på medisin nå og det er mye praksis på sykehuset så det ble nok for meg.

Takk for svar!:)Var hos legen idag og skal jobbe 25%..Ikke akkurat mye, men da har jeg noe å komme til en stund til! Han skjønte meg godt, så jeg skulle bare ringe hvis det ikke gikk heller,så da får jeg se hvor lenge kroppen orker før jenta kommer:):)

Jeg måtte krype til korset å sykemelde meg 50%. Hadde samme problemet med tilretteleggingen, uventede ting skjedde med sykdom og jeg måtte trø til. Så med en gang folk kom tilbake til jobb ble jeg sykemeldt. Jobber i KIWI og det er mye tungt fysisk arbeid og mye stress, når dagen var omme hadde jeg altså ikke mye energi igjen. Blir nokk å prøve meg i 50% ei stund til å se hvordan det går. Har fungert ganske bra til nå, men tror ikke det blir så lenge til før det blir 100%, selv om jeg da skulle ønsket at jeg kunne jobbet 100% til permisjonen startet.

Her er det fullt kjør fram til jeg skal ut i permisjon 3 uker før termin. Men min arbeidsgiver har vært helt fantastisk å tilrette legge, har fått alle vaktlistene siden jeg ble gravid utlevert slik at jeg kunne se over dem før de trådde i kraft og fått endret vakter som plutselig ble for tunge eller som jeg slet med.

Så jeg har kunnet jobbet noen prosenter mindre den ene mnd og kanskje tatt igjen litt neste, og det har vært akkurat det jeg trengte, så nå er jeg 32 uker på vei og har bare hatt 2 sykedager, så dette funket best for meg :-)

Men med all turnusen og det, så må det sies at jeg hadde ikke fått det til om arbeidsgiver ikke hadde vært så fleksibel som det han har vært. Har til og med hatt ham på alle fire inne på kontoret for å stille inn stolen korrekt for meg nå når vekta og alt er litt i forandring :-P

Jeg jobbet 100 % til slutten av oktober. Ble da 20 % sykmeldt pga. rygg- og bekkenplager...

Denne uken ble jeg sykmeldt en dag til i uka, og er nå 40 % sykmeldt....

Det blir tilrettelagt for meg på jobb (småbarnsavd i barnehage), ved at de andre tar de tyngste løftene og sånn. Men det er helt å umulig å jobbe uten å løfte (bleieskift, ut- og inn av vogner, barn som trenger trøst osv.), og jeg er også alene litt på begynnelsen eller slutten av dagen....

Kjenner det godt på kroppen, og det er ikke noe lurt å slite seg ut før fødselen/barseltiden :)

Synes du har holdt ut lenge, og det er bra du lytter til kroppen og tar det litt med ro når du trenger det :)

Jeg har så og si vært 100 % sykemeldt siden jeg var i uke 13 =) Man vender seg skremmende fort til det....

Back
Topp