Noen som har blitt satt i gang...

Soffi23

Elsker forumet
uten at det har vært medisinske årsaker til det? Da tenker jeg på å bli satt i gang rundt termin, ikke 12 dager etter pga overtid.

Jeg er 40+4 og sover ikke lenger om natta pga svskapskløe. Jeg har tatt blodprøver som er normale, så i teorien er det ikke noen grunn til å bli satt i gang mtp fare for meg eller baby. Likevel fikk jeg overtidsvurderings-time allerede nå mandag som kommer.

Jeg vet jeg ikke burde ha noen falske forhåpninger, men kjenner virkelig at jeg ønsker igangsettelse nå. Kroppen er så sliten og jeg blør på armer og bein pga kløen. Har prøvd mange forskjellige kremer fra apoteket og har også prøvd allergimedisin uten at noe har virket. De gangene jeg klarer å sove 2-3 timer er det fordi jeg er utslitt.

Noen andre som har blitt satt i gang pga plager som ikke nødvendigvis er skadelige for mor eller barn?
 
Ble satt i gang dagen før termin fordi jeg plutselig fikk panikkangst for å føde.
 
Jeg fikk en helg med smertedoser med eldste på sykehuset. Skulle bli satt igang tirsdag så var på barsel mandag for å sove der. Men fødselen startet av seg selv mandag etter to netter med søvn. Fikk forte 2 ganger om dagen, major3og beroligende om kvelden. Sov kjempe godt. Det hjalp så fødselen startet selv. Jeg måtte kjempe litt siden jeg kun var 37 uker på vei og skulle bli satt igang 38+0.
 
Jeg ble satt igang 2 uker før termin for at babyen ikke skulle bli for stor :) for meg var det en helt super opplevelse :)
 
Ble satt i gang forrige gang pga bekkensmerter og søvnproblemer 4 dager over termin. Vi spurte bare legen på overtidskontrollen. De var ikke helt enige, men ble nå innlagt og dagen etter ble han født :)
 
Ble satt i gang forrige gang pga bekkensmerter og søvnproblemer 4 dager over termin. Vi spurte bare legen på overtidskontrollen. De var ikke helt enige, men ble nå innlagt og dagen etter ble han født :)


Deilig lesing... håper de ikke er for harde på det på sykehuset her... har ihvertfall overtidskontroll i morgen og kjenner jeg bare er helt tappet. Her er det i gjennomsnitt en fødsel i døgnet så tror ikke kapasiteten skal bli noe problem for dem iallefall.
 
Deilig lesing... håper de ikke er for harde på det på sykehuset her... har ihvertfall overtidskontroll i morgen og kjenner jeg bare er helt tappet. Her er det i gjennomsnitt en fødsel i døgnet så tror ikke kapasiteten skal bli noe problem for dem iallefall.
Da er det bare å spørre. Si det som det er at du er helt tømt for energi og krefter. Sover lite osv. Om nødvendig overdriv hvis det går. Er ingen vits å gå overtid egentlig. Store plager hos mor burde være god nok grunn når man har kommet forbi termin
 
Da er det bare å spørre. Si det som det er at du er helt tømt for energi og krefter. Sover lite osv. Om nødvendig overdriv hvis det går. Er ingen vits å gå overtid egentlig. Store plager hos mor burde være god nok grunn når man har kommet forbi termin

Får gjøre mitt beste for å overbevise om igangsettning! Nå i dag har det komt ut 2 store doser med slimpropp, så har et håp om at det starter av seg selv i løpet av kvelden/natta!
 
uten at det har vært medisinske årsaker til det? Da tenker jeg på å bli satt i gang rundt termin, ikke 12 dager etter pga overtid.

Jeg er 40+4 og sover ikke lenger om natta pga svskapskløe. Jeg har tatt blodprøver som er normale, så i teorien er det ikke noen grunn til å bli satt i gang mtp fare for meg eller baby. Likevel fikk jeg overtidsvurderings-time allerede nå mandag som kommer.

Jeg vet jeg ikke burde ha noen falske forhåpninger, men kjenner virkelig at jeg ønsker igangsettelse nå. Kroppen er så sliten og jeg blør på armer og bein pga kløen. Har prøvd mange forskjellige kremer fra apoteket og har også prøvd allergimedisin uten at noe har virket. De gangene jeg klarer å sove 2-3 timer er det fordi jeg er utslitt.

Noen andre som har blitt satt i gang pga plager som ikke nødvendigvis er skadelige for mor eller barn?
Jeg ble satt igang uten noen særlig grunn...

Skjønner du er sliten, men er det ditt første barn eller?

Jeg var på Ahus da jeg ble satt igang, og de ville veldig gjerne sette igang. Virket som det nesten var en hobby de hadde...? :p
Men jeg kan ikke akkurat anbefale igangsettelse altså:blackeye:
 
Jeg håper/satser på igangsetting to dager etter termin. Det er notert i journalen min på sykehuset og jeg har fått time for oppfølgning to dager etter termin . Jeg gikk 2u over m/nr.1 og 3(!)uler over termin m/nr.2. Nr.3 mistet jeg.. i uke 18+4, men han hadde vært død i en ukes tid. Morkake satt fast m/nr.2 så jeg er gradert som risikofødsel - også fordi jeg går på blodfortynnende (fragmin+aboyl-e) - men skal slutte på det uke 38...jeg kommer ikke til å forlate avdelingen om de ikke setter meg igang ved timen to dager etter termin..
 
Jeg ble satt igang uten noen særlig grunn...

Skjønner du er sliten, men er det ditt første barn eller?

Jeg var på Ahus da jeg ble satt igang, og de ville veldig gjerne sette igang. Virket som det nesten var en hobby de hadde...? :p
Men jeg kan ikke akkurat anbefale igangsettelse altså:blackeye:

Det er min første ja! Har hørt det er litt blandede erfaringer med igangsettelse, så håper nok at ting starter relativt naturlig til da... men kløen tapper meg enormt for energi, så jeg vil egentlig bare bli ferdig med det... ser mørkt på å være nybakt mor om jeg blir slitnere nå..
 
De tok hensyn til at jeg var bekymret med min første og syntes han hadde det bedre av å komme ut. Det var grunnen til at de satte i gang fødselen da heller enn å vente litt til.

Igangsetting er også slitsomt og da jeg ble satt i gang med nr. 2 ville jeg ikke nettopp fordi jeg var sliten og syk. Men det måtte jeg likevel.

Hvordan går det med deg?
 
De tok hensyn til at jeg var bekymret med min første og syntes han hadde det bedre av å komme ut. Det var grunnen til at de satte i gang fødselen da heller enn å vente litt til.

Igangsetting er også slitsomt og da jeg ble satt i gang med nr. 2 ville jeg ikke nettopp fordi jeg var sliten og syk. Men det måtte jeg likevel.

Hvordan går det med deg?


Utrolig nok lurer jeg på om jeg akkurat hadde min 2.rie......:O

Tar det ikke helt på alvor før det har pågått en stund men dette var noe helt annet enn kynnere (11min mellom første og nr2...), og hadde jo modningsakupunktur tidligere i dag og da satte hun nåler som skulle fremprovosere rier...
 
Det er min første ja! Har hørt det er litt blandede erfaringer med igangsettelse, så håper nok at ting starter relativt naturlig til da... men kløen tapper meg enormt for energi, så jeg vil egentlig bare bli ferdig med det... ser mørkt på å være nybakt mor om jeg blir slitnere nå..
forstår det.. kløe er ille.. så skjønner du er frustrert (jeg har masse kløe selv!! uten baby).
Håper fødselen starter straks! Og hvis du har det helt jævlig så er det jo bedre med en smertefull fødsel og bli ferdig med hele greia. Men ikke vær redd for epidural, hos meg fjernet den 100% av smertene.
 
Takk! Rie nr 3, jeg er ihvertfall ikke lenger i tvil om at jeg skal kalle det rie, fy søren :D har gledet meg til dette! 18 min mellom nå da, så ingenting regelmessig.
 
Kan man bli satt i gang om man hadde dødfødsel første gang? Mht å ha kontroll og ikke bli engstelig?

Ja, jeg fikk igangsetting på det grunnlaget. :)
 
Back
Topp