SeHvaSomSkjer!
Elsker forumet
Hvor lenge gikk dere på smertestillende etterpå og hvlken smertestillende brukte dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk med pinex forte og morfin hjem, men tok ingenting*lykkeligst* skrev:
SeHvaSomSkjer! skrev:
Fikk med pinex forte og morfin hjem, men tok ingenting*lykkeligst* skrev:
Burde jo vist at eg kunne spørre deg! Du har jo hjulpet meg før
Men hvor lenge var du innlagt?
Ser ut som det kan bli operasjon her men eg er så redd for at den vil ødelegge for ammingen med narkose og evt smertestillende i ettertid. Men kan jo ikke heller gå sånn som eg har gjort de siste månedene sååå......
Kan jeg spørre hvor dårlig dere er/var dere som har fått operasjon? Jeg har en prolaps nå som er helt grusom. Klarer bare å sitte en liten stund om gangen, og ellers ligger eller står jeg. Har fått beskjed om at de kun opererer dersom man mister kontroll over blære/tarm, derfor jeg spør. Og viktigst av alt, har dere blitt bedre etter operasjonen?*Becca* skrev:
Ikke meningen å kuppe tråden altså :)
Å, så bra! For paralgin forte tar eg jo allerede nå sammen med voltaren selvom eg ammer. Har fått det både på føden og hos fastlegen så da er vel greit. Var redd man trengte noe så sterkt som morfin eller slikt.(på føden sa de forresten at i Danmark ammer de på alt unntatt cellegift menneh...har likesom ikke lyst å proppe gutten min full av unødvendige stoffer)SeHvaSomSkjer! skrev:
Har egentlig en veldig "varierende" smerteterskel. Eg kan få kjempe vondt hvis eg går på et bordhjørne eller sparker tåa i en dørterskel, mens eg brukte ingen smertestillende under fødslene mine. Så vet ikke helt hvordan eg kommer til å takle denne typen smerter
Men da bør eg vel begynne å pumpe litt nå så eg har et lite lager i tilfelle og så får eg bare forsøke å pumpe mest mulig i etterkant for å vedlikeholde så lenge eg ikke kan amme. Har veldig lite lyst til at dette skal ødelegge ammingen men det frister veldig lite å gå sånn noen måneder til også
Kan jeg spørre hvor dårlig dere er/var dere som har fått operasjon? Jeg har en prolaps nå som er helt grusom. Klarer bare å sitte en liten stund om gangen, og ellers ligger eller står jeg. Har fått beskjed om at de kun opererer dersom man mister kontroll over blære/tarm, derfor jeg spør. Og viktigst av alt, har dere blitt bedre etter operasjonen?*Becca* skrev:
Ikke meningen å kuppe tråden altså :)
Har heller ikke så store problemer med ryggen og ingen problemer med blære/tarm-systemet. Men har gått med store isjaas-smerter siden jan/feb i år og fra juli har eg vært omtrent sengeliggende. Har akkurat vært til MR som viste prolaps som trykker på nerven. Er henvist videre til ortopediavdelingen på sykehuset så det er jo ikke 100% sikkert at eg skal ha operasjon.SeHvaSomSkjer! skrev:
*lykkeligst* skrev:
Har heller ikke så store problemer med ryggen og ingen problemer med blære/tarm-systemet. Men har gått med store isjaas-smerter siden jan/feb i år og fra juli har eg vært omtrent sengeliggende. Har akkurat vært til MR som viste prolaps som trykker på nerven. Er henvist videre til ortopediavdelingen på sykehuset så det er jo ikke 100% sikkert at eg skal ha operasjon.SeHvaSomSkjer! skrev:
Da blir du sikkert satt opp på venteliste for operasjon (om det er det du vil) legen jeg var til prøvde å snakke meg unna det, men 2 uker etterpå ble jeg lagt inn med akutt forverring...
Jeg vil anbefale å sjekke opp ventetider på de forskjellige sykehusene. Fritt sykehusvalg er fint. Der jeg fikk tilbud om å settes opp på liste var det 18 mnd. ventetid