Noen som har blitt omskolert??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Jeg sliter med angst og fungerer derfor ikke i mitt yrke. Har derfor tenkt på regnskap og kontorarbeid. Dere som har blitt omskolert, tok det lang tid? Hva måtte dere ha av papirer? Fikk dere penger til studie eller?

Nav har ikke lenger noe som heter omstilling eller attføring.. I dag må du i såfall søke om arbeidsavklaringspenger. Og inngangvilkårene der er ganske strenge i dag. Men selv om du får det innvilget er det ikke sikkert at du vil få støtte til utdanning. Går man på AAP skal Nav bidra til letteste veien tilbake i jobb, og det er sjelden via skolegang.. Men man kan få en del AMO kurs via Nav som er yrkesrettedeosv, eller man får andre tiltak via attføringsbedrifter.

Som Looney over her sier, det finnes ikke "omskolering" i den forstand lenger. Jeg tror den beste løsningen er å studere mens man får AAP og ta studielån. NAV dekker også en del kurser, så det er mye mulig du finner et kurs som kan hjelpe deg og få en fot innenfor i det du ønsker å jobbe med. Lykke til :)

Psykologen min sa også at hun skulle gjøre alt for at jeg skulle få støtte til studie. Jeg har ikke mulighet til å betale studie nå, så må vel bare prøve..

Kan man være sykemeldt mens man går på skole? altså tar nettutdanning?

Back
Topp