Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lurte på det samme selv, så har prøvd å ta halv dose to dager for å se om det hjalp, og å ta de senere på dagen for å se når jeg ble kvalm. Fant vel ut at jeg var kvalm uansett, men med små variasjoner. Kan være jeg reagerer på jernet, så lenge jeg drikker mye vann går det greit.Jeg bruker nycoplus gravid, byttet til disse for 2,5 uker siden da apoteket var tom for lifeline care sine, og ca Like lenge har jeg vært kvalm på formiddagen...er dette vanlig ?? Noen som har samme erfaring ??
Hvorfor tar dere multivitaminer? Særlig om dere blir kvalme av dem.
Folsyre + tran er det eneste anbefalte så lenge man har et normalt kosthold med melkeprodukter, grovt brød, kjøtt, fisk og mye grønnsaker.
Det er forståelig. Da er det kvalmen som kommer først, ikke multivitaminene som er årsak til kvalmen.Siden jeg er så kvalm tar jeg multivitaminer nettopp fordi jeg ikke får i meg normalt variert kost.
OK, bare husk at det er mulig å få i seg for mye også. Med et normalt kosthold trenger du ikke mer enn folat og omega-3.Jeg tar bare vanlige multivitaminer, orker ikke å svelge de hver dag, men tar når jeg får det til. Tar folat og omega 3 ved siden av. De jeg fikk se på på apoteket som var for gravide var større kapsler, så det får jeg hvert fall ikke til. Jeg blir ikke kvalm av tilskudd, men kan få brekninger av å svelge piller. Så det går absolutt ikke hver dag. Jeg tok før graviditet og, bare for å sikre siden jeg gikk ned i vekt før prøverør og siden jeg visste at jeg ville bli kvalm ved graviditet.
Det er forståelig. Da er det kvalmen som kommer først, ikke multivitaminene som er årsak til kvalmen.
OK, bare husk at det er mulig å få i seg for mye også. Med et normalt kosthold trenger du ikke mer enn folat og omega-3.
Samme grunn herSiden jeg er så kvalm tar jeg multivitaminer nettopp fordi jeg ikke får i meg normalt variert kost.