Noen som har blitt henvist til TUL?

Scarlett

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
:Heartred Hei!

er det noen som har blitt henvist til tidlig ultralyd av feks lege?

jeg er i uke 6 nå, og har hatt spotting fra 10 dpo. I tillegg har jeg tidligere svangerskap hatt problemer med morkaken, så kjenner jeg er litt nervøs. Vet ikke om det er liv en gang..

Kan jo bestille privat ul. Men noen som vet om man kan bli henvist av lege? Takk for svar :D

Jm henviste meg da jeg var veldig usikker på hvor langt jeg var på vei. Så en lege kan nok gjøre det samme:happy: fikk komme dagen etter allerede

Hvilke problemer har du hatt med morkaken tidligere?

Hvilke problemer har du hatt med morkaken tidligere?
Foranliggende, så har hatt store blødninger som førte til blodmangel. Ble oppdaget alt for sent i det siste svangerskapet. Og morkaken ble i tillegg delt i to etter fødsel..

Foranliggende, så har hatt store blødninger som førte til blodmangel. Ble oppdaget alt for sent i det siste svangerskapet. Og morkaken ble i tillegg delt i to etter fødsel..

Skjønner, jeg vet ikke om det er grunnlag for tul, men hvertfall kanskje for ekstra sjekk senere i svangerskapet. Men hør bare med legen, jeg har blitt henvist til TULn pga blødninger i første trimester.
Jeg har også hatt morkakeproblemer, som har ført til ekstra oppfølging, men ikke samme problematikk som hos deg.
Lykke til ❤️

Jeg har blitt henvist til TUL av fastlege, det pga tidligere exu. Var bare 6 uker på TUL så gynekologen ville jeg skulle komme tilbake i uke 9 for en ekstra sjekk :)

Morkaken er vel ikke ferdig formet før uke 10, så, hvis grunnlaget er morkake, så er det ikke sikkert du får så veldig tidlig UL..
Men leger KAN henvise til tul, om det er nødvendig. Jeg ble henvist pga blødninger. Til gyn avd på sykehus. Der de tok tul..

Ble henvist av lege i første svangerskap pga blødninger. I de to neste var det jordmor som henviste da jeg skulle ha oppfølging hele veien.

Morkaken er vel ikke ferdig formet før uke 10, så, hvis grunnlaget er morkake, så er det ikke sikkert du får så veldig tidlig UL..
Men leger KAN henvise til tul, om det er nødvendig. Jeg ble henvist pga blødninger. Til gyn avd på sykehus. Der de tok tul..
Nei, morkake er ikke grunnlaget. Men de kan se allerede i uke 6 om jeg har samme problemet som de andre gangene.
Grunnlaget mitt nå tenker jo jeg må være blødningene jeg har, i tillegg til at jeg har hatt 2 SA på rappen før denne..:)

:Heartred Hei!

er det noen som har blitt henvist til tidlig ultralyd av feks lege?

jeg er i uke 6 nå, og har hatt spotting fra 10 dpo. I tillegg har jeg tidligere svangerskap hatt problemer med morkaken, så kjenner jeg er litt nervøs. Vet ikke om det er liv en gang..

Kan jo bestille privat ul. Men noen som vet om man kan bli henvist av lege? Takk for svar :D

Lege henviste meg å. En gang fordi jeg var redd pga blødning. Og en gang for å roe nervene med tanke på tidligere aborter : ) Kom inn fort.

Nei, morkake er ikke grunnlaget. Men de kan se allerede i uke 6 om jeg har samme problemet som de andre gangene.
Grunnlaget mitt nå tenker jo jeg må være blødningene jeg har, i tillegg til at jeg har hatt 2 SA på rappen før denne..:)

Blødninger er gyldig grunn for å be om henvisning :)
Her trodde vi jeg mistet, men viste baby alle gangene : ))

Fikk henvisning av lege da jeg har født prematurt tidligere og gjennomgått en spontanabort. Har i dette svangerskapet hatt lite symptomer og var svært bekymret. Heldigvis så alt fint ut på TUL:-)

Med nr 1 fikk jeg henvisning fordi vi ikke visste hvor langt jeg var på vei. Med nr 2 og 3 fikk jeg henvisning pga tidligere premature barn.

Ja, ble henvist til TUL i uke 12/13 av fastlegen pga historikken min (MA, SA og EXU i løpet av 8 måneder i fjor).

Back
Topp