Noen som har blitt gravide til tross for spotting og mellomblødninger i lutealfasen?

Eppie

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg går ikke på crinone denne syklusen siden resepten gikk ut og jeg har ikke fått skaffet ny ennå. Er 4dpo i dag og spottinga er i gang allerede.. Jeg har pleid å spotte/blø fra 5-6dpo og kanskje litt hver eller annenhver dag (helst ifm toalettbesøk og nr 2), men de tre siste månedene har jeg brukt progesteronstøtte og jeg har ikke hatt antydning til blødning! Men jeg har heller ikke blitt gravid..

Jeg aner ikke hvorfor jeg blør, da jeg målte progesteronnivå i desember og det var helt normalt, men jeg tenker jo det verste at slimhinna i livmora allerede nå begynner å falle fra hverandre og da har jo ikke et evt befruktet egg noe å feste seg i. Men det kan jo også være skjøre slimhinner i skjeden/livmorhalsen som gjør at jeg blør. Blør kun når jeg presser eller anstrenger meg eller feks snyter meg. Da ligger det friskt blod på papiret og det kan dryppe ned i doskåla, men det kommer sjeldent mer enn brunt resteblod i trusa.

Uansett, er det noen her som har blitt gravide til tross for mye mellomblødninger, eller måtte dere ha støttemedisiner?

Ikke svar på spørsmålet ditt, men deler min erfaring, Jeg pleier og spotte i LH fasen og spotta ikke når jeg var gravid. Ikke helt det du spurte om :rolleyes: fosteret slutta og utvikle seg i uke 6, oppdaga i uke 8 og måtte ha medisinsk hjelp for å kvitte meg med det. Spurte da gynekolog om lav progesteron kunne være årsak til MA, men hun sa at når en har lav progesteron så vil egget støtes ut veldig tidlig, og det var jo ikke tilfelle her.

Men er inne og sniker i IKM gruppene og der var det en som spotta som normalt, og fikk positiv test!! Så er nok mulighet for det.

Jeg har blitt satt på crinone denne gangen, men ikke målt progesteronnivå, men gynekolog sa det ikke skada uansett så lenge jeg spotter og LH fasen min kan være av og til 10-11 dager.

Hei. For noen år siden spottet jeg hver eneste syklus. Alle målinger var normale og gynekolog mente ikke det gjorde noe at jeg spottet. Det tok 3 år å bli gravid. Den mnd jeg ble gravid spottet jeg ikke.

Denne gangen har jeg spottet i noen sykluser, spottet også to dager i denne mnd som jeg ble gravid, på 8-9 dpo. Fikk positiv test på mandag. :)

Takk for svar begge to!

Jeg har tidligere sykluser begynt spottinga rundt 6-8 dpo, men denne gangen begynte det allerede i 2-3dpo. Jeg syns det er kjemperart, for da vil jo et evt befruktet egg fortsatt befinne seg et sted inne i egglederen.. Jeg trodde ikke kroppen "visste" om den var gravid før etter at egget har festet seg? 4-5dpo i dag og det kommer fortsatt litt hver gang jeg tørker meg etter å ha vært på do.

Jeg har gått på crinone de tre forrige syklusene og da kom det ikke en dråpe blod, så kommer til å spørre om dette neste syklus også. Syns bare de blødningene er så utrolig merkelig når jeg har fått måle progesteronnivå til normalt :confused:

Skulle så gjerne hatt en gynekolog som var litt enklere å få tak i og mindre overbelastet, og som faktisk lyttet og tatt en ekstra sjekk pga dette!

Takk for svar begge to!

Jeg har tidligere sykluser begynt spottinga rundt 6-8 dpo, men denne gangen begynte det allerede i 2-3dpo. Jeg syns det er kjemperart, for da vil jo et evt befruktet egg fortsatt befinne seg et sted inne i egglederen.. Jeg trodde ikke kroppen "visste" om den var gravid før etter at egget har festet seg? 4-5dpo i dag og det kommer fortsatt litt hver gang jeg tørker meg etter å ha vært på do.

Jeg har gått på crinone de tre forrige syklusene og da kom det ikke en dråpe blod, så kommer til å spørre om dette neste syklus også. Syns bare de blødningene er så utrolig merkelig når jeg har fått måle progesteronnivå til normalt :confused:

Skulle så gjerne hatt en gynekolog som var litt enklere å få tak i og mindre overbelastet, og som faktisk lyttet og tatt en ekstra sjekk pga dette!

skjønner det plager deg ja. Det plaget meg også men prøvde å slå meg til ro med at gynekologen sa det ikke gjorde noe.
Jeg blødde F eks alltid litt under/etter sex, veldig irriterende. Og ved toalettbesøk.
Går du til en privat gynekolog?

Ikke det du spør om, men vitex har hjelpet meg å ikke spotte i lutealfasen, tar det også etter el da. Jeg har også ofte spottet i lutealfasen. De gangene jeg har vært gravid har jeg ikke spottet.

skjønner det plager deg ja. Det plaget meg også men prøvde å slå meg til ro med at gynekologen sa det ikke gjorde noe.
Jeg blødde F eks alltid litt under/etter sex, veldig irriterende. Og ved toalettbesøk.
Går du til en privat gynekolog?

Privat gynekolog ja. Det finnes bare en av dem her jeg bor, og har begrensede muligheter til å reise til nabobyen desverre :oops: Tror jeg skal være litt mer på ang disse blødningene neste time. Det kan jo ikke være normalt..

Liten oppdatering her. Jeg testet svakt positivt i dag, 12 dpo :nailbiting:

Som jeg nevnte tidligere i tråden har jeg blødd kjempemye denne syklusen, men fra 8dpo roet det seg litt og var kun et lite snev på papiret når jeg tørka meg (etter nr 2). De to siste dagene har jeg klart å gjøre nr 2 uten at det har kommet noe blod!

Litt vanskelig for å tro det, hvertfall før jeg evt får positiv digital. Og jeg har opplevd å miste før så jeg senker ikke skuldrene før etter rundt uke 12, men etter 9 forsøk klarte vi hvertfall å lage ei lita spire som jeg håper så inderlig at klorer seg fast til januar :Heartred

Liten oppdatering her. Jeg testet svakt positivt i dag, 12 dpo :nailbiting:

Som jeg nevnte tidligere i tråden har jeg blødd kjempemye denne syklusen, men fra 8dpo roet det seg litt og var kun et lite snev på papiret når jeg tørka meg (etter nr 2). De to siste dagene har jeg klart å gjøre nr 2 uten at det har kommet noe blod!

Litt vanskelig for å tro det, hvertfall før jeg evt får positiv digital. Og jeg har opplevd å miste før så jeg senker ikke skuldrene før etter rundt uke 12, men etter 9 forsøk klarte vi hvertfall å lage ei lita spire som jeg håper så inderlig at klorer seg fast til januar :Heartred
Hvordan gikk det med deg? :Heartred

Back
Topp