Noen som har bil med 7 seter her?

nuttis

Elsker forumet

Opel Zafira 2005 modell og oppover?

Renault Grand Scenic 2005 og oppover?

Andre merker?

Fordeler og ulemper?

Svakheter?

Vi har en Chevrolet suburban!
Eneste ulempen er at man må ha C1 førerkort for å kjøre den. Samt at den sluuuuker bensin!

Nettopp kjøpt Ford Galaxy 2004.

Ser absolutt ingen bakdeler med den per idag, annet enn at det er lite bagasjerom når alle setene står oppe. Utenom det? Vi har to barn nå, og jeg ELSKER plassen vi har i den bilen.. ELSKER sier jeg deg!!

Min er forresten også VELDIG snill på Dieselen 1,9 motor.

I morgen har jeg hatt min nye Opel Zafira i en uke.
Er en 05 mod med 1.6 l motor. så langt er jeg superfonøyd, super bil å kjøre, super plass inni. Men når du slår opp de to bakerste setene er det ikke mye bagasjeplass igjen.
Men med den motoren jeg har er det langt i fra noen racerbil :p, men de selges med større motor og.

sånn generelt sett ville jeg holdt meg unna renault, har nettopp vraka min 00 mod. Hele bilen knakk sammen pga rust og det er vist ikke noe ukjent problem.

Har hatt Ford s-Max i snart to år og ELSKER den! Sinnsykt god plass. Har vært 6 jenter med MYE bagasje i bilen uten problem. Supergod plass i baksetene selv for høye menn, kan regulere alle setene bak individuelt.

Vi har en Peugeot 5008.
Elsker den bilen. Fantastisk å kjøre.
Prøvekjørte noen andre 7-setere før den, og syns de fleste av dem føltes litt mer ut som en "kasse".
Den har fått veldig god skår på sikkerhet og har veldig mange små finesser.

Veldig god plass. 3 hele, og individuelle seter i midten som har mulighet til å stilles forover og bakover slik som fremsetene. Alle 3 med IsoFix fester.

Den bruker gjennomsnittlig 6,0 på milen (disel) med vår kjøring som her en del rush-tid kjøring i Oslo.

De 2 setene bak legges ned under gulvet og bilen blir en 5-seter med STOR plass når man ikke trenger alle setene.

Jeg har Chrysler Grand Voyager, kjempeflott bil med masse plass - elsker skyvedørene bak!! Eneste minuset er dårlige frontlykter og at den er litt vel glad i bensin..

Jeg har caravelle med 7 seter, men fant ut at vi bare trengte 5 så vi hivde ut de to bakerste ;)
Veldig god bil å kjøre, selv om det er en "kasse" :P

Ford S-Max 2008. God plass og bruker ikke så mye drivstoff heller (Ligger på 7,1 på mila sånn ca..)

Ja, her var det litt av hvert ser jeg ;-)

Kikker litt på en diesel 1,9 liter. Har jo ikke snøring på bil ,hahaha.

Vi trenger egentlig ikke 7 seter heller, for vi er 2 voksne og to barn. Men veldig kjekt med ekstra plasser da :-)

vi har mazda 5. Ikke den største 7 seteren,men stor nok for oss.De bakerste setene blir mer som nødplasser hjem fra bhg.osv da det blir litt trangt for en voksen over lengre tid.men går for kortere turer da.også dårlig bagasje plass når de setene er oppe. men elsker skyvedørene da,og den er billig i drift.har en 2,0 td(tror jeg)

hadde jeg hatt litt mer penger hadde det blitt s-max men den ble litt i dyreste laget her.

Moradi skrev:
Ford S-Max 2008. God plass og bruker ikke så mye drivstoff heller (Ligger på 7,1 på mila sånn ca..)

Håper da virkelig ikke det.. ;P Er vel helst pr 100 km du mener!

Noen som har Peugeot 307  da?

Vi kjøpte en ny renault grand senic i 2007,og jeg er veldig fornøyd. Den har god plass, ligger godt på veien, sitter høyt, har faktisk kjølerom i dachbordet(lurt med kald drikke ol på langtur), mange små smarte rom rundt omkring i bilen som man kan gjemme bort ting i,  bruker ikke så mye drivstoff, aldri vært noe galt med den.
 Mannen min er rullestolbruker og når vi drar alle 4 på ferie så tar vi ut midtsetet (alikevel har vi 6 seter) for å få utnyttet bilen maximalt, vi har hatt 4 store bagger, rullestol, reiseseng, bagvogn, trille + en del poser med støvler/regntøy ol med oss på samme tur og fremdeles hatt god sikt alle veieri bilen! Anbefalesemoticon

nuttis skrev:
Noen som har Peugeot 307  da?

tnta til mannen har det.Men de bruker den aldri som 7 seter da.Men aldri hørt de har klagd på bilen hvertfall

vi har opel zafira 2006 modell. Kjempe grei bil, god å kjøre.
men skulle ønsket det var skyvedører i den.

Moradi skrev:

Dæven. Det fikk min Touran til å virke veeeeeeldig bra, for den brukte 0,65 på mila når jeg kjørte på ferie på lørdag

Har Ford Galaxy 2004-modell, og er veldig fornøyd! Litt lite bagasjerom når alle setene står i, men vi bruker bare 5 seter, og får fint plass til vogn, hundebur, telt, bager og masse mer nå som vi skal på ferie!

Har 3 bakovervendte barneseter i baksetet, som står der hele tiden. Og har også kjørt med bakovervendt sete i de bakerste setene uten problem!

M3rl0t skrev:

Moradi skrev:

Håper da virkelig ikke det.. ;P Er vel helst pr 100 km du mener!

0,71 på mila............. :p

hei,

vi har en outlander denne bilen er virklig top. Men 7 seter vi bruker ikke 7 seter så mye.
Bare for små turer. Outlanderen er 4wd. diesel har vi kjempe fint bil.

Back
Topp