noen som har bestilt tøybleier fra utlandet??

Bruker123kar

Forumet er livet
må du betale moms? (altså går dert som "klær")

ORIGINAL: Karla

ja jeg har bestilt, men har bare bestilt to og to, slik at de kommer på under 200 kr så da slipper jeg toll og moms.

signerer denne

dersom du har tenkt å bestille flere, så ville jeg ringt og snakket med tollvesenet

Men jeg TRODDE at tollen var innført for å beskytte norske varer og gi dem et konkurranseforsprang
Og det produseres vel ikke tøybleier i norge?

Jeg har bestilt fra utlandet. Bestilte mer en to bleier, men de delte opp bestillingen og satte prisen innenfor grensen [:-]

ORIGINAL: Oline V2

ORIGINAL: Karla

ja jeg har bestilt, men har bare bestilt to og to, slik at de kommer på under 200 kr så da slipper jeg toll og moms.

signerer denne

dersom du har tenkt å bestille flere, så ville jeg ringt og snakket med tollvesenet

Men jeg TRODDE at tollen var innført for å beskytte norske varer og gi dem et konkurranseforsprang
Og det produseres vel ikke tøybleier i norge?

hakke peil, ikke de som eg vil bestille iallefall (appelcheeks, dødsfornøyd med den ene eg har kjøpt, merker FB, itti bitti, HH, BG og thirsties, som eg og har kjøpt og prøver, kommer laaangt ned på lista mi nå hehe!)
fikk heldigvis kjøpe noen nattbleier(sustainablebabyish, med ullbukse i samme merke) brukt av ei på tøybleietreff, så ble billig for meg. knallbra, holder 12timer uten noe lekkasje!

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg har bestilt fra utlandet. Bestilte mer en to bleier, men de delte opp bestillingen og satte prisen innenfor grensen [:-]

men skal bestille en sånn stor pakke isåfall, tror nok ikke den kan deles opp(og det blir vel mye i frakt om de skal sendes 12 små pakker til meg:P)

ps det e din feil at eg e hekta nå[8D] hadde helt glemt ut at eg vurderte TB helt du kom med den tråden din. så eg syns du kan sponsa meg litt[:D][:D][:D]

ORIGINAL: lykkeligmamman

men skal bestille en sånn stor pakke isåfall, tror nok ikke den kan deles opp(og det blir vel mye i frakt om de skal sendes 12 små pakker til meg:P)

ps det e din feil at eg e hekta nå[8D] hadde helt glemt ut at eg vurderte TB helt du kom med den tråden din. så eg syns du kan sponsa meg litt[:D][:D][:D]

Sorry [:D][:D]

Jeg bestilte også en pakke mener jeg, de tok 4-5 bleier i hver pakke de sendte tror jeg.

ORIGINAL: Marlu

ja, men holder meg under 200 grensen.

si ifra hvis du finner applecheeks til bra pris da! [:D]

Jeg søkte litt hin dagen, men fant ikke så mye. Frakten er jo ofte ganske dyr [&:]

sitter å snuser på denne pakken:
http://applecheeks.com/shop/product.php?productid=132&cat=40&page=1

inneholder

12 AppleCheeks™ Envelope Covers
36 inserts, hemp or bamboo
1 Storage Sac, size 1
1 Storage Sac, size 2
10 Bamboo Wipes
2 Hemp Boosters - FREE

0%
for 535 dollar(3045kr)

er jo veldig mye for penga da, om ikke frakten er for dyr.
skal regne litt over det, mulig eg bare slår til og svir av lapper hos www.eddabedda.com og da.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg bestilte også en pakke mener jeg, de tok 4-5 bleier i hver pakke de sendte tror jeg.

fra applecheeks?

Toll og moms er ikke det samme. [:-] Det meste en lurer på når det kommer til innførsel av varer fra utlandet kan en finne på www.toll.no

• Toll
    De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll.

Eksempler på varer som er tollfrie:
  • - elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer)
    - DVD
    - CD
    - skriver
    - skanner
    - kikkert
    - kamera
    - sko og støvletter
    - bildeler
    - møbler
    - alt sportsutstyr, unntatt sportsklær
    - briller og solbriller
    - vesker, bagger, ryggsekker
    - sanitærartikler (badekar, vasker, duskabinett)
    - kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)
    - barnevogner
    - sykler
    - verktøy (elektronisk og mekanisk)
    - pyntegjenstander
    - drikkeglass, varer av glass (speil m.v. )
    - service og porselen
    - plakater
  • Merverdiavgift
    Du må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift.

Bøker er unntatt toll og avgifter når de bestilles av privatpersoner til eget bruk. Unntaket gjelder uansett verdi. For mer informasjon om hva som regnes som bøker, se forskrift om avgiftsfritaket for bøker.

Mer informasjon om varer som er fri for merverdiavgift finner du i veileder for merverdiavgift ved innførsel av varer.

jeg har bestilt div fra ebay, både klær og mat o.l. for meg virker det som de bare avogtil tar toll for ting, for flere ganger jeg har bestil for langt over 200 kr, har jeg ikke betalt noe ekstra, mens andre ganger må jeg. som om de bare tar stikkprøver avogtil? har ikke helt skjønt det der jeg da....

Back
Topp