noen som har begynt

menemenem

Gift med forumet
på handelen ? 
noen som kansje har kjøpt barnevogn ,barneseng osv alt?
jeg selv har ikke kjøpt annet enn noen få klesplagg ennå , men skal hente blandt annet en vogge i begyndelsen på april som jeg får arve av min store søster [:D]

Ja, det har vi [:)] Vi har kjøpt seng m/madrass,overmadrass,dyne,tisselaken,laken og sengetøy, bilstol (Akta Graco Autobaby m/base), tummy tub, litt klær og så har vi kjøpt en brukt vippestol. Dessuten har vi arva babygym og uro m/musikk.Dessuten skal vi låne vugge av ett vennepar. I dag fant jeg ett fint bilde fra jungelboken på salg,så da er den første pynten til barnerommet også kjøpt inn [:D]

Det som skjedde med JannickeT viser at man aldri kan være sikker på at det går bra,så da syns vi det er greit å spre utgiftene over lengre tid. Vi driver dessuten og pusser opp/utvider badet for å få plass til stellebord og det er ingen liten investering..

Vi har ikke begynt, men håper jeg snart kan sette i gang.. (gleder meg jo til å shoppe baby-ting[;)])..
Vi holder på å flytte,så får vente til vi er inkvatert på den nye plassen...

men da altså!!![:D]

Å jada, har begynt her ja! [:)] Har kjøpt; startpakke fra libero, litt klær, vippestol, stelleveske, kremer etc. sengetrekk, dyner, pute, lammeskinn og så står vugga nesten klar. ( over 150 år gammel vugge som hører til gården. Er såååååå nydelig! [:D] )

Tenkte jeg skulle bestille litt i spar kjøp nå en av dagene , der er så mye billi , både dyner , puter , tisselaken (til vogn å seng ) og klær :)
Men barnevogn skal jeg vente med til jeg får stønaden [:D] Noen som har fått den ?

ORIGINAL: *Maria*

Har kjøpt meg stasjonsvogn, bilstol til småen og en nattdress[:D] En begynnelse, i hvert fall.. Regner med stasjonsvognen blir storste investeringen[;)]

samme her, stasjonsvogn, og tilleg et nytt leilighet, +++ masse annet til babyen, det blir en dyr baby[:D][:D]

yes, vi også har handlet inn endel...
Barneseng, vogn, vippestol, bilsete og en god del klær [;)]
Siden vi ikke har så mye penger å bruke hver mnd, så har vi heller fordelt det enn å kjøpe alt på en gang [:)]
Nå er det snart tid for å kjøpe stellebord, og alt små stæsj som trengs (madrass, dyne, stellepute osv)

Og snart skal vi begynne å pusse opp barnerommet [:D]

Shoppingen er i full gang...
Vogn, bag, sportsvogn(alt i ett)
Bilsete
Baby bjørn bæresele
Brystpumpe
Dyne
Sengetøy
Bleier
Klær
Og mye, mye mer..

Det er min mor som har kjøpt det meste, hun gleder seg sååå..
Vi rekker ikke titte før hun har kjøpt det, hun er rar!
Fått beskjed om at vi ønsker å gjøre noen innkjøp selv også.
Vi er forferdelig takknemlige, men gøy å ta egen beslutninger i hva man vil ha lissom!!

Jada, vi har begynt litt vi - greit å fordele utgiftene litt, og ikke minst å tenke på ting litt spredd, på en måte... [:)]

Vi har kjøpt:

Barnevogn - Teutonia Mistral brukt
Barneseng (sprinkelseng) - brukt
Bordstol i tre (som kan vippes til å bli lav stol med bord til) - brukt
(alle disse tre tingene fikk vi for 2500,-)

Vippestol - BabyBjørn brukt
Stellematte - IKEA 59,-

Har ikke kjøpt noe mer. Mamma vil kjøpe vogge, klær blir det helt sikkert nok av, + at vi arver en del fra vår egen barndom (artig!). Både jeg og mamma er glade i å strikke, så noe strikketøy er ferdig til den lille.

Jeg har så langt bare kjøpt en liten pyjamas med sokker og et badehåndkle med hette. Min mor og mannen hennes har derimot gått helt amok og fylt to bæreposer med klær til deres første barnebarn allerede. Vi har sett på vogn og delvis bestemt oss for type, men må først ha nye bil for ingen barnevogner går ned i bagasjerommet (!)

Her mangler vi bare litt små ting så er alt klart til NURKET kommer i juli.. Klarer ikke å vente lengre..Så nå skal jeg snart kjøpe litt klær,men regner med å få en god del..
Får jeg jente så arver jeg masse fra neiesa mi..Ellers så må jeg kjøpe det meste av klær..
Men
seng M/tilbehør , vogn,stellekomode, bilstol,vippestol, +++ er i hus..

Idag so bestilte jeg litt mer hehe , bestilte 2 dyner , 2 puter , flanellteppe , sengesett , 2 tisselaken åsså en babypose [:D]

ORIGINAL: menemenem

Men barnevogn skal jeg vente med til jeg får stønaden [:D] Noen som har fått den ?

Jeg og mitt luftputehode igjen [:)]... Hvilken stønad er dette? Har ikke så veldig god greie på slikt noe. [&:]

Jeg og mitt luftputehode igjen ... Hvilken stønad er dette? Har ikke så veldig god greie på slikt noe.

Engangs stønaden ... [:D]
Jeg har ikke kommet lenger enn å hente skjemaet på trygdekontoret , skal sende det inn en av dagene :)

Aaaahhhh! Takker, da er jeg oppdatert [;)]

Pappa har kjøpt ny vogn til lille snuppa, han gleder seg til å bli bestefar så det var det første han sa at vi skal kjøpe vogna, også skal han kjøpe bilsete til bilen han og mamma har hjemme...Han kjøpte også stellebag, myggnetting, handlenett og regntrekk til vogna. Seng og stellebord før vesla av svigers... OGså har de kommende bestemødrene handla tepper, dyne, laken, smekker og andre små ting. Selv har jeg handla litt klær innimellom på salg osv...må ta litt nå og da siden vi er studenter og man blir ikke akkurat rik avdet. Ellers så får jeg babysete av venninna mi og søstra til sambo har endel ting i får låne, reiseseng, vippestol, lekegrind, bilstol fra 9 mnd el hva det er! Regner også med at siden mamma og pappa skal til england i påska så handler de endel der, mamma gleder seg til hun kan gå på mother care for å handle noe igjen:) Har vel i grunn finni ut at vi slipper veldgi billig unna... Har også ei mormor som har strikka ferdig noen klær så tror ikke vesla vil lide noen nød!:)

Har ikke kjøpt noe enda, men det kommer vel fremover tenker jeg[:D]

Vi har ikke kjøpt noe enda.
Vogn skal pappa kjøpe, så den største utgiften slipper vi [:D]

Seng har vi til starten. Den samme som samboer sov i for 32 år siden [:D] Så kjøper vi sprinkelseng når det er på tide minsten flytter inn på barnerommet.

Klær vil jeg vente med mesteparten til vi ser hva som kommer ut. Det er riktignok mye fint i beige og grått, men kommer det ei lita tulle vil jeg gjerne kle henne i rosa. Så jeg kommer til å kjøpe noe i hvitt, og så får vi se hva vi får i gaver. Kommer til å arve en del hvitt i de aller minste str fra søstera mi.

Men stellekommode, bilstol, +++++ tja, får vel ta det snart vel [:)]

Har kjøpt bilstol ( akta graco) og voksipose også nå. ( begge på tilbud).. hmm... mangler faktisk bare seng og vogn av de store tingene nå. Jøss! Jeg synes da ikke at jeg har shoppet SÅÅÅ fælt??  [:)][;)]

har kun kjøpt vogn, men har sett en del ting som vi har lyst på[:D]

Back
Topp