Noen som har begynt å trene etter at de ble gravid?

Bruspulver

Forelsket i forumet
Jeg skjønner at fødselen kan være skikkelig slitsom, og tenker det kan lønne seg å ha litt kondis...
Er det noen som begynte å trene i svangerskapet?
Har jo hele tiden tenkt at nå skal jeg begynne, men... :p
 
Jeg har ikke begynt u svangerskapet, men har trent likt som før.
Løp intervall dagen før fødsel med nr 3 (39+5) og har trent bra hittil i svangerskapet med nr 4 :)

Oppfordrer alle til å trene! Gir en fantastisk følelse.
 
Jeg skjønner at fødselen kan være skikkelig slitsom, og tenker det kan lønne seg å ha litt kondis...
Er det noen som begynte å trene i svangerskapet?
Har jo hele tiden tenkt at nå skal jeg begynne, men... :p

Hvis du har trent lite før, så start sakte, ikke noe hardtrening med en gang. Gode turer med høyt tempo er bra trening, og ikke minst trenger man styrke til å bære vekten etterhvert. Lett styrke og yoga er veldig fint, og ikke minst svømming. Der får man jo trent kondisjon på en litt annen måte enn knallhard løping, synes jeg hvertfall da :) og mindre fare for belastninger i bekken/rygg osv.
 
Hvis du har trent lite før, så start sakte, ikke noe hardtrening med en gang. Gode turer med høyt tempo er bra trening, og ikke minst trenger man styrke til å bære vekten etterhvert. Lett styrke og yoga er veldig fint, og ikke minst svømming. Der får man jo trent kondisjon på en litt annen måte enn knallhard løping, synes jeg hvertfall da :) og mindre fare for belastninger i bekken/rygg osv.

Jeg trente masse for noen år siden. Nå er det tilbake på start :p
Jeg går på spinning og aerobic uten hopp.
Klarer ikke pushe meg selv til å "gå en tung tur" derfor må jeg på senter.

Kan ikke svømme heller, men jeg flyter. Tror derfor ikke svømming hadde gitt meg noe særlig trening :p ;)
 
Back
Topp