Noen som har begynt å søke foreldrepermisjon?

Mada

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
Her er det utsetting på høyt nivå. :confused005
Har satt opp planen i NAV sin foreldreplanlegger, så er egentlig bare å få fingeren ut :oops:

Prøver å forstå alt og hva som er riktig.
Her er det ikke utsetting av ønske, men heller utsetting fordi man prøver å forstå hvordan dette funker og hva man kan gjøre
Til dere som har stålkontroll på dette; kom gjerne med tips og fakta

Jeg har søkt, det er veldig enkelt å legge inn, og man kan jobbe med søknaden og lagre den frem til man bestemmer seg for å sende den inn :happy: Tror uansett ikke den blir behandlet før 4 uker før permisjonsstart, det er da arbeidsgiver skal sende inn inntektsmelding. Jeg har lagt inn standard permisjon med 5 ukers ferieopphold i sommer :happy:

Har det ikke travelt med å gjøre det enda, vi har en ambisjon om å få det til å klaffe med sommerferien 2022 slik at vi kan gå ut i ferie og flytte til ny by, så vi vurderer 80 % dekning men har ikke helt bestemt oss enda.

Ikke søkt enda. Usikker på hvordan vi kommer til å gjøre det. Er arbeidsledig og hadde egentlig begynt behandling og fått diagnose rett før jeg fant ut at jeg var gravid. Så alt er egentlig ganske komplisert på en måte :wideyed: Mulig jeg må be om et møte på nav å få veiledning med hjelp av de på hvordan vi skal løse det best mulig. :oops:Vet ikke helt hvordan vi skal løse det i forhold til far sin permisjon heller. :arghh: Hvordan blir det hvis jeg feks blir så dårlig at jeg blir sykemeldt i mammapermisjon? Får han da krav på å ta deler av min mammapermisjon feks? :bag: Synes alt er super komplisert! :arghh: Så mye å tenke på! :banghead:

Ikke søkt enda. Usikker på hvordan vi kommer til å gjøre det. Er arbeidsledig og hadde egentlig begynt behandling og fått diagnose rett før jeg fant ut at jeg var gravid. Så alt er egentlig ganske komplisert på en måte :wideyed: Mulig jeg må be om et møte på nav å få veiledning med hjelp av de på hvordan vi skal løse det best mulig. :oops:Vet ikke helt hvordan vi skal løse det i forhold til far sin permisjon heller. :arghh: Hvordan blir det hvis jeg feks blir så dårlig at jeg blir sykemeldt i mammapermisjon? Får han da krav på å ta deler av min mammapermisjon feks? :bag: Synes alt er super komplisert! :arghh: Så mye å tenke på! :banghead:
Han kan enten begynne sin pappaperm og din permisjon blir flyttet på, eller han kan overta deler av fellesperioden fra deg dersom du er så syk at du ikke kan ta vare på barnet ;)

Sniker
Hvordan du skal løse dette spørs jo på hvilken stønad du er på. Du må ha hatt pensjonsgivende inntekt 6 av d siste 10 mnd før permisjon :)

Har det ikke travelt med å gjøre det enda, vi har en ambisjon om å få det til å klaffe med sommerferien 2022 slik at vi kan gå ut i ferie og flytte til ny by, så vi vurderer 80 % dekning men har ikke helt bestemt oss enda.
Vi har også tenkt å få det til å gå opp med ferien i 2021 og så 2022, med barnehagestart august 2022 :) Ser ut som det blir 2 måneder og 3 uker ulønnet permisjon, men jeg tror det blir best for oss denne gangen :)

Jeg har søkt :) jeg blir minimum hjemme 49 uker + 5 uker ferie fra 2021 + 2 uker fra 2022 + 3 uker ulønnet. Da er vi nesten kommet til mars. Så kommer det an på baby og hva jeg føler da om mannen tar over i friperiodene og jeg har ulønnet når han er på jobb (offshore) eller om jeg har 4 uker ulønnet til også tar han alle sine 15 uker i strekk. Da kommer vi uansett fram til ferien min i 2022, også de siste ukene før bhg start har han friperiode :)

Vi har sett på planleggeren og skal lage endelig plan for permisjonsdeling nå i helga. Ser ut til at vi tar halve hver.

Har prøvd å lagt inn ferie på begge samtidig i permisjonsplanleggeren (iallefall i 2020), men da forskyves ene ferien og legger seg etter den andre. Er det sånn at vi har lov å ha ferie samtidig, men planleggeren til nav takler det ikke?

Vi har sett på planleggeren og skal lage endelig plan for permisjonsdeling nå i helga. Ser ut til at vi tar halve hver.

Har prøvd å lagt inn ferie på begge samtidig i permisjonsplanleggeren (iallefall i 2020), men da forskyves ene ferien og legger seg etter den andre. Er det sånn at vi har lov å ha ferie samtidig, men planleggeren til nav takler det ikke?
Helt riktig! Du kan ha ferie sammen men planleggere til NAV får ikke til å ha to personer i en periode samtidig :joyful:

Har ikkje søkt endå, men har brukt planleggeren til nav for å laga ein plan til arbeidsgiver siden stillingen min skal lysast ut snart.. . Me har eit mål om at ein av oss skal vera heima fram til barnehagestart 2022, så med litt ferie og ulønna permisjon på meg så går det opp. Så får me håpa det går opp økonomisk også :angel8

Back
Topp