Noen som har barn som krabber sent?

Darkfairy

Andre møte med forumet
Hei alle sammen :) Jeg er mamma til ei nydelig lita jente som akkurat har fylt 1 år. :) Jeg var på 1 års kontroll med henne i dag hos lege/helsesøster, og legen likte ikke at ho IKKE  hadde begynt å krabbe enda, så har fått henvisning til nærmeste sykehus. Flere av dere som har opplevd dette, som har barn i denne gruppen? Går rundt å er veldig engstelig for dette nå, og føler veldig at det er noe galt da legen sa det ikke var normalt :( Erfaringer, tips, råd? *Fortvila mamma*

Heisann!

Lillegollet mitt har også nettopp fylt ett år. Hun krabber heller ikke enda, og hun er heller ikke så ivrig etter å stå. Men hun kommer seg rundt på gulvet likevel. Hun skyver seg bakover når hun ligger på magen, og drar seg framover. Og hun skyver seg framover og bakover når hun sitter oppe. Men hun har ikke helt fått dreisen på å krabbe.
Men så er det jo slettes ikke alle barn som krabber i det hele tatt... Har flere venninner som sier deres små "hoppet over" krabbingen. :)

Jeg var på 1-årskontroll i forrige uke. Hverken helsesøster eller lege var bekymret for at hun ikke krabber eller går. Jeg spurte helsesøster rett ut om jeg burde være bekymret - men hun sa det måtte jeg for all del ikke være. Dersom barn ikke går når de er 18 måneder - da blir de sjekket. Og det er jo en stund til :)

Syns det var litt rart at legen hang seg opp i krabbingen, og sa at det ikke var normalt. Skjønner godt du er bekymret, hadde nok også vært det, ja..
Kommer jenta di seg litt rundt på gulvet når hun sitter eller ligger på magen?

Back
Topp