noen som har barn som har..

Zoobles

Forelsket i forumet
tatt mandlene?

Har en gutt på 18 mnd.. han har vert hos øre-nese-hals spesialist nå, og vi har fått beskjed om at han må ta mandlene når han blir 3. og når han er 2 må han kanskje inn å ta polyppene, er narkose å sånt der også.. kjenner jeg gruer me noe helt sinnsykt!

Dere som har barn som har gjort dette,eller kjenner noen som har gjort det når de var så små, hvordan gikk det? var det mye komplikasjoner etterpå? (nå tenker jeg på rett etterpå,med hosting av blod osv..)

Vel, jenta mi måtte ta polyppene og hun var 14 mnd. De var gigantiske.
De vurderte å ta mandlene, men ville helst vete tinl 3 år, men nå har de gått en del tilbake.
Av komplikasjoner hadde vi ingenting egentlig. Var bare da hun våknet opp litt på sykehuset hvor hun hostet opp en del blodig slim, før hun sovnet igjen og sov leeeenge. [:)]

okei, godt å høre at det gikk så bra:) men trodde ikke de ville ta polyppene før de var 2 år? var hun mye plaget av ørebetennelse? hvordan er det med henne nå? merker dere stor forsjell?

Snuppa tok mandler, falskmandler og fikk lagt inn dren i begge ørene i november.
Jeg grudde noe sinnsykt før operasjonen, tenkte på blødningsfaren osv. Så for meg at hun kom til å blø ihjel...[:(][&:] (Hun er MEGET aktiv!!!!!)

MEN heldivis gikk alt bare strålende!! Hun hostet opp endel blodig slim da hun våknet fra narkosen, og that's it! 
Men jeg hadde noen nervepirrende dager i tiden rett etter operasjonen, hun sov sammen med oss og jeg våket over henne konstant.  Er så glad alt gikk bra!!

broren min tok både mandler og polypper når han var 2år6mnd. vondt noen dager så var han i fiin form igjen[:)][:)]

takk for svar:)

de sier vel at det er bedre å ta dem når de er små, så satser på det skal gå fint. liker bare ikke tanken på at lille gutten min skal i narkose:(

legen sier at han har nedsatt hørsel nå p.g.a alle ørebetennelsene han har hatt i de siste måndene, så jeg begynner å bli redd for at det ikke skal bli bedre.. at det er for sent når han skal ta polyppene og mandlene..

ORIGINAL: Luna_girl

okei, godt å høre at det gikk så bra:) men trodde ikke de ville ta polyppene før de var 2 år? var hun mye plaget av ørebetennelse? hvordan er det med henne nå? merker dere stor forsjell?

Vel, hun hadde ikke så mye ørebetennelser som vi visste om, men hun har nok hatt væske i ørene lenge. Hun skulle egentlig legge inn dren da de tok polyppene, men da var det litt betent så det måtte vente.
2 uker etter operasjonen var vi på kontroll igjen hos øre/nese/hals-legen. Da hadde hun fått væske i ørene igjen, og hørselen var redusert med 30 %. Så da ble hun lagt i narkose nøyaktig 3 uker etter første operasjon og dren ble lagt inn. (Da de tok polyppene stakk legen bare hull på trommehinna)

Grunnen til at hun ble operert så tidlig var vel mest fordi hun var "månefjes". Hun pustet kun med munnen og gikk rundt med åpen munn hele tiden. Om natten snorket hun kraftig, og hadde innimellom korte pustestans (vi samsov lenge blant annet fordi jeg lå og lyttet og ikke turte annet).

Forskjellen var ganske så stor!
Legginga ble mye lettere enn før, og hun puste mye bedre. Slutt på ekstrem surkling og hun ble en annen jente rett og slett. [:)]

Jeg tror en fordel for meg var at jeg selv fjernet mandlene som 12 åring, så jeg husket hvordan det var og var ganske godt forberedt med tanke på blødninger osv.
Da hun lå på oppvåkning var det akkurat som om hun var en bitteliten baby igjen. Hes i stemmen og ukontrollert gråting. Var veldig godt å være to om å kose og passe på henne den dagen [:)]
Nå puster hun med nesa igjen, snorker ikke, og det ble mye lettere å legge henne

Back
Topp