Noen som har barn med epilepsi?

LadyMom

Gift med forumet
Når fikk barnet de første anfallene? Hvordan opplevde du dem?
Vi skal inn imorgen tidlig med gutten min på 2 mnd å sjekke for dette.
Han hadde 3 skumle anfall idag!
Lå på teppet og radlet,smilte og lo da han PLUTSELIG strakte ut armer og bein, ble helt stiv i blikket. Stopte å puste og lå og ristet, Varte sikkert bare 2 sekunder, men føltes som en evighet. jeg hev meg over ham og han sovnet nesten rett etter i armene mine... det er noe av det verste jeg har vært med på.

ORIGINAL: MammaLilleTrille

vet ikke om sønnen min har men de holder på og undersøke det. han hadde et anfall i juni 09 da var han 1,5 år så fikk han et i november og et i desemper 09 og det har vært så ille at han har vært bevistløs i 45 min sluttet og puste og ambulansen har kommet. i november fikk de han så vidt i gang med pusten og de lurte på om de måtte ringe etter luft ambulanse men de fikk han heldigvis igjang igjen!

å herregud!! tror jeg hadde, nej, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort da! mest sannsynlig sluttet å puste selv [&:]
Har de ikke funnet det ut ennå?? tar det så lang tid?? [&:]

ORIGINAL: ladylovelylux

ORIGINAL: MammaLilleTrille

vet ikke om sønnen min har men de holder på og undersøke det. han hadde et anfall i juni 09 da var han 1,5 år så fikk han et i november og et i desemper 09 og det har vært så ille at han har vært bevistløs i 45 min sluttet og puste og ambulansen har kommet. i november fikk de han så vidt i gang med pusten og de lurte på om de måtte ringe etter luft ambulanse men de fikk han heldigvis igjang igjen!

å herregud!! tror jeg hadde, nej, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort da! mest sannsynlig sluttet å puste selv [&:]
Har de ikke funnet det ut ennå?? tar det så lang tid?? [&:]

Jepp, det kan ta sin tid å finne det ut..
Men har han ikke fått noe medisin for å hindre at han skal få flere anfall da?

ORIGINAL: ladylovelylux

Når fikk barnet de første anfallene? Hvordan opplevde du dem?
Vi skal inn imorgen tidlig med gutten min på 2 mnd å sjekke for dette.
Han hadde 3 skumle anfall idag!
Lå på teppet og radlet,smilte og lo da han PLUTSELIG strakte ut armer og bein, ble helt stiv i blikket. Stopte å puste og lå og ristet, Varte sikkert bare 2 sekunder, men føltes som en evighet. jeg hev meg over ham og han sovnet nesten rett etter i armene mine... det er noe av det verste jeg har vært med på.

Uff, så skummelt!![&:]
Jeg har ikke barn med epilepsi.. Men jeg har det selv. Så jeg vet hvor ekkelt det kan være.
Men det er iallefall viktig at han får sove etter et anfall. Man blir helt utslått av anfallet.. [:)]

Jeg har en datter på 4 med epilepsi [:)] Det beste du kan gjøre er å få en henvisning til SSE (statens senter for epilepsi) som er de BESTE i hele landet på dette. Du må ha henvisning fra spesialist (ikke fastlege) for å komme inn dit. Det er også standard at man tar en EKG på lokalt sykehus først før man går videre. Send meg gjerne pm dersom du vil ha mer info [:)]

Da var jeg tilbake fra sykehuset etter mange timer og vinde blodprøver på stakkars golle mitt! [:(] Men det var ikke epilepsi i allefall [:)] Men litt skummelt å ikke finne ut hva det kan ha vært. Men håper bare for alt i verden at det ikke skjer igjen! Tusen takk for alle "lykke til" [:)]

Back
Topp