Noen som har barn med astma?

AnetteN

Forumet er livet
Hvordan var det hos dere før fikk diagnosen? Hvilke symptomer har barnet ditt? Lurer nemlig på om Nora kan ha det. Hun har siden jul vært konstant forkjølet. Hun har hatt 1 bronkiolitt/RS infeksjon, 3 forkjølelser, ørebetennelse samt feber siden jul til nå. Samtidig så har hun vært konstant tungpustet og hoster om natten. Det kommer også pipelyd fra pusten hennes.

en mnd med effedrin (som hun haaatet) og hun ble heller ikke bedre. tungpustet, pipelyd i brystet.
med astmamedisin går alt så mye greier. hun har sovet godt etter det igjen:)

(bruker airomir og flutide)

Alt du ramser opp der kan komme av RS.

Men sikkert verdt å sjekke nattehosten, pipingen og tungpustheten hennes, da astmasymptomer ofte er relatert tidlgere RSVsmitte.

Mye hoste og slim..sliter veldig om natten og fysisk aktivitet.Ekstra ille ved forkjølelser..Bruker ventoline og flutide nå

Om dattern din har hatt rs-virus er det 80% sjanse for å utvikle en eller annen form for astma. Gutten min hadde d når han var 6 mnd..

Vet du, det er akkurat som å lese om min lille.... ALT du skriver stemmer bortsett fra at han testet negativt når det gjelder rs-viruset.
Ellers er han fremdeles godt forkjølet og hoster/surkler i vei han også.. Tester ut ventoline inhalasjon om kvelden nå vi for å se om det kan ha noen effekt[8|]

Håper virkelig at Nora og min lille gutt kan bli skikkelig friske nå når det går mot sommeren!!! De har hatt mye stakkars små...[:o][&:]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: *frufrustrert*

Mye hoste og slim..sliter veldig om natten og fysisk aktivitet.Ekstra ille ved forkjølelser..Bruker ventoline og flutide nå

Om dattern din har hatt rs-virus er det 80% sjanse for å utvikle en eller annen form for astma. Gutten min hadde d når han var 6 mnd..

De vokser det ofte av seg og[:)]

Minste min fikk rs-viruset når han var 3,5mnd, lå inne i 2 uker.
Mye syk att og fram, 2mnd senere inn igjen med influensa og lå inne i 2 uker.
"syk frem til sommeren.
I vinter har vi vært litt av og på med medisiner. Nå står han fast på flutide om morran, og er frisk[:D]
Så håper vi går neste vinter i møte uten noen form for medisiner[:D]

Har vi fått beskjed om også-så satser på det..[:)]

Registrer Logg inn Min profil Innboks Adressebok Mine abonnement

Mine forum Fotogalleri Medlemsliste Søk Kalendere Tickets Logg ut

Tilbake til forsiden
ORIGINAL: Ihne

Går hun på noen medisiner?

Det er ikke uvanlig at rs-barn får astma symtomer etterpå. De trenger nødvendigvis ikke få astma, for de vokser det ofte av seg.[:)]
Minste min lå inn med rs-viruset ifjor og hadde astma symptomer hele vinteren ifjor, gikk fast på flutide og ventolin.

Siden det piper når hun puster så tyder det på at det er tett/mye slim nedi der.
Jeg er ingen lege så vil ikke "synse" noen ting.

Kom deg til legen[:)]

Hun går ikke på noen medisiner. Har brukt bricanyl mikstur sist hun var veldig forkjølet for ca 3 ukers tid siden. Vi skal til legen med Nora neste uke. Fastlegen var på kurs denne uken. Så forhåpentlig får vi Ventolin og steroide inhalator.

Tusen takk for svar alle sammen. Får håpe det bare er RS viruset som sitter i og at det ikke er astma.

Mailen: Får håpe de blir friske snart, er ikke noe kjekt når de skal være syke så lenge. Hvordan går det med din lille?

Vår gutt har astma, var tongt for han å puste (bruker mye hjelpemuskler)
surkler og piper mye fra bryste....  Legene mente lenge at de var virus, men til
slutt blei han innlakt på sjukehuse pga pusteproblem... Har gått på mye medisiner siden
og har hatt 6 innleggelser på under ett år pga pustebesver[:'(]

Håper virkelig lille Nora blir frisk nor sommaren kommer, her krysser vi vertfall fingrenne

ORIGINAL: Mammas_skatt

Vår gutt har astma, var tongt for han å puste (bruker mye hjelpemuskler)
surkler og piper mye fra bryste....  Legene mente lenge at de var virus, men til
slutt blei han innlakt på sjukehuse pga pusteproblem... Har gått på mye medisiner siden
og har hatt 6 innleggelser på under ett år pga pustebesver[:'(]

Håper virkelig lille Nora blir frisk nor sommaren kommer, her krysser vi vertfall fingrenne

Takk [:D] Får håpe sønnen din vokser av seg astmaen.

Har en sønn på 17 mnd me astma bronkitt.. Han har fått medisin, bruka ventoline og flutide. Har hatt de sia han va 4 mnd. Han va tung i pusten, problem å puste skikkelig om natta for då tettna han til. Pipe lyd og konstant forkjølte. Brukte efedrin ei stund men de hjalp ikkje, so fekk vi flytande ventoline uten resultat. >Då måtte han sitte i pustemaskin på legekontoret og de hjelpte på pusten hans. Sia har vi hatt astma medisin til han, og han e mykje betre. Bruka de kvar dag. Han har oxo atopisk eksem men de har en sammenheng me at han har astma..

Her startet det da Mina var ca 3 mnd. Forkjølet opptil 2 ganger i mnd på det verste. Bronkitt også. Tung i pusten, brakk seg pga mye slim, piping i brystet- På det verste synes jeg hun pustet som en gammel mann med kols[:(] Hun hadde så vanskeligheter med å få opp slimet og på det verste var det vanskelig å få i henne noe mat, så jeg måtte faktisk stikke fingeren i halsen på henne på det verste. Grusomt, men det hjalp.

Fastlegen henviste oss til spesialist på sykehuset og vi fikk medisiner. Bruker Flutide hver dag som forebyggende, men gir Ventoline når hun er tett. Merker veldig bedring.

Har dere varmepumpe/aircondition i hjemmet deres? Da sønnen vår var yngre (3-4 mnd ca) så hadde han symptomer på asma, bl.a. en fæl hoste med piping. Var flere ganger hos lege, men til slutt fant vi ut at det kanskje kunne være varmepumpen/airconditionen som gjorde at han aldri ble kvitt hosten. Da vi slo den av så ble han helt fin etter bare et par dager![:)]

Back
Topp