Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lasog
er han lett å legge? sover han godt om natta? Kan han sitte i ro lenge om gangen? er det sånn at de aldri er rolig når de har adhd?
ORIGINAL: forvirretmor
Jeg har... Han er hissig,oppfarende,null impulskontroll,tar dårlig i mot beskjeder,rastløs,tester grenser,sterke følelser som svinger voldsomt,brutal i lek,gråter lett,reagerer veldig på sukker. Det var noen symptomer.
ORIGINAL: Kranglefanten
Jeg har... Han er hissig,oppfarende,null impulskontroll,tar dårlig i mot beskjeder,rastløs,tester grenser,sterke følelser som svinger voldsomt,brutal i lek,gråter lett,reagerer veldig på sukker. Det var noen symptomer.
Som å beskrive eldste her, og hun er under utredning nå.
ORIGINAL: Vesle Helmine!
Jepp. Han er over gjennomsnittet smart, utrolig god hukomelse. Få interesser, god simultankapasitet. Lite empatisk. Litt egoistisk følelsesmessig. Snill, sosial og überpratsom.
Ikke så god på å konsentrere seg for ting han ikke interesserer seg for.
Legger seg fint, men sover ofte urolig. Drømmer osv.
Gråter lett. Ikke hyperaktiv, men sitter alltid å rister med ben, vipper på stolen, går litt rundt mens han spiser osv. Vanskelig for å ta i mot beskjeder. Glemmer viktige ting, som jakker, lue, penal osv.
Veldig stor intimgrense. Det er kun meg, faren og lillesøster som får klemmer osv.
Som baby sov han dårlig, gråt mye og var vanskelig å trøste/roe ned.
ORIGINAL: DeFørsteÅrene
Et lite tilleggsspørsmål her, har adhd noe sammenheng med kolikk?[8|]
Min sønn går på medisiner nå og det hjelper mye.Merker fortsatt at det er noe der ,men LANGT i fra samme grad. Han lærte ikke å lese før i 5.klasse blandt annet,og kjemper nå for å komme på et ca nivå som resten av klassen,han har gjort ENORM fremgang etter han begynte på concerta.Han sier til og med selv at han har det bedre nå:)
ORIGINAL: dikkedikk
Min gutt har skkurat de samme symptomene som dere beskriver her...ig han har vært til en utredning allerede, der de konkluderte med at det ikke var ADHD eller asbergers.
Har holdt på 2 år nå og skal gjennom enda en utredning om 1/2 år..
Gutten min er "bare" seks år...
Min gutt har akkurat de samme symptomene som dere beskriver her...og han har vært til en utredning allerede, der de konkluderte med at det ikke var ADHD eller asbergers.
Har holdt på 2 1/2 år nå og skal gjennom enda en utredning om 1/2 år..
Han sover dårlig, finner aldri roen, dårlig impulskontroll, aggressiv, oppfarende.lydvar, ticks u name it.
Vil frem til, at ting kan ta tid. Vær forberedt på det...
ORIGINAL: Pijah
Min sønn går på medisiner nå og det hjelper mye.Merker fortsatt at det er noe der ,men LANGT i fra samme grad. Han lærte ikke å lese før i 5.klasse blandt annet,og kjemper nå for å komme på et ca nivå som resten av klassen,han har gjort ENORM fremgang etter han begynte på concerta.Han sier til og med selv at han har det bedre nå:)
Så bra å høre at K trives bedre med medisiner nå!! Går ting lettere med K i forhold til B nå eller? Har minsten noen av de samme symptomene? Nydelig signatur forresten, skjønning! [:)]
ORIGINAL: KranglefantenDet er alfa omega!! jeg ville også begynne å utrede før,men det var visst ikke på tale. og som du ser så har sønnen min sitti på skolen i 4 år og ikke lært noen ting.Jeg har vært på så utallige mange møter,mått ofre jobb og alt som er pga systemets rot[:@]
Min gutt har akkurat de samme symptomene som dere beskriver her...og han har vært til en utredning allerede, der de konkluderte med at det ikke var ADHD eller asbergers.
Han sover dårlig, finner aldri roen, dårlig impulskontroll, aggressiv, oppfarende.lydvar, ticks u name it.
Mi er bare 4år, og hun har allerede vært under utredning i nesten 1år.. Håper bare de finner en diagnose og kan hjelpe oss før hun begynner på skolen[&o]
Min gutt har skkurat de samme symptomene som dere beskriver her...ig han har vært til en utredning allerede, der de konkluderte med at det ikke var ADHD eller asbergers.
Vi holdt på i 4 år før min sønn fikk diagnose. Den første legen vi møtte tok en kikk på sønnen min og sa han ikke hadde adhd,derfor utelukket de det og lette etter andre ting i 4 år.Så fikk han avansert utreding med 3 nevropsykologer over en mpneds tid og de fant ut at han omfattende adhd,som påvirket språk og det ene med det andre.De fikk faktisk ikke utredet han skikkelig før de ga han medisiner.De sa dette var HELT utenom prosedyre,men eneste muligheten med han
ORIGINAL: KranglefantenDet er alfa omega!! jeg ville også begynne å utrede før,men det var visst ikke på tale. og som du ser så har sønnen min sitti på skolen i 4 år og ikke lært noen ting.Jeg har vært på så utallige mange møter,mått ofre jobb og alt som er pga systemets rot[:@]
Mi er bare 4år, og hun har allerede vært under utredning i nesten 1år.. Håper bare de finner en diagnose og kan hjelpe oss før hun begynner på skolen[&o]
Vi holdt på i 4 år før min sønn fikk diagnose. Den første legen vi møtte tok en kikk på sønnen min og sa han ikke hadde adhd,derfor utelukket de det og lette etter andre ting i 4 år.Så fikk han avansert utreding med 3 nevropsykologer over en mpneds tid og de fant ut at han omfattende adhd,som påvirket språk og det ene med det andre.De fikk faktisk ikke utredet han skikkelig før de ga han medisiner.De sa dette var HELT utenom prosedyre,men eneste muligheten med han
Jeg tror de er så redde for å stille denne diagnosen på "alle" med denne type adferdsforstyrrelse, nettopp fordi media har blåst det opp til en ADHD generasjon.
Men jeg er ganske sikker på at min gutt også engang får denne diagnosen. Jeg ser dette best., og jeg har to barn til. De på BUP sier bl.a at en gutt med ADHD aldri har "ups and downs", men at de e ligger på det gjevne ang rastløshet. Min gutt ER på det gjevne, men han kan ha heolt jævlige eller litt bedre perioder fordet..
Også er det diagnoser som ligner utrolig på hverandre da... Det er ikke lett.
Jeg tror de er så redde for å stille denne diagnosen på "alle" med denne type adferdsforstyrrelse, nettopp fordi media har blåst det opp til en ADHD generasjon.
Men jeg er ganske sikker på at min gutt også engang får denne diagnosen. Jeg ser dette best., og jeg har to barn til. De på BUP sier bl.a at en gutt med ADHD aldri har "ups and downs", men at de e ligger på det gjevne ang rastløshet. Min gutt ER på det gjevne, men han kan ha heolt jævlige eller litt bedre perioder fordet..
Også er det diagnoser som ligner utrolig på hverandre da... Det er ikke lett.
Som jeg skrev over her så har han roligere dager,men alt bril relativt.Rolig for meg og rolig en familie med "friske" barn er to forskjellige ting ^^,
For meg var også det å bare vita hva det er viktig.Og jeg fikk aldri noe tilbud om hjelp i det hele tatt og TRO MEG min sønn hadde store problemer.[&o] Han har brukket bein på en lærer,truet ALLE lærere,fått mange til å grine og var aldri i klasserom med elever. NÅ som han har diagnose da får man hjelp[:@][:@][:@][:@][:@] Jeg er så forbanna på det der at du vil ikke tro det!!!!!
ORIGINAL: Pijah
Så bra å høre at K trives bedre med medisiner nå!! Går ting lettere med K i forhold til B nå eller? Har minsten noen av de samme symptomene? Nydelig signatur forresten, skjønning! [:)]
Det går noe bedre,men Kim er veldig på Bjørnar og erter hele tiden,dette er sånn han er på skole og generelt i sosiale sammenhenger.Han er jo del yngre i hodet da...
Bjørnar er veldig ulik Kim,men han har betydelig høyere energi nivå enn det kim hadde på den alderen[:o] Kim var i grunn veldig rolig frem til han ble 2-3 år. Ellers så utvikler B seg fortere enn K gjorde på alle områder. Kim var et veldig bedagelig lite barn egentlig:)