Noen som har bacelorgrad i Økonomi og ledelse her?

Krølla82

Forumet er livet
Noen som har bacelorgrad i Økonomi og ledelse her?

Hva slags stilling har du fått etter endt utdanning?
Hva slags arbeidsoppgaver har du?
Var det vanskelig å få seg jobb etter endt utdanning?
Har du tatt/ vurderer du mastergrad? I såfall innen hva?
Hva er årslønna di? (hvis du vil svare på det da)

Jeg har søkt på bachelor i Økonomi og ledelse til høsten...håper så på at jeg kommer inn.[:)]

dytt

Jep, fra UiO

Nå jobber jeg som økonomi ansvarlig. Søkt ulike jobber egentlig. Men mest med økonomi og regnskap og det gikk greit.

Er det på universitetet du søkte, så er det en del statsvitenskap og det hadde jeg ikke bruk for i det hele tatt. Jeg har bachelor og kunne ikke ha tenkt meg å ta master (synes på en måte det er bortkastet), har noen venninner som med samme utdanning jobber i bank, noen i telenor, noen i statens pensjonskasse.

ORIGINAL: E.R.A.

Er det på universitetet du søkte, så er det en del statsvitenskap og det hadde jeg ikke bruk for i det hele tatt. Jeg har bachelor og kunne ikke ha tenkt meg å ta master (synes på en måte det er bortkastet), har noen venninner som med samme utdanning jobber i bank, noen i telenor, noen i statens pensjonskasse.

Har søkt hos Hig-Høgskolen i Gjøvik. Skal ta utdanningen på 4 år, altså deltid for jeg må jobbe i tilegg og med en liten unge så er det jo greit å ikke ha alt for stort press på seg. Blir sikkert en nr 2 innen for de 4 årene også.

Er det veldig mye tungt stoff?

dytt

ORIGINAL: Krølla82

Har søkt hos Hig-Høgskolen i Gjøvik. Skal ta utdanningen på 4 år, altså deltid for jeg må jobbe i tilegg og med en liten unge så er det jo greit å ikke ha alt for stort press på seg. Blir sikkert en nr 2 innen for de 4 årene også.

Er det høyskole, så er det mye bedre opplegg (min erfaring). Vet liksom ikke hva skal dere ha. Økonomi er litt vanskelig andre og tredje året, jeg skjønte lite [&:]. Men er du flink i matte så går det kjempe fint [:D]. Og som sagt er høyskole mye bedre for du får bedre forklart det meste på uni måtte vi jobbe mye individuelt. Hadde hatt valget nå, så hadde jeg søkt på høyskole eller BI.
Om dere skal ha statsvitenskap, så blir det mye lesestoff. Er du interresert i det så går det fint, jeg er ikke det, så jeg måtte lese gjennom 11 totalt for meg uienteressante bøker.
Økonomi delen var kjempe spennende og det var organisasjonspsykologi og. Så mye spennende ja.

ORIGINAL: Krølla82

Er det høyskole, så er det mye bedre opplegg (min erfaring). Vet liksom ikke hva skal dere ha. Økonomi er litt vanskelig andre og tredje året, jeg skjønte lite [&:]. Men er du flink i matte så går det kjempe fint [:D]. Og som sagt er høyskole mye bedre for du får bedre forklart det meste på uni måtte vi jobbe mye individuelt. Hadde hatt valget nå, så hadde jeg søkt på høyskole eller BI.
Om dere skal ha statsvitenskap, så blir det mye lesestoff. Er du interresert i det så går det fint, jeg er ikke det, så jeg måtte lese gjennom 11 totalt for meg uienteressante bøker.
Økonomi delen var kjempe spennende og det var organisasjonspsykologi og. Så mye spennende ja.

Er ikke noe fag som heter Statsvitenskap, men det er et fag som heter Kvalitetsledelse med vitenskapelige
metoder. Virker som det er mye spennende ja så håper virkelig jeg kommer inn. Jeg er ikke så kjempe god i matte, praktisk matte er jeg ganske god i da. Driver med lønns og personalmedarbeider utdanning. Så dette vil jo bare bygges oppå den, det er fagskoleutdanning, så håper på å få meg en kontorjobb med lønn og regnskap og da vil jeg jo bruke noe av matten i praksis mens jeg studerer.

dytt

Back
Topp