noen som hadde kolikkunge her

*EmMa08&11*

Gift med forumet
som har noen smarte tips??

begynner å lure på om Malin har kolikk..
hun er urolig og gråter så å si hele kvelden og natta..
sover i ett par timer, så er det gråt og ingenting hjelper, spiser litt, gråter masse, også sovner litt for så å starte på nytt igjen..
har vart en ukestid, og jeg er utslitt allerede[:o]

husker ikke om det var slik med Emma, tror ikke det.. vet liksom ikke hva som er ¨normalt¨ når det gjelder gråting.

pumper og gir erstatning.
gir Nan Ha1 om det er det den heter.

Nei vært heldige med begge mine der, men kolikk er vel gråting konstant.. Sånn også når man bærer og bysser? SÅ er det en definisjon på om de gråter mere en eks antall timer i løpet av en dag - men ikke sikker på hvor mye det er ..

Huff, det er tøft altså.. DU har all min sympati, tøft for mor det å få null søvn.. i tillegg skal du ha energi til Emma også.. Håper ikke det er kolikk, at hun bare trenger nærhet eller noe!! Men ta en tur ned på HS? Null tips desverre,,,

hun gråter litt når vi bysser på henne om nettene, men gir seg etter hvert.
sittet å sutret med henne i hele dag, ikke lett når tårene kommer litt ekstra fort nå i begynnelsen[&o]
gruer meg som en hest til Eirik skal på jobb og jeg er alene med Emma og Malin.. hvert fall om Malin skal fortsette som hun gjør nå.. selv om jeg egentlig vet at det ikke finnes, håper jeg noen har en vidunderkur å komme med[:)]

huff[&o] høres ikke noe kjekt ut! D er grusomt nok m en og lite søvn...

husker at Trygve gråt en del om kveldene en periode (ikke noe kolikk da), at sambo måtte bysse han og gå fram og tilbake på gulvet...

kolikk har jeg liten erfaring m, men hørt at ungene knyter seg helt, blir stiv. hyler i et sett fra eks. ettermidag til sene kvelden...

lite råd, men håper noen har noen gode, slik at du får enda mere hvile (dødsviktig, d husker jeg veeeeldig godt[:-])

Vettu - vil ikke du skal bli enda mere lei deg med masse sympati her hehehe, men jeg synes så synd på deg! OM du må være alene med to små, og en har kolikk [&:] Om det skulle bli gale MÅ du bare alliere deg med familie? Noen GODE venner som kan hjelpe deg en natt om du skal trenge å hente deg inn..
Og jeg er ærlig å sier jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, annet at jeg VET jeg også hadde gårtt og grått... Ei venninne sa hun pleide å ha på ipod´n når det stod på som verst.. For tar på å høre konstant gråting.. SÅ hun gikk rundt med baby på armene og musikk på øra [8D]

Mor til kollikk unge her... Først og fremst: min dypeste sympati!

Vi var gjennom de der dråpene som kjøpes på apotek (husker ikke navnet plutselig[8|]) og var til kiropraktor og manuell terapeut og healer og masse rart.

Kiropraktor har hjulpet veldig mange :). Men det eneste som hjalp i vårt tilfelle var krampeløsnende dråper - en mikstur laget av en homopat i island. Jeg syns du skal finne homopat i nærheten der du bor og finne ut om sånne dråper lages av noen og da kjøpe.

Hvis ikke så skal du bare si ifra og jeg kan ta med meg hjem et glass eller to til deg[:)][:)]. Er 100% organisk og tenkt til kollikkbarn, men kan også brukes til mensesmerter og lignende krampeaktige smerter[:)].

Drar hjem fra island den 2. mars så si ifra før det hvis du vil ha de dråpene. Mener at de koster 250 pr flaske. ER ikke så store flasker akkurat - tror jeg brukte 4-5 stk over 3 måneder. Men si ifra hvis dette er av interesse for deg[:)].

Ellers kan du også prøve å stryke hun med to fingre lett på magen, klokkeveien. Det masserer tarmene og hjelper hun å få ut luft. Hjelper fortsatt masse på alis. Og la hun ligge på magen på f,eks armen din hvis du klarer det[:)].

Håper flere kommer med innspill som har andre erfaringer og flere råd[:)][:)]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Mor til kollikk unge her... Først og fremst: min dypeste sympati!

Vi var gjennom de der dråpene som kjøpes på apotek (husker ikke navnet plutselig[8|]) og var til kiropraktor og manuell terapeut og healer og masse rart.

Kiropraktor har hjulpet veldig mange :). Men det eneste som hjalp i vårt tilfelle var krampeløsnende dråper - en mikstur laget av en homopat i island. Jeg syns du skal finne homopat i nærheten der du bor og finne ut om sånne dråper lages av noen og da kjøpe.

Hvis ikke så skal du bare si ifra og jeg kan ta med meg hjem et glass eller to til deg[:)][:)]. Er 100% organisk og tenkt til kollikkbarn, men kan også brukes til mensesmerter og lignende krampeaktige smerter[:)].

Drar hjem fra island den 2. mars så si ifra før det hvis du vil ha de dråpene. Mener at de koster 250 pr flaske. ER ikke så store flasker akkurat - tror jeg brukte 4-5 stk over 3 måneder. Men si ifra hvis dette er av interesse for deg[:)].

Ellers kan du også prøve å stryke hun med to fingre lett på magen, klokkeveien. Det masserer tarmene og hjelper hun å få ut luft. Hjelper fortsatt masse på alis. Og la hun ligge på magen på f,eks armen din hvis du klarer det[:)].

Håper flere kommer med innspill som har andre erfaringer og flere råd[:)][:)]

sign.

Minifom heter de dråpene som man gir før hvert måltid, tar bort de små luft boblene så de blir til større så de lettere finner veien ut.

Hos oss ble redningen alder og kom til en suveren manuellterapaut.
Hadde prøvd meg på dråpene til tjukkaaa.

Hørtes ut slik som Sofie var..ikke kolikk, men veldig urolig. For oss hjalp det å gå til kiropraktor[:)] jeg tenker at i en sånn sitausjon må alt prøves!

takk for råd alle sammen[:)]
har funnet kiropraktor og akkupunktur og homeopat i nærheten, så alt får prøves ut.

tjukka: vil gjerne prøve de dråpene, så om du vil ta med en flaske hadde det vært veldig veldig snilt.
så kan du jo sende over kontonr, så kan jeg betale, så er det gjort[:)]

begge mine hadde vondt i magen,særlig om kvelden... hva som hjalp... hmm.bæring,bæring og bæring.vugging,prøve få de til å rape,fise...

gå til kiropraktor, napratpat, soneterapaut...

begge mine ble helt gode omtrent på dagen de ble 3 mnd ....

ORIGINAL: *Emma08*

har funnet kiropraktor og akkupunktur og homeopat i nærheten, så alt får prøves ut.

tjukka: vil gjerne prøve de dråpene, så om du vil ta med en flaske hadde det vært veldig veldig snilt.

Det er herved notert!! Ingen problem, vi får ta detaljene m betaling og sånt når jeg er tilbake[:)][:)]

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: *Emma08*

Det er herved notert!! Ingen problem, vi får ta detaljene m betaling og sånt når jeg er tilbake[:)][:)]

tusen takk[:)][:)]

Jeg hadde ikke kollikk barn, men et veldig urolig et. Hjelpen for oss var kiroprator, og støvsugeren.
Støvsugeren sto på oss mangen netter igjennom. Lyden roa han ned.
Samt vippestol fra fisher price med vibrator.

lykke til.

Back
Topp