Noen som hører til Haugesund?

Tussi_lussi

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snøkrystallene2021❄️
Blitt henvist til IVF og har blitt forespeilet en ventetid på 8mnd! Får helt vondt inni meg av å tenke på den lange ventetiden. Lurer vel egentlig på om dere som hører til Haugesund ventet så lenge? Vurdere litt å gå privat pga den lange ventetiden.

Hører til i Haugesund:D Vi fikk beskjed i februar at vi skulle på forsamtale o slutten av september:) så det stemmer nok det:/ men gikk fort de månedene da:) vi gikk til Hausken i mellomtiden å fikk resept påååå, årh husker ikke hva de tabelettene heter:/ men hvertfall noe som skulle få igang EL :) bare for å ha litt større sjangs å lykkes i den lange ventetiden:D

Men gikk heldigvis fort for oss da for jeg ringte å sa timen ikke passet, så fikk da time 19 august i stede:) du kan også ringe å si at du er villig til å komme på kort varsel (dersom du har mulighet for det), da det kan være folk som avlyser:D

Hører til i Haugesund:D Vi fikk beskjed i februar at vi skulle på forsamtale o slutten av september:) så det stemmer nok det:/ men gikk fort de månedene da:) vi gikk til Hausken i mellomtiden å fikk resept påååå, årh husker ikke hva de tabelettene heter:/ men hvertfall noe som skulle få igang EL :) bare for å ha litt større sjangs å lykkes i den lange ventetiden:D

Men gikk heldigvis fort for oss da for jeg ringte å sa timen ikke passet, så fikk da time 19 august i stede:) du kan også ringe å si at du er villig til å komme på kort varsel (dersom du har mulighet for det), da det kan være folk som avlyser:D
Har også fått tabletter jeg ska prøve mens vi venter. Har prøvd pergo tidligere uten hell, men nå skal vi prøve letrozol. Sikkert noe av det du og har prøvd :) husker du hvor lenge etter henvisningen ble sendt til du fikk timen din i september? 8mnd ventetid blir jo i juli.. Midt i ferie å da blir det vel en ekstra mnd å vente til august. Ja tida går jo fort, men akkurat nå mistet jeg litt motet her. Hadde forestilt meg at når jeg endelig fikk henvisningen til IVF kunne jeg bare slappe av for nå er vi i gang liksom. Føler meg bare skuffa og superstressa over den lange ventetiden..

Har prøvd pergo jeg også uten hell, og noen andre uten hell:/ er nå på rugedag 8 etter icsi i Haugesund:D

Er ikke heeelt sikker men kan ha gått rundt ca en måned?:) forstår at du mister motet litt når det er så lenge til ja:/ men dersom du vil prøve privat så er det jo ingen ventetid:) kommer liksom helt Ann på hvor mye du er villig til å betale:) vi valgte da å vente til timen på sylehuset med tanke på at det var så mye billigere, å prøve der først, og dersom det ikke går så blir det privat etterpå:) men det er fordi vi følte vi hadde "tid" til det, hadde vi vært eldre og følt at tiden rannt ifra oss hadde vi kanskje gått privat imens vi ventet:)

Det er alderen her som gjør at jeg stresser mest. Så vi får vel tenke oss litt om å vurdere om vi heller bør ta det privat. Takk for svar :)
Rugedag 8 :) så spennende. Håper dere lykkes på første forsøk.

Vi tok et forsøk på Hausken "mens vi ventet" på grunn av lang ventetid i Haugesund. Veldig fornøyd med slik som det blei til tross for at forsøket på Hausken ikke bar frukter.. tok med oss erfaringer fra forsøket og ikke minst føltes det veldig godt å slippe å vente, føle at vi var i gang med neste steg og gjorde noe!
Viste seg at det var verdt å vente på det offentlige forsøket, for nå har vi ei lita jente "fra Haugesund":)
Dere får kjenne på hva som er best for dere i den situasjonen dere er i. Lykke til!

Last edited:
Hører til i haugesund.. Fra legen min sendte henvisning til me var på forsamtale gjekk da 11 mnd, nesten 1 år.. Forferdelig og vente så lenge. :( er visst mången som sliter med og få på egenhånd.. Visste ikkje at detta var så "normalt" før eg sjølv sto i da.. Er endelig i gong me spøyter no.. :) Krysse fingrane for deg at da kan gå litt fortgang i da og at mange avlyser:p hehe

Vi tok et forsøk på Hausken "mens vi ventet" på grunn av lang ventetid i Haugesund. Veldig fornøyd med slik som det blei til tross for at forsøket på Hausken ikke bar frukter.. tok med oss erfaringer fra forsøket og ikke minst føltes det veldig godt å slippe å vente, føle at vi var i gang med neste steg og gjorde noe!
Viste seg at det var verdt å vente på det offentlige forsøket, for nå har vi ei lita jente "fra Haugesund":)
Dere får kjenne på hva som er best for dere i den situasjonen dere er i. Lykke til!
Takk det var et godt tips :) da beholder man jo plassen sin i køen.

Hører til i haugesund.. Fra legen min sendte henvisning til me var på forsamtale gjekk da 11 mnd, nesten 1 år.. Forferdelig og vente så lenge. :( er visst mången som sliter med og få på egenhånd.. Visste ikkje at detta var så "normalt" før eg sjølv sto i da.. Er endelig i gong me spøyter no.. :) Krysse fingrane for deg at da kan gå litt fortgang i da og at mange avlyser:p hehe
Huff.. Det var lenge å vente. Kan visst ikke klage over 8mnd venting da. Du må ha masse lykke til å håper dere ikke trenger vente så mye lengre på en liten spire :)

Fått time til forsamtale nå 20 august. 8mnd ventetid blir til 9mnd pga ferie. Spørs om vi klarer å vente så lenge.

Fått time til forsamtale nå 20 august. 8mnd ventetid blir til 9mnd pga ferie. Spørs om vi klarer å vente så lenge.
Har man råd ville jeg vurdert privat i stedet, for og komme fort igang...
Går selv offentlig i Porsgrunn (valgte litt lenger vei og kjøre og bare 6 uker ventetid på forsamtale for 2 år siden)

Har man råd ville jeg vurdert privat i stedet, for og komme fort igang...
Går selv offentlig i Porsgrunn (valgte litt lenger vei og kjøre og bare 6 uker ventetid på forsamtale for 2 år siden)
Vært inne å sett på frittsykehusvalg.no å ser ut til å være nokså lik ventetid overalt utenom i nordnorge der det er ca 8uker. Tror nesten vi like godt kan ta det privat fremfor å reise frem og tilbake til nordnorge x antall ganger. Må nok vurdere privat over nyttår.

Back
Topp