Noen som går på veldig lite karbohydrater??

Mesaana

Forumet er livet
Jeg har kuttet ut all brød, potet, pasta og ris og sukker.

Det funker kjempe bra, gikk ned en kilo på 2 dager. Vet det er mye, men har hørt det er mye vann som forsvinner de første dagene, så regner med det vil flate seg ut etter kvart.

Men er det noen grønnsaker jeg bør hold meg unna?? Spiser ikke frukt heller, siden jeg bør unngå all type sukker også i tyggis.

Så det er ikke mye å velge i da. Men heldigvis er jeg glad i egg, kjøtt og ost og det kan jeg spise mye av.

Noen som har prøvd en sånn diett?? Og hva gjør dere når dere skal begynne med karbohydrater igjen. Begynner dere med en halv skive og øker på til en hel og så en litne potet til middag?? Eller styrer dere unna raske karbohydrater først og forsiktig begynner med langsomme??

Vil ikke gå for lenge på denne dietten, siden jeg har hørt det ikke er bra for hjernen siden det er dne som bruker mest karbohydrater.
Men fy som det funker da. Har mer energi, trenger mindre søvn og føler meg generellt lettere.[:D]

[:D]Hmmm. Men hva skjer når du begynner å spise vanlig mat igjen da? Hvor lenge skal du gå på denne kuren? Jeg har funnet ut at det er bedre å heller velge sunn mat og drikke masse vann, for det er noe jeg kan leve med senere. Altså ikke slanking, men endring av livsstil med noen kg tapt som en bonus.
Hva spiser du siden du har kuttet ut karbohydrater? Det er jo karbohydrater i alt jo......[&:][8D]

ORIGINAL: Lois Lane

[:D]Hmmm. Men hva skjer når du begynner å spise vanlig mat igjen da? Hvor lenge skal du gå på denne kuren? Jeg har funnet ut at det er bedre å heller velge sunn mat og drikke masse vann, for det er noe jeg kan leve med senere. Altså ikke slanking, men endring av livsstil med noen kg tapt som en bonus.
Hva spiser du siden du har kuttet ut karbohydrater? Det er jo karbohydrater i alt jo......[&:][8D]

Til nå har jeg spist mye egg,og i ost og skinke vet jeg at det ikke er karbohydrater også spiser jeg salat og grønnsaker.

Jeg har prøvd å endre livstil, uten å gå ned noe. Og jeg har 40 kg for mye så jeg må nesten bare gå ned en del og da tyr jeg til "drastiske" metoder.

Da jeg gikk gravid, fikk jeg begynnedne svdiabetes og da fikk jeg beskjed om å kutte ut raffinert sukker og kutte drastisk på all annen type sukker som i frukt, pastiller og drops. Jeg skulle også spise mindre mat med stivelse i som potet, brød, linser og bønner osv. Så er inne på noe da, men da skulle jeg ikke kutte det helt ut som jeg gjør nå.

Back
Topp