noen som går på tabletter i svangerskapet?

sam03

Blir kjent med forumet
hei.

jeg gikk tidligere på Venlaflaxin som hjalp meg mot mine plager som angst,sosial fobi,depresjoner og den paranoide forstyrrelse.etter at jeg fikk greie på at jeg var gravis,kuttet jeg dem sakte men sikkert ut.

men har nå fått alle plagene mine tilbake,som hemmer meg veldig i hverdagen min.
fikk tabletter av legen min i dag,men tør ikke helt å bruke de...er redd jeg skader fosteret.disse tablettene er mildere enn de jeg gikk på tidligere,og flere gavide har brukt disse nye tablettene,uten å skade fosteret.tablettene heter fluoxetin,et billigere merke,men den samme som fontex.

noen som har brukt disse,eller andre tabletter i svangerskapet.er veldig intressert i deres synspunkter.
 
Har ikke brukt tabletter til nå i svangerskapet, men skal begynne med en type.. vet ikke hva den heter... men lurer p om jeg skal klare å "holde ut" til etter svangerskapet er over...
 
jeg gikk på cipralex hele svangerskapet og ut kom ei frisk jente. ja hun har leppe og ganrspalte men det har ikke noe med de tabl å gjøre.. som psykologen min sa, hvis ikke du har det bra så har ikke fosteret det bra heller. lykke til jenter:)[:)]
 
Den medisinen jeg skal begynne på kan forårsake leppe ganespalte... ikke at det er det verste som kan skje [:)] Men jeg vet ikke om jeg vil ta dem likevel.. var komplikasjoner som kunne oppstå ved bruk av den typen medisiner også...syns det er litt skummelt jeg..
 
åssen tabl er det? leppeog gane spalte er noe som skjer før uke 12 i svangerskapet så er nok ingen fare:)
 
takk for alle som har svart.er kjempe glad for å høre om andre også:-)
er fortsatt usikker,det er ikke lett dette:-(
håper andre trår til med sine historier også.
 
Back
Topp