Januarbaby 2012 og 2014 <3
Andre møte med forumet
Hei! Er det noen som fullpumper her? Jeg hadde problemer med ammingen helt fra starten av og da hun var fem uker begynte hun å legge på seg for lite og det ble en alt for stor utfordringe å få i henne mat, derfor valgte vi da å slutte å amme. Etter et stor ønske om at hun skulle få i seg morsmelk valgt jeg å prøve å pumpe meg, nå er hun snart 11 uker og jeg fullpumper fremdeles. Jeg startet med å pumpe meg åtte ganger i døgnet, men er nå nede på fire ganger (pumper ikke på natta). I døgnet får jeg ut mellom 1100 og 1200 ml. Det er så mye at jeg får et overskudds måltid i døgnet. Hun spiser 160 ml seks ganger i døgnet. Jeg blir bare sliten av tanken på å måtte gjennomføre øke døgn, det tror jeg nesten ikke jeg kommer til å orke. Når jeg nå pumper meg bare fire ganger i døgnet fører det til at jeg må pumpe veldig lenge om gangen noe som har ført til at jeg har blitt veldig sår. Jeg begynner å bli lei all denne pumpinga og elendigheten den har ført med seg. Og lurer derfor på om det er flere i samme situasjon.
Hvor ofte pumper dere og hvor mye får dere ut? Har noen prøvd nesespray for å øke utdrivingen og hatt god effekt av den?
Hvor ofte pumper dere og hvor mye får dere ut? Har noen prøvd nesespray for å øke utdrivingen og hatt god effekt av den?