Noen som fulgte /følger med på hvilepulsen i første trimester?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Er det noen som har opplevd at hvilepulsen først har steget og så gått ned ved IKM og svangerskapet likevel har fortsatt/gått bra? Mente at hvilepulsen skulle holde seg høy?

Hvilepulsen er ikke en metode jeg ville forholdt meg til. Noen øker hele veien, noen hopper både opp og ned, hos noen er den stabil

Min gikk opp rett etter befruktning og fortsette og stige ganske kraftig frem til IKM og den første tiden etter. Den holdt seg høy frem til fødsel.

Ja, det var slik jeg trodde den skulle være også.

Hvilepulsen er ikke en metode jeg ville forholdt meg til. Noen øker hele veien, noen hopper både opp og ned, hos noen er den stabil

Det var godt å høre at den hopper opp og ned hos noen. Da håper jeg på at det er slik hos meg denne gangen, uten at det er noe galt.

Det var godt å høre at den hopper opp og ned hos noen. Da håper jeg på at det er slik hos meg denne gangen, uten at det er noe galt.
Jeg tok av meg pulsklokken noen uker etter positiv test, da hvilepulsen varierte en del. Er nå 37+3, så var ingen grunn til bekymring:happy:

Har du fått positiv test, ville jeg forholdt meg til den og gitt blaffen i hvilepulsen. Selv ble jeg bare mer stresset, i alle fall:p

Jeg tok av meg pulsklokken noen uker etter positiv test, da hvilepulsen varierte en del. Er nå 37+3, så var ingen grunn til bekymring:happy:

Har du fått positiv test, ville jeg forholdt meg til den og gitt blaffen i hvilepulsen. Selv ble jeg bare mer stresset, i alle fall:p

Det var fint å høre at dn puls varierte selv om alt var bra! :-) Jeg blir også stresset av pulsen. Samtidig trenger jeg klokke i hverdagen og liker å følge med på aktivitetsnivået, så har ikke lyst til å ta den av. Må nok likevel gjøre det hvis pulsen fortsetter å stresse meg (og jeg fortsetter å være gravid).

Det var fint å høre at dn puls varierte selv om alt var bra! :) Jeg blir også stresset av pulsen. Samtidig trenger jeg klokke i hverdagen og liker å følge med på aktivitetsnivået, så har ikke lyst til å ta den av. Må nok likevel gjøre det hvis pulsen fortsetter å stresse meg (og jeg fortsetter å være gravid).

Skjønner godt at det er lett å henge seg opp i, jeg vil i hvert fall hele tiden ha konkrete bevis på at jeg faktisk er gravid og blir veldig analyserende. Men bra at du er obs på det, håper du klarer å la det gå. :)

Er det noen som har opplevd at hvilepulsen først har steget og så gått ned ved IKM og svangerskapet likevel har fortsatt/gått bra? Mente at hvilepulsen skulle holde seg høy?
I første trimester var min veldig uregelmessig, gikk opp og ned hele tida(fra 2slag høyere til 11). I fra 2.trimester har den vært mer stabil og høyere enn normalt(fra 8 slag til 14). Fikk aldri sånn fin gravidkurve som andre gjorde, er 27+4 idag og alt står bra til. Så trenger ikke nødvendigvis å bli så høy med en gang den pulsen.

Min hvilepuls i første trimester. Bildet er ei uke gammelt ca. Var på UL senest i dag og alt er helt fint :-)
0D75A72A-70A9-46FF-8FF7-AA36449BCC71.jpeg

Skjønner godt at det er lett å henge seg opp i, jeg vil i hvert fall hele tiden ha konkrete bevis på at jeg faktisk er gravid og blir veldig analyserende. Men bra at du er obs på det, håper du klarer å la det gå. :)

Ja, det er akkurat sånn det er, jeg trenger bevis hele tiden på at jeg fortsatt er gravid. Det skyldes sikkert at jeg har mistet før og frykter å gjøre det igjen.

Min hvilepuls i første trimester. Bildet er ei uke gammelt ca. Var på UL senest i dag og alt er helt fint :)
Vis vedlegget 321351

Tusen, tusen takk for at du delte pulskurven din! Jeg ser at min puls startet å synke omtrent på akkurat samme dag i syklusen som din puls begynte å synke, Jeg var på 74 og er nå på 71, men jeg ser utav kurven for dagen at den laveste pulsen hele tiden har sunket de siste dagene, fra 68, til 66, 64 og 62 og nå 60, så hvilepulsen min vil nok synke enda mer framover. Så utrolig godt å få vite at pulsen kan synke så langt ned og alt likevel er bra. Jeg skal titte på innlegget ditt igjen når jeg blir altfor redd. :-)

Ja, det er akkurat sånn det er, jeg trenger bevis hele tiden på at jeg fortsatt er gravid. Det skyldes sikkert at jeg har mistet før og frykter å gjøre det igjen.

Kjenner meg igjen, har også mistet noen ganger. Det er en balansegang å finne ut når man skal omfavne kontrolltrangen og når det bikker over til det mer stressende.

Back
Topp