Noen som følger med på hvilepulsen sin?

Qwertyu

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei!
Noen som følger med på hvilepulsen sin på Fitbit eller andre klokker?
Min er blitt ganske høy og har nå begynt å synke, men bare såvidt. Litt småbekymra uansett!
herlighet alt man skal følge med på og bekymre seg over :p
Hadde eggløsning ca 3-4.desember.
40EB8128-FE83-4749-BE48-143ED1C3794A.png
 
Det der hadde stressa meg til de grader hahah så jeg skal ikke engang google greia hahahh
 
Eeeeeehm, jeg håper virkelig ikke at det har noe å si at den synker :woot:
33ABB9F7-3AF7-4AD0-9F42-D19FF1752C7E.png
 
Jeg vet faktisk ikke, jeg bare har hørt at det kan være negativt og da blir jeg jo helt nervevrak! :p

etter å ha googlet så vidt så ser jeg mange erfaringer hvor det har sunket rundt uke 6 og alt er fint :) Så satser på det ;)
 
etter å ha googlet så vidt så ser jeg mange erfaringer hvor det har sunket rundt uke 6 og alt er fint :) Så satser på det ;)
Ja, har sett det litt jeg også, håper det er rett!
 
Min gikk opp, for så halvveis ned til 4+0, for så å gå opp igjen. Gjekk litt ned igjen på tirsdag og holdt seg stabil

Men er 6 slag i minuttet den har endret seg hele måneden, så er egentlig ikke så veldig store forskjeller
 
Jeg hadde igjennomsnitt 10 slag i minutter mer igjennom hele mitt forrige svangerskap, enn jeg vanligvis har. Er 5+2 nå og har allerede høyere hvilepuls nå enn for 3 uker siden. Vi får jo mer blod å pumpe rundt mens vi går gravide, så det er naturlig med høyere puls tenker jeg :)

Jeg hadde tenkt til å ha på meg fitbit under fødselen for å se på toppene og se hvor crazy kroppen jobber.. Men så kunne ikke fitbiten min skjønne at jeg var våken i to døgn i strekk, så den klikket og lagret ikke mer enn et par timer med rier :laughing002
 
Min blir alltid lav når mensen starter, rundt 55-60. Etter eggløsning går den opp til sånn 65-70. Den har holdt seg oppe tiden etter positiv test nå :)
9EA41EF2-65F7-4258-89A3-A73FD7A855AC.png
 
Har kommentert dette flere andre steder også, men det er riktig som det blir nevnt over her, at rundt uke 6 er det helt vanlig at hvilepulsen synker litt igjen da hjertet vender seg mer til den økte blodmengden i kroppen :) Det skjedde med meg! Da jeg mistet i uke 6+0 sank ikke pulsen før etter at SAen var godt i gang. Så, prøv heller å fokusere på nå har kroppen din vendt seg til økt blodmengde :)
 
Spennende å følge med på, men pass på at det ikke blir en ekstra stressfaktor!
 
Har kommentert dette flere andre steder også, men det er riktig som det blir nevnt over her, at rundt uke 6 er det helt vanlig at hvilepulsen synker litt igjen da hjertet vender seg mer til den økte blodmengden i kroppen :) Det skjedde med meg! Da jeg mistet i uke 6+0 sank ikke pulsen før etter at SAen var godt i gang. Så, prøv heller å fokusere på nå har kroppen din vendt seg til økt blodmengde :)
Det var litt beroligende! Er i uke 6 i dag og ser selv at hvilepulsen har sunket til 62 i dag, har ligget på 65-67 siste uka. Krysser fingrene for at det er normalt :angelic:
 
Det var litt beroligende! Er i uke 6 i dag og ser selv at hvilepulsen har sunket til 62 i dag, har ligget på 65-67 siste uka. Krysser fingrene for at det er normalt :angelic:

Skal være helt normalt :) Min sank med noe sånt, nå ligger jeg rundt 56-61 ca, før svangerskap fra det 50-56 ca, mens de første ukene lå jeg kanskje rundt 60-65! Syns egentlig det er litt behagelig at pulsen ikke er så høy, selvom den fortsatt skyter til værs bare av å gå opp en trapp :p
 
Skal være helt normalt :) Min sank med noe sånt, nå ligger jeg rundt 56-61 ca, før svangerskap fra det 50-56 ca, mens de første ukene lå jeg kanskje rundt 60-65! Syns egentlig det er litt behagelig at pulsen ikke er så høy, selvom den fortsatt skyter til værs bare av å gå opp en trapp :p
Sant nok !
 
Har kommentert dette flere andre steder også, men det er riktig som det blir nevnt over her, at rundt uke 6 er det helt vanlig at hvilepulsen synker litt igjen da hjertet vender seg mer til den økte blodmengden i kroppen :) Det skjedde med meg! Da jeg mistet i uke 6+0 sank ikke pulsen før etter at SAen var godt i gang. Så, prøv heller å fokusere på nå har kroppen din vendt seg til økt blodmengde :)
Det gir mening! Er i uke 5+3, og pulsen min er stigende fortsatt! Håper den går litt ned igjen etter hvert da :)
 
Back
Topp