Noen som er sykemeldt?

Ønskebarn2021

Blir kjent med forumet
Jeg har den siste uken slitt ekstremt mye med hodepine fra jeg står opp til jeg legger meg. Er mye kvalm og spiser lite. Blir fort svimmel og utmattet av denne hodepine. Sover dårlig om nettene pga av det. Vurderer og kontakte lege ang. evt sykemelding, men det sitter litt langt inne det også.. Jeg har aldri hatt sykemelding tidligere og er litt usikker på hvordan det fungerer. Noen som har erfaringer? Gjerne del hvorfor dere er sykemeldte hvis det ikke er for privat :shy:

Last edited:
Min beste medisin mot hodepine er søvn og vann. Bare et tips :) du burde kanskje få hodepinen undersøkt av lege uansett? Hvis du ikke kan jobbe må du jo sykemeldes, sånn er det jo bare :)

Jeg har den siste uken slitt ekstremt mye med hodepine fra jeg står opp til jeg legger meg. Er mye kvalm og spiser lite. Blir fort svimmel og utmattet av denne hodepine. Vurderer og kontakte lege ang. evt sykemelding, men usikker på om jeg blir tatt på alvor.. Jeg har aldri hatt sykemelding tidligere og er litt usikker på hvordan det fungerer. Noen som har erfaringer? Gjerne del hvorfor dere er sykemeldte hvis det er ikke er for privat :shy:

jepp!:facepalm:

Jeg spurte legen om sm når jeg hadde første blødning i uke 5. Han har sykemeldt meg ut 1.Tri. Det ble rett og slett en for tøff påkjenning for meg + at jeg jobber med psykisk utviklingshemmede (sykepleier) og det er en del ganske tunge tak i den jobben jeg gjerne vil unngå ift en ny blødning :hungover:

Småspotter enda, men er 9+0 og det er masse liv i magen! :rolleyes:

Min beste medisin mot hodepine er søvn og vann. Bare et tips :) du burde kanskje få hodepinen undersøkt av lege uansett? Hvis du ikke kan jobbe må du jo sykemeldes, sånn er det jo bare :)
Jeg føler ikke jeg gjør noe annet enn å sove på fridagene mine og ta litt paracet inni mellom på det verste.. Ikke alltid det hjelper heller. Vann får jeg i meg, utenom maten :(

jepp!:facepalm:

Jeg spurte legen om sm når jeg hadde første blødning i uke 5. Han har sykemeldt meg ut 1.Tri. Det ble rett og slett en for tøff påkjenning for meg + at jeg jobber med psykisk utviklingshemmede (sykepleier) og det er en del ganske tunge tak i den jobben jeg gjerne vil unngå ift en ny blødning :hungover:

Småspotter enda, men er 9+0 og det er masse liv i magen! :rolleyes:
Huff.. Så kjedelig å oppleve blødninger, men godt det er masse liv i magen. Håper det gir seg snart for deg :happy:

Jeg er sykmeldt. Masse kvalme, oppkast innemellom, håpløst svimmel, og kjennes ut som hode mitt veier 40kg , rett og slett bare en tung følelse i kroppen:oops:

Jeg er sykmeldt ut første trimester grunnet risikosvangerskap. Jobber som lærer, greit å ta litt vare på seg selv. Det bør ikke være noe problem å ta opp utfordringene dine med legen din Lykke til!

Jeg er sykemeldt da jeg sliter med ekstrem kvalme og oppkast, jobber med mat og mye lukter som gjør alt mye verre for min del..

Jeg er sykemeldt ut måneden pga kvalme som gjør meg mer eller mindre sengeliggende :(

Jeg kjenner at med turnusarbeid (de har kuttet nattevaktene etter mitt ønske), og nå 9 dager sammenhengende jobbing tar på. Fordi jeg har turnusfri blir det lange arbeidsperioder og usikker på hvor lenge jeg klarer å stå i det. Jobben min er heller ikke lagt tilrette for hvile og føler ikke jeg gjør annet enn å jobb og sove om dagen. Har første kontroll hos lege 22 januar og får vel ta en prat om en gradert sykemelding kanskje. Heldigvis jobber jeg i IA bedrift og kan ta ut 8 dager sammenhengende egenmelding inntil 24 dager totalt i året. Så mulig denne perioden blir delt opp litt av egenmeldinger :bag: Liker ikke tanken, men er ikke verdt å slite seg ut heller :Heartred

Jeg ble sykemeld nå. Jeg er så dårlig/kvalm nå, våkner til og med om natta av kvalmen. Kjenner jeg bare trenger fred til å komme meg igjennom dette, og håper det gir seg snart, så eg jeg klar igjen!:eek:

Jeg er delvis sykemeldt pga kvalme. Har hjemmekontor men selv det ble for vanskelig å komme seg gjennom. Har nå to økter om dagen med en god pause mellom hvor jeg legger meg.
I tillegg til kvalmen er jeg ekstrem trøtt, og blir enda mer kvalm når jeg er så trøtt, derav behovet for å sove, ond sirkel med andre ord o_O

Jeg er delvis sykemeldt pga. risikosvangerskap. Jobber 50%

Jeg er ikke sykemeldt selv, men vurderer å ta det opp med legen neste kontroll om 2 uker, om jeg klarer å gå så lenge...

Kvalmen er ikke like intens lenger (9+6), men jeg sliter med korsryggen og søvnen. Søvnen pga kvalme om kvelden så jeg ikke får sove, samt at jeg sover generelt dårlig og blir liggende og vri meg fordi jeg hele tiden kjenner på den ugne følelsen og har ømme pupper som er i veien uansett hvordan jeg ligger. Våkner jeg pga dobesøk i løpet av natten får jeg aldri sovne igjen fordi jeg da kjenner kvalmen med en gang og er tilbake til start. Denne uken har jeg forsovet meg 2 ganger ved å sove igjennom vekkerklokken og er generelt zombie hele døgnet (og får høre det på jobb).

Ryggen protesterer når jeg står mye og går mye, og det gjør jeg en del på jobb. I går hadde jeg varetelling og sto i ca 4 timer og var helt ødelagt. Endte opp med å ta buss to busstopp gjennom byn fordi det gjorde så vondt å gå og når jeg fikk satt meg ned kjente jeg det også i strålinger fra hoftene og inn mot lysken. Skal til Manuellterapeut på onsdag, håper på øvelsen som kan hjelpe, men innser at om dette blir værre har jeg ikke sjangs til å jobbe normalt.

Jeg var først 100% sykemeldt i to uker for da kjente jeg meg skikkelig utmattet rett og slett, og så har jeg vært 50% sykemeldt siden uke 7. Jeg får sykemelding for 14 dager av gangen i tilfelle jeg etter hvert skulle kjenne meg klar for å jobbe 100% igjen. Men jeg jobber turnus, og kommer ikke til å jobbe nattevakter uansett. Å jobbe over 7,5 timer er uaktuelt.

Du må lytte til kroppen din rett og slett. Det er ingen skam å ta ut sykemelding, særlig ikke som gravid. Du må tenke på deg selv og gjøre det som blir best for deg for det er det kun du som kan, sant. Det er jo ingen andre som kjenner hvordan du har det :happy: Ta vare på deg selv :love2

Er også sykmeldt på grunn av svangerskapskvalme. Har sykemelding ut januar.

Har vært 100 prosent sykemeldt siden uke 5 pga kvalme. Regner ikke med å være tilbake på jobb før i midten av februar.

(Sniker fra juli, som egentlig tror at jeg hører til i augustgruppa:hilarious:)
Er nå inne i min andre uke som sykmeldt, rett og slett fordi at kvalmen og hodepinen slo meg helt ut! Arbeidsdager på 8,5t med munnbind hjalp ikke veldig på situasjonen! Men håper at jeg kan tilbake i jobb neste uke da symptomene har avtatt litt (hvertfall når jeg slapper av)!

Ble sykmeldt for en måned siden, og begynner først nå i uke 10 å bli litt bedre. Har vært veldig kvalm hele døgnet, trøtt, sovet dårlig, vært konstant kald osv.

Back
Topp