Noen som er sykemeldt?

Dere som er sm har dere sagt ifra hvorfor til jobben?!

Alle på jobben vet at jeg er gravid og har full forståelse for at jeg er hjemme.. Var enklere sånn :) Ho ene jeg jobber med hadde mistanke bare noen dager etter jeg fikk positiv test så var umulig å skjule det på avdelinga og flere fikk mistanke når jeg var syk, så jeg sa det bare :)

Jeg er så usikker på akkurat det med SM. Jobber selv med barn med spesielle behov/adferdsvansker i bhg og er veldig sliten både fysisk og psykisk om dagen, men siden dette er min første graviditet er jeg så usikker på hvor grensa går. Altså er jeg hypokonder som klager eller burde jeg være forsiktig?!!? Vet jo ikke hvilke signaler jeg skal se etter siden jeg ikke kjenner mine egne grenser som gravid enda :s

Du burde være forsiktig. Jeg er førstegangsgravid og. Jeg har jobbet delvis tilrettelagt to dager i uken, og hatt sykemelding 3 fordi de ikke har hatt annet for meg. Går nå ut av jobb og over på svangerskapspenger fordi de ikke kan tilrettelegge mer for meg pr dags dato. Satser på at det endrer seg utover høsten og at jeg kan gå tilbake i jobb.
Jeg jobber med ungdom med atferdsvansker, og arb.giver er nøye på at man ikke skal utsettes for fysisk eller psykisk fare.
Bare du kan sette grenser for deg selv. Om jobben din påfører deg spesielt stress eller fare for slag/dytt/spark mot kroppen så bør du i samråd med jordmor/lege og arb.giver vurdere alternative arb.oppgaver

eg hr isje sagt i fra te jobben at eg e gravide, siå eg går sm for en aen grund akkurat nå.. men komme nok te å jør det itte eg hr vert sjå legen ijen..

SM pga kvalme og oppkast. Vært det i to uker på mandag, da skal jeg prøve meg på jobb. Ser ut som at det har begynt å trekke seg litt tilbake nå :D

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Du burde være forsiktig. Jeg er førstegangsgravid og. Jeg har jobbet delvis tilrettelagt to dager i uken, og hatt sykemelding 3 fordi de ikke har hatt annet for meg. Går nå ut av jobb og over på svangerskapspenger fordi de ikke kan tilrettelegge mer for meg pr dags dato. Satser på at det endrer seg utover høsten og at jeg kan gå tilbake i jobb.
Jeg jobber med ungdom med atferdsvansker, og arb.giver er nøye på at man ikke skal utsettes for fysisk eller psykisk fare.
Bare du kan sette grenser for deg selv. Om jobben din påfører deg spesielt stress eller fare for slag/dytt/spark mot kroppen så bør du i samråd med jordmor/lege og arb.giver vurdere alternative arb.oppgaver
Takk! Ja, jeg skal så absolutt følge med. Heldigvis jobber jeg ikke med barn som er utagerende for tiden, men det jeg kjenner mest på er at i barnehagen har man aldri noen pustepause, det er barn rundt meg absolutt hele tiden, bortsett fra 30min pause midt på dagen. Det er en påkjenning når jeg er så trøtt som jeg er :) Men tar en dag av gangen og er flink til å slappe av når jeg kommer hjem!

Kommer til å vente litt til med å si ifra til jobben, jobber bare 4vakter i mnd nå, men med første sa jeg ifra når jeg var 6uker på vei, pga mye tunge løft og kan til tider være stressende :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er sykmeldt å grunn av bekkenløsning og voldsom kvalme...,

Vært sykemeldt forrige uke og denne uka pga kvalme og oppkast, skal prøve meg på jobb igjen i neste uke og håper det går bra med litt Afipran i systemet.. Har ikke sagt til arbeidsgiver at jeg er sykemeldt pga graviditet, og kommer ikke til å si noe om det før det blir høyst nødvendig.

Da er j sykmeldt i 14 dager. Ska bli godt å ta vare på seg sjøl og 3 åringen :)

Back
Topp