Noen som er sykemeldt?

Jeg jobber i en barnehage. Jeg er utrolig kvalm og brekker meg masse..
Det er ikke så lett å være på jobb da. Så hvis jeg er like dårlig i morgen tror jeg at jeg må ringe legen og få en liten sykemelding... Har ikke så lyst allerede i svangerskapet, men må tenke litt på meg selv og... må jeg ikke?

Jeg syntes du skal tenke på deg selv, å vær egoistisk i svangerskapet. Klarer man ikke, så klarer man ikke. Ettersom jeg har vært ekstremt kvalm de siste 2 dagene, så håper jeg selv det skal gå over raskt, om ikke tenker jeg samme veien så deg.

Men gjør det som er best for deg :D

Helt fullstendig enig Man må være litt egoistisk i svangerskapet

Jo du må tenke på deg selv!

Jeg er sykemeldt i 2 uker pågrunn av kvalme og svimmelhet. Og legen "oppfordra" til å sykemelde meg lengere hvis jeg ikke er blitt noe bedre etter de 2 ukene. Han sa jeg måtte tenke og ta vare på meg selv

Jeg drømmer om en sykemelding... Er på andre uka nå, lever på kjeks og rista loff.. knasker afipran og bruker armbånd - det tar litt men ikke alt. Sover dårlig og er svimmel og.. Kan ikke si jeg gleder meg til jobb fremover.. :-(

Det viktigste i et svangerskap er å ta vare på seg selv. Det er den eneste måten å ta vær på fosteret på. Derfor sykemelder man seg til man er bedre. Håper dere blir bedre av kvalmen snart. Var selv kvalm i over 7 mnd forrige svangerskap, og håper jeg unngår det denne gang.

Jeg spøy frem til jeg var 4 mnd forrige svangerskap. Var stort sett kvalm hele tiden, men verst om morgenen - med jeg hadde syntes det hadde vært feil å sykemelde meg helt.

Jeg jobber også i barnehage og ville nok (om jeg blir like dårlig nå) heller snakket med jobben og sagt at jeg må ha litt fleksibel arbeidstid. Jeg hadde ikke villet være hjemme hele dagen, når jeg stort sett bare var dårlig morgenen (spøy som en gris da). Må man reise hjem fordi man er for dårlig, så gjør man det.
Kanskje man kunne fått noen prosent sykemelding på en måte, sånn at man kan gå og komme litt sånn som det passer?
Hadde hatt altfor dårlig samvittighet for jobben min, om jeg skulle sykemeldt meg helt.

- Men så klart, må man så må man

Mamii 27 skrev:
Jeg spøy frem til jeg var 4 mnd forrige svangerskap. Var stort sett kvalm hele tiden, men verst om morgenen - med jeg hadde syntes det hadde vært feil å sykemelde meg helt.

Jeg jobber også i barnehage og ville nok (om jeg blir like dårlig nå) heller snakket med jobben og sagt at jeg må ha litt fleksibel arbeidstid. Jeg hadde ikke villet være hjemme hele dagen, når jeg stort sett bare var dårlig morgenen (spøy som en gris da). Må man reise hjem fordi man er for dårlig, så gjør man det.
Kanskje man kunne fått noen prosent sykemelding på en måte, sånn at man kan gå og komme litt sånn som det passer?
Hadde hatt altfor dårlig samvittighet for jobben min, om jeg skulle sykemeldt meg helt.

- Men så klart, må man så må man

jeg jobber en plass man ikke kan gå og komme som man vil.. vakta starter 8, og man løper til klokka er 15.. kjenner på samvittigheten ja, men vet også at å stå på hodet i pasienter og yte omsorg hele dagen ikke akkuirat er lett når man såvidt klarer å stå på beina selv..

Har man en jobb der man kan være fleksibel, så er det jo såklart best å ikke være sykmeldt.

Selv er jeg lærer, og funker ikke å løpe ut av klasserommet eller møte opp til de timene man orker å undervise :p Er i permisjon nå, da, så problemstillingen er ikke aktuell for meg.

Jeg har hatt 2 tøffe svangerskap fra før. Og første svangerskap presset jeg kroppen for mye at jeg nesten ikke klarte gå i slutten. Så andre svangerskap var jeg egoistisk og tenkte kun på meg selv. Kommer til å gjøre det samme dette svangerskapet. Har to andre barn som også skal ha en mor. Men kommer til å jobbe til jeg ikke klarer mer , håper jo på et fint svangerskap denne gang :) Men har vært hjemme i dag og blir hjemme i morgen for kastet opp og har extremt mye smerter i magen.

Sitter på jobb nå, og er utrolig kvalm. Greier ikke akkurat å konsentrere meg om arbeidsoppgavene hele tiden, men forsøker å holde ut. Snart helg! Hvis jeg ikke blir noe bedre i helga så skal jeg dra til legen og spørre om 50% sykmelding. Så får jeg komme litt senere på dagen iallefall, for her er det verst frem til lunsj. Har ikke lyst å sykmelde meg helt hvis jeg ikke må.

Tvillingmamma<3 skrev:
I morgen blir det en tur til legen, jeg er så utrolig kvalm og uvel. Føler jeg ikke klarer jobben min for tiden :( 

Jeg er no sykemeldt ut året, det høres lenge ut men det er bare 2 uker.
Håper kvalmen er gitt seg da. Legen var ikke i stuss med å sykemelde meg, hun så kor dårlig jeg var...
Hun har og sendt henvisning til tidlig ul siden jeg har tvillinger fra før, håper det ikke tar så lang tid før jeg får time.

Back
Topp