Noen som er Plan-fadder?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har i mange år vurdert å bli det, menger aldri tatt steget å blitt det. Jeg er ei som brenner for å hjelpe andre, og når jeg ser hvor forferdelig barn har det i de landene som ikke får gå på skole, ikke være barn, men må jobbe hele dagene for å få penger til mat. Noen av barna blir forlatt av foreldrene å storesøsken må ta seg av de andre søsknene sine. De får vel nesten ikke leke eller være barn for det er det vel ikke tid til siden de må bruke dagene på jobb. Jeg syns det er helt forferdelig å jeg blir så trist av å se hvordan de har det for jeg syns ikke det skal være sånn. Barn skal få være barn. De trenger omsorg og kjærlighet. Mat. Gå på skole. Og listen er lang!

Jeg ser på TV2 akkurat nå, og det treffer meg alle innslagene fra når kjendisene er å besøker disse landene. Jeg vurderer sterkt å bli Plan-fadder i kveld.

Er du Plan-fadder? Eller er du fadder hos en annen organisasjon?

Vi har vært planfadder i mange år. Er vel på vårt tredje barn nå.

Nei vi er ikke planfadder
Men fadder for noe annet hvor alle pengene gpr tio det det skal

Ja, jeg er Plan-fadder og har litt kontakt med familien :)

Nei, vi er ikke planfadder. Burde sikkert vært det, men føler vi trenger pengene våre selv. Betaler masse skatt- og på den måten bidrar vi til å hjelpe andre land, da staten sender mye penger i de landene.

Ellers støtter vi TV aksjoner og div

Er ikke plan fadder, men gir penger til redd barna og norsk folkehjelp (minerydding).

Har ikke råd til å være planfadder slik det er nå.
Kommer nok ikke til å bli det senere heller, selv om økonomien skulle endre seg.
Bidrar heller lokalt eller til prosjekter jeg kjenner godt.

Vi har vært det i mange år. Fadderbarnet vårt har vi kanskje hørt fra tre-fire ganger i løpet av den tiden, nå må han vel ha blitt 18, så jeg vet ikke om vi da får tildelt et nytt? Vi har sendt hilsen med brev og gave, men hørte aldri noe tilbake fra ham. Pengene går jo uansett til den compound'en han hører til, men hadde vært koselig med et fadderbarn som barna kunne hatt litt kontakt med :)

Nei, det er så lite av pengene som går dit det skal. Jeg hjelper heller når jeg er ute å reiser. Finner barnehjem osv i de landene jeg reiser til. Og sender med penger eller diverse annet med folk jeg kjenner som reiser til f. Eks. Afrika osv. Da føler jeg at pengene jeg bruker hjelper litt mer ihvertfall :)

Nei, men har støttet en lignende organisasjon før.

Nei, det er så lite av pengene som går dit det skal. Jeg hjelper heller når jeg er ute å reiser. Finner barnehjem osv i de landene jeg reiser til. Og sender med penger eller diverse annet med folk jeg kjenner som reiser til f. Eks. Afrika osv. Da føler jeg at pengene jeg bruker hjelper litt mer ihvertfall :)
Lite? Ut i fra hva jeg har funnet ut så går 78% til det det skal og 22% går til administrasjon osv. Det vil si at av 300kr så vil ca. 230kr gå til det det skal og 66kr gå til administrasjon. Men så klart helt opp til hver enkelt hva og hvem man ønsker å støtte :) Jeg vurderer ihvertfall sterkt å bli planfadder fordi jeg ønsker å bidra med noe, og jeg brenner for å hjelpe andre. :)

Back
Topp