Noen som er plaget med blodtrykksfall?

Bennie&Asander

Blir kjent med forumet
Jeg hadde en ekkel opplevelse i morges, jeg stod i dusjen å vasket håret, men ble plutselig svimmel, kvalm, vanskelig for å puste, susing i ørene og flimring foran øynene. Jeg måtte gå ut av dusjen å sette meg på gulvet, jeg ble så redd for å besvime [emoji32]

Noen som har opplevd noe lignende?

Jeg har hatt lavt blodtrykk før jeg ble gravid, og det er veldig lavt nå også, og jeg blir litt bekymret, hva om jeg ikke hadde satt meg ned i tide og falt om. Syns nesten d verste var at jeg hadde vansker med å puste [emoji32]

Noen som har noen tips for å unngå at det skjer igjen?

:joyful:
Jeg hadde en ekkel opplevelse i morges, jeg stod i dusjen å vasket håret, men ble plutselig svimmel, kvalm, vanskelig for å puste, susing i ørene og flimring foran øynene. Jeg måtte gå ut av dusjen å sette meg på gulvet, jeg ble så redd for å besvime [emoji32]

Jeg har hatt lavt blodtrykk før jeg ble gravid, og det er veldig lavt nå også, og jeg blir litt bekymret, hva om jeg ikke hadde satt meg ned i tide og falt om. Syns nesten d verste var at jeg hadde vansker med å puste [emoji32]

Hadde du spist frokost før du gikk i dusjen? :)

Sliter også med lavt blodtrykk, så er veldig nøye med å holde blodsukkeret oppe så jeg slipper å ha det i tillegg.

Har hørt noe om at blodtrykket endres ved å holde henda over hodet, i hvertfall i treningssammenheng. På den negative måten, altså.

Mer salt skal kunne hjelpe på, men jeg har ikke merka noe.

Ellers er det noe som heter "vener" i leggene. Så prøv å stramme leggmusklene når du står lenge oppreist for å få blodet tilbake opp i kroppen :)

Håper ikke mitt blir verre enn det er nå, slitsomt å være så svimmel hele tiden. Er 7+6 i dag.

Opplevde dette i første svangerskap. Utrolig ekkelt! Ikke stå i ro for lenge, og drikke mye vann! Og sette seg rett ned om man kjenner seg svimmel. For å unngå å dette

Fått beskjed av legen å spise masse salt og drikke masse pga lavt blodtrykk. Hun spøkte litt med meg etter å ha tatt blodtrykket mitt, pirket meg i panna med en finger og spurte om det var liv i meg :hilarious:
Jeg har ekstremt(!!!) Lavt blodtrykk.

Opplever det hele tiden. Også som ikke gravid. Eneste tipsene jeg har er å reise deg sakte også ikke dusje for varmt. Synes også det hjelper å drikke noe som inneholder kullsyre og å holde seg unna hvitløk. Vet ikke om det er noe vitenskaplige i det, men kommer meg raskere av litt brus og får det alltid etter å ha spist hvitløksbomber.

Å kjenne igjen tegnene på at det kommer så du kan legge deg ned med beina høyt er vel egentlig det beste [emoji4]

OK, jeg er en fryspinne og pleier ha ganske varmt når jeg dusjer. Så skal prøve å ha litt kaldere vann, for jeg har bare opplevd det i dusjen så langt. Takk for tipsene [emoji16]

Sliter med det jeg også , nesten hver gang jeg reiser meg,, eneste som funker på meg er å holde meg fast i noe, og vente til det går over

Sliter med det jeg også , nesten hver gang jeg reiser meg,, eneste som funker på meg er å holde meg fast i noe, og vente til det går over

Mens du holder deg fast er det lurt å «gå på stedet» men beina for da får du fortere blodet i gang igjen [emoji5]

Høres ut som en ekkel opplevelse. Har også litt lavt BT og svimler når jeg reiser meg opp. Har ikke noe annet tips enn å drikke mye.

Viktig å passe seg i dusjen etter fødsel vertfall! Ble tipset om å vær forsiktig med å dusje hodet i varmt vann før jeg skulle ha første. Glemte det i den DEILIGE dusjen. Og ring ding ding. Der ble det klokkespill og dra fort i nødsnora

Fått beskjed av legen å spise masse salt og drikke masse pga lavt blodtrykk. Hun spøkte litt med meg etter å ha tatt blodtrykket mitt, pirket meg i panna med en finger og spurte om det var liv i meg :hilarious:
Jeg har ekstremt(!!!) Lavt blodtrykk.

hur lavt blodtryck har du? sliter med med blodtrycket så ble bara nyfiken :)

Når du dusjer i varmt vann så utvides venene (blodårene) dine. Dette gjør at blodtrykket synker. Blodtrykket er oftere lavere i graviditet også, derfor man skal være litt forsiktig :) spis og drikk godt før dusj, og gjerne ikke ta super varme dusjer rett etter du har våknet blant annet da blodteykk ofte er lavere om morningen :)
Har også hatt sånne opplevelser i dusjen nå. Er veldig ekkelt :)

Takk takk ^.^

Helt uenig i dette tipset!

Har hatt dette med javne mellomrom før. Kommer "helt uten grunn" kaldt ekkel følelse i hodebunn, sammen med kaldsvette, svimmelhet, kvalme og nesten besvimelse.

Blir jo noe av det samme som når man reiser seg for fort, men det er mildere og kan lett ordnes med å bøye hodet ned mot knærene i ett par sekunder.

Men skikkelig blodtrykksfall er mye mer ubehagelig (og skummelt). Det beste tipse jeg har er å sette deg ned så fort du merker det. Gjerne med bena trukket opp foran deg eller høyt opp. Sitt til det går over -spis en banan eller drikk litt brus.

Hadde jeg begynt å jogge på stedet når det skjedde meg -hadde jeg gått rett i bakken! (LOL)

Helt uenig i dette tipset!

Har hatt dette med javne mellomrom før. Kommer "helt uten grunn" kaldt ekkel følelse i hodebunn, sammen med kaldsvette, svimmelhet, kvalme og nesten besvimelse.

Blir jo noe av det samme som når man reiser seg for fort, men det er mildere og kan lett ordnes med å bøye hodet ned mot knærene i ett par sekunder.

Men skikkelig blodtrykksfall er mye mer ubehagelig (og skummelt). Det beste tipse jeg har er å sette deg ned så fort du merker det. Gjerne med bena trukket opp foran deg eller høyt opp. Sitt til det går over -spis en banan eller drikk litt brus.

Hadde jeg begynt å jogge på stedet når det skjedde meg -hadde jeg gått rett i bakken! (LOL)
Heh, begynner jeg å gå eller jogge på stedet når jeg er svimmel går jeg i bakken :P

Jeg har veldig lavt blodtrykk fra før, hjelper ikke nå når jeg er så dårlig og kvalm hele døgnet. Hvis jeg reiser meg for fort blir jeg helt susete i hodet :meh:

Back
Topp