noen som er plaget av halsbrann??

anette80

Betatt av forumet
Hei,
er det noen som er plaget av halsbrann???

jeg har aldri hatt det før, men jeg føler det brenner i halsen og at jeg må kremte å drikke vann hele tiden.... fryktelig plagsomt!! noen som har noen gode råd`???

Er heldigvis ikke direkte plaget av det enda. Har hatt det i forbindelse med litt store måltider. Kjenner at det ikke er like god plass til mat i magen lenger, og at det liksom fyller seg helt opp hvis jeg spiser litt for mye. (f.eks pizza)

Yepp, har begynt å få litt halsbrann/sure oppstøt i det siste, stort sett når jeg legger meg om kvelden. Jeg må holde meg helt unna juice og citrusfrukter/mat med mye syre. Og så tvinger jeg ned en spiseskje "Gaviscon mixtur" etter tannpussen om kvelden, rett før jeg legger meg. Det hjelper veldig!

Jeg har vært plaget av halsbrann, og for meg hjalp det med Link tabeletter. Smakte ikke godt, men det hjalp.

Halsbrann er grusomt!! Jeg har hatt mange våkenetter med brennende halsbrann. Jeg har prøvd så og si alt uten hell, men noe som fungerte bra var mandler. Tablettene "Novaluzid mint" (fås kjøpt på apoteket) fungerer også til tider. Jeg merket at jeg fikk halsbrann særlig etter å ha drukket brus (kullsyren) eller syrlige ting som appelsinjuice eller spist mange mandariner. Så nå for tiden går det i icetea og vann.

sitt hær faktisk nu me halsbrann så tenkte æ måtte skrive... d som jælpe mæ når æ har halsbrann e å drikke litt melk, men d jælpe bare en liten stunn..

Ja! Er det ikke grusomt?
Jeg tar også Gaviscon mixture - den er trygg for gravide!
Ellers støtter jeg tipsene om å spise mindre og oftere.
Også er jogurt bra, og vaniljeis!!!!
Og små mengder brød/boller/kjeks.

Noe annet som virker for meg er å legge meg på siden - helst venstre side - vet ikke hvorfor, men det funker på det meste.... [8|]

Back
Topp