Noen som er lærer og har planlagt permisjon?

Ikke tenkt på det enda, nei :joyful: men det blir nok litt ulønna permisjon :) hadde 11 mnd permisjon sist, og ønsker egentlig ikke noe særlig mindre permisjon denne gangen, tror jeg. Det er bare én gang i livet du får nyte noen måneder hvor din «eneste oppgave» er å bli kjent med og kose deg med barnet ditt :)

Husk at om vi har permisjon i sommerferien kan vi ta 4 uker ferie etter permisjonen er over. Det gjorde jeg med mine to første

Velger dere den med 80% eller 100% lønn da? og tar dere de fire ukene med ferie fra 2020 rett etter permisjonslutt i 2021 da? Og da får man feriepenger i juni ikke sant? Om man f eks er tilbake i jobb i april? :)

prøver å se på det nå, og synes det er for tidlig å klmme tilbake i desember allerede. Babyen er jo så liten da..♥️

Pluss at det da vlir flere måneder etter far er ferdig med permisjon som man ikke har barnehage til barnet. Her jeg bor er det vanskelig å få plass annet enn i august.

Du får feriepenger i juni og lønn i juli, men du får også utbetalt lønn(som normalt) den måneden du tar ut de 4 ukene med ferie

Jeg er lærer og har vært i permisjon i to ganger tidligere. Begge gangene valgte jeg 100%,sparte rundt 20% av det jeg fikk utbetalt for å kunne ha ulønnet permisjon

Du får feriepenger i juni og lønn i juli, men du får også utbetalt lønn(som normalt) den måneden du tar ut de 4 ukene med ferie

Jeg er lærer og har vært i permisjon i to ganger tidligere. Begge gangene valgte jeg 100%,sparte rundt 20% av det jeg fikk utbetalt for å kunne ha ulønnet permisjon
Hvor lenge hadde du ulønnet da om jeg kan spørre?:)

Hvor lenge hadde du ulønnet da om jeg kan spørre?:)
Hadde bare 1 mnd med første, så jobbet jeg litt redusert før jeg gikk tilbake 100%. Med andre hadde jeg 5 mnd, men fikk feriepenger i en av de mnd. Jobbet redusert i 3 mnd etter vanlig permisjon før jeg tok ulønnet.(måtte ordne det sånn pga samboers videreutdanning)

Jeg er også lærer, har termin 3.juni da, men er høyrisiko for prematur. Jeg tenker å ta 80%, så evnt ulønna pluss ferie, så lurer jeg på å søke redusert stilling og kompetanse for kvalitet--videreutdanning, slik jeg i praksis slipper å jobbe så mye før etter jul. :) Hadde lang permisjon med forrige, og synes det var full, men også greit å være litt i jobb når lille er over året.:) men leker med tanken på å utsette barnehagestart til ungen er to. Mest ideelt hadde vært etter jul, men er vanskelig å få barnehageplass da.

Fikk barn i mai 2018. Er lærer. Gikk da akkurat under de gamle permisjonsreglene med 10 uker til far da.. så jeg hadde permisjon til 13. januar, deretter 5 uker ferie (Ja, vi lærere har FEM uker ferie selv om NAV bare utbetaler 4 uker og 1 dag. Pass på og få de siste fire med i regnskapet fra arbeidsgiver). Jeg hadde så ulønnet permisjon ut mars slik at Pappaen hadde 10 uker pappperm frem til jeg fikk sommerferie i juni. Barnehagestart i august.

Fikk barn i mai 2018. Er lærer. Gikk da akkurat under de gamle permisjonsreglene med 10 uker til far da.. så jeg hadde permisjon til 13. januar, deretter 5 uker ferie (Ja, vi lærere har FEM uker ferie selv om NAV bare utbetaler 4 uker og 1 dag. Pass på og få de siste fire med i regnskapet fra arbeidsgiver). Jeg hadde så ulønnet permisjon ut mars slik at Pappaen hadde 10 uker pappperm frem til jeg fikk sommerferie i juni. Barnehagestart i august.

Hvordan skal jeg klarere dette med 5 uker ferie med arbeidsgiver? Hvor finner jeg info om at jeg har rett på 5 uker ? Litt blå her, med en arbeidsgiver som helst vil gi så lite som mulig, selvsagt :)

Hvordan skal jeg klarere dette med 5 uker ferie med arbeidsgiver? Hvor finner jeg info om at jeg har rett på 5 uker ? Litt blå her, med en arbeidsgiver som helst vil gi så lite som mulig, selvsagt :)
Hos oss legger jeg 4 uker ferie inn i permisjonsplanen i «riktig år» og får den siste uka overført til året etter og kan ta den i slutten av permisjonen.

Nå ble jeg også nysgjerrig! Har aldri kommet gjennom med mer enn 4 uker og 1 dag i mine tidligere permisjoner. Hvor står det at det er 5 uker?

Tagget feil person :facepalm: se det jeg skrev over.
Hvilken kommune tilhører du? Har dere egen tariffavtale som gir deg den siste uka?

Har egen tariffavtale som lærer som gir den siste uka ja, alle som jobber under KS har 5 uker lovfestet ferie.
Jeg er ikke i ks, så da er det individuelt I forhold til hvilket forbund man er i eller om man ikke er organisert

Back
Topp