Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Herregud, jeg tørr nesten ikke skrive det,men i dag har jeg nesten vært uten kvalme. Er det slik det føles å ha litt overskudd?? Det er magisk! Jeg har orket å vaske kjøkkenbenken.. Hehehe..!Noen her som har vært kvalm, som har gått over. Hvilken uke ble du kvalm og når gikk kvalmen bort?
Så heldig du erHerregud, jeg tørr nesten ikke skrive det,men i dag har jeg nesten vært uten kvalme. Er det slik det føles å ha litt overskudd?? Det er magisk! Jeg har orket å vaske kjøkkenbenken.. Hehehe..!
Etter at vi snakket sammen så har jeg kun drukket litt ingefærte av fersk ingefær. Og to dager på rad nå har jeg spist knekkebrød i senga før jeg har stått opp, uten noe på. Det har gjort at jeg har følt meg bedre på morran. Har spist frokost når jeg har stått opp for det. Så har jeg prøvd å spise ofte og mindre. Kjøpt inn litt salt kjeks å.
Jeg ble kvalm i uke 5. Er 7+3 nå.
Har du begynt på de pillene? P....ettellerannet?
Godt med pause annen hver dag daNei... Men jeg er kjempedårlig nøyaktig annenhver dag. Starter med å brekke meg i det øyeblikket jeg våkner og må løpe å kaste opp. Mens de andre dagene er jeg helt i fin form! Det er så sprøtt. I dag var en sånn god dag. I morgen er jeg sikkert tilbake over doskåla. Sist var jg kvalm fra 6-10 uke. Nå er jeg snart 8 og øyner et håp

Tusen takkVis vedlegget 152289Vis vedlegget 152290Vis vedlegget 152291
Man har altså endret teksten i felleskatalogen, eller fass som det heter på svenska for at det generelt bør være så lite legemiddel bruk blant gravide som mulig. Legemidlet er veldig godt undersøkt og trygt at bruke. Man kan også bruke Marzine som også er reseptfritt.
//Sykepleier som har lest meg opp på temaet
Ja VELDIG! Mye lettere for psyken.Godt med pause annen hver dag da![]()
Nope, du er ikke den eneste! Jeg holder på å dø av kvalme på kveldstid..Er jeg den eneste som ikke er kvalm om morgenen men er sikker på at jeg skal dø av kvalme hver kveld? Forfredelig ialefall
Det høres jo helt forferdelig ut. Det er jo ingen som kan gå sånn over lengre tid. Har du hørt med legen din? Jeg vet flere har gått på kvalmestillende i svangerskapet så noe finnes jo. Håper du får tatt noe så formen blir bedre!Så heldig du er! Har kjøpt inn postafen, fikk beskjed om at jeg bare kunne ta de av legen, men når jeg kjøpte de på apoteket var en farmasøyt litt skeptisk, og da ble jeg litt skeptisk selv. Har derfor ikke tatt de ennå, men tenker jeg må bruke de for å klare å holde ut i jula, samt at jeg skal ut å reise og da trenger jeg de hvert fall...samtidig er jeg redd for dårlig samvittighet om noe skulle skje med fosteret pga de tablettene. Men grunnen til de ikke anbefales er pga det ikke er forsket nok på om det har noen påvirkning på fosteret. Kvalmen overskygger alt for tiden..klarer ikke holde på et eneste måltid og gleden med å fortelle nyheten til min mor på julaften er helt borte. Føler meg rett å slett deppa. Håper det er lys i tunellen, at jeg kan bli kvitt det snart.
Ja, har fått beskjed av legen at jeg kan ta postafen. Men disse er det rød trekant på. Kjørte på jobb i dag, så kunne ikke ta de i dag, men i morgen får mannen være sjåfør.Håper det er god effekt...heldigvis siste dag på jobb i dag før ferien...har allerede spydd to ganger, og har måtte holdt igjen spy for å ikke bli oppdaget her på jobb...er litt redd for at jeg spyr opp tablettene jeg tar om morgenen også (folat og tabletter jeg tar for en kronisk sykdom jeg har).Det høres jo helt forferdelig ut. Det er jo ingen som kan gå sånn over lengre tid. Har du hørt med legen din? Jeg vet flere har gått på kvalmestillende i svangerskapet så noe finnes jo. Håper du får tatt noe så formen blir bedre!
Jeg er også mest kvalm på kvelden!Er jeg den eneste som ikke er kvalm om morgenen men er sikker på at jeg skal dø av kvalme hver kveld? Forfredelig ialefall
Såååå godt å høre. For morgenen og ettermiddagen er helt fine. Takk for svarNope, du er ikke den eneste! Jeg holder på å dø av kvalme på kveldstid..
Takk for svarJeg er også mest kvalm på kvelden!
Forrige svangerskap slapp kvalmen i uke 14. Og kom tilbake i uke 30 av en eller annen grunn.