Noen som er konisert?

susamedbabyimagen

Elsker forumet
Og får dere tettere oppfølging i svangerskapet? Hadde konisering i 2011 etter mitt 1 svangerskap pga stor celleforandring.

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Jeg ble konisert i 2006, fikk litt ekstra oppfølging hos gyn. Spes i mitt første sv.skap i 2010.

Usikker på hvordan det blir nå, men skal dit ihvertfall om ca 2 uker.

Fikk du henvisning av lege da og fikk du ekstra gyn undersøkelse før ordinære ul?

Jentegull 10.10.09

Jeg kontaktet spes.gyn selv og fikk time. Regner led innvendig ul første time, så da blir det tidlig ul ca uke 8

Hva er konisering?

Pga celleforandring har jeg fjernet noe av livmorhalstappen på sykehuset. Har hatt gjevnlige celleprøver etter dette og viser heldigvis normale forhold nå. Men har lest noe om at dersom den er forkortet kan det ha noe å si ved graviditet.

Jentegull 10.10.09

Pga celleforandring har jeg fjernet noe av livmorhalstappen på sykehuset. Har hatt gjevnlige celleprøver etter dette og viser heldigvis normale forhold nå. Men har lest noe om at dersom den er forkortet kan det ha noe å si ved graviditet.

Jentegull 10.10.09

Det min gyn sa, var at det ikke har noe å si for graviditeten, men at åpningstiden kan ta litt lengre tid, pga arrvevet på livmortappen...

Det skal jeg huske og spørre om når jeg skal til første svangerskapskontroll neste uke. Ble konisert i august og de tok ikke så mye, men kjekt og høre om man skal følges opp ekstra.

Jeg ble konisert 2 uker før jeg ble gravid..
Kjenner jeg er litt skeptisk.. Men tror alt kommer til å gå bra :)
Skal til gyno i slutten av april,så da sjekker han alt da :) Og regner med jeg får litt ekstra oppfølging..

Jeg var hos jordmor torsd , hun sa at man mulig tok en sjekk i uke 24 et sted , og skulle få ekstra oppfølging, men hun skulle sjekke opp for å være 100% sikker.

Jentegull 10.10.09

Det som også kan skje når man er konisert, er evt for tidlig fødsel. Legen min sa ca 3 uker før tid, men jeg gikk 10 dager på overtid. Åpningstiden gikk ganske kjapt her, fra 3 cm til hun var ute på 4 timer.

Back
Topp