Noen som er konisert her?:p

Rebella

Andre møte med forumet
For noen mnd siden fikk jeg bekreftet celleforandring i livmorhalsen (grad3), noe som resulterte i konisering av livmortappen. Anbefalt skal du helst vente med og blir gravid ca 6-12 mnd etter oprasjon, dette gikk oss helt hus forbi - og jeg ble gravid 3 uker etter oprasjon. Gynekolog og jordmor mener dette mest sannsynlig går helt fint, og at jeg blir fulgt opp litt extra om ønskelig fra uke 24. Tidligere ble man operert med typen slynging, som gjorde større skade på livmortappen og restitusjonstiden var lengre, i dag bruker de laser og fjerner minst mulig.. hjelpe meg! Dette er mitt andre svangerskap, og jeg tenker veldig på konsekvensene hvis noe for galt. Noen andre som har blitt operert og gått gravid i etterkant ?

For noen mnd siden fikk jeg bekreftet celleforandring i livmorhalsen (grad3), noe som resulterte i konisering av livmortappen. Anbefalt skal du helst vente med og blir gravid ca 6-12 mnd etter oprasjon, dette gikk oss helt hus forbi - og jeg ble gravid 3 uker etter oprasjon. Gynekolog og jordmor mener dette mest sannsynlig går helt fint, og at jeg blir fulgt opp litt extra om ønskelig fra uke 24. Tidligere ble man operert med typen slynging, som gjorde større skade på livmortappen og restitusjonstiden var lengre, i dag bruker de laser og fjerner minst mulig.. hjelpe meg! Dette er mitt andre svangerskap, og jeg tenker veldig på konsekvensene hvis noe for galt. Noen andre som har blitt operert og gått gravid i etterkant ?

Hei! Ble konisert noen mnd før jeg ble gravid med førstemann, det gikk helt fint, ingen problemer i det hele tatt. Hvis det oppdages at livmorhalsen begynner å åpne seg så setter de bare på en slags "strikk", men det er det liten sjanse for nå til dags, for som du sier så tar de vekk bare pittelitt helt på tuppen. :) Tror dette går bra, jeg! Men skjønner selvfølgelig at du tenker på det. Hør med legen din, han eller hun kan sikkert berolige deg enda mer :) Lykke til!

Hei! Ble konisert noen mnd før jeg ble gravid med førstemann, det gikk helt fint, ingen problemer i det hele tatt. Hvis det oppdages at livmorhalsen begynner å åpne seg så setter de bare på en slags "strikk", men det er det liten sjanse for nå til dags, for som du sier så tar de vekk bare pittelitt helt på tuppen. :) Tror dette går bra, jeg! Men skjønner selvfølgelig at du tenker på det. Hør med legen din, han eller hun kan sikkert berolige deg enda mer :) Lykke til!
Takk for svar, og så bra :-) Har forhørt meg med både gynekologen min og en jordmor, begge med tommel opp om at jeg skal fullføre:-) Valget mitt lander uansett på oppfølging av gynekologen hele svangerskapet. Sist gikk jeg kun til lege, droppet helsestasjonen og jordmor. Er ikke den som bekymrer meg fort, men nå kjenner jeg det sitter ett lite støkk i meg, kjedelig og tenke på alt som "kan skje". Men skal ikke gjøre det;) DETTE går fint:)!!!

Jeg ble konisert i oktober. Fikk ikke beskjed om p vente ned å bli gravid :-/ Var hos legen i dag og hun nevnte det ikke engang

Ble operert i august. Har fått klarsignal [emoji106][emoji5]

Jeg ble konisert for et par år siden. Mistet i uke 16 nå i november, men tror ikke det hadde noe med koniseringen å gjøre. Som regel går det nok helt fint :)

Sniker fra august;
Jeg ble konisert i desember 2015, og gravid oktober/november 2016. I følge gynekolog og lege på sykehus var dette ingen problem, selvom de fjernet ganske mye hos meg. Ingen ekstra oppfølging eller noe var mente de det var behov for [emoji4]

Ble koniser våren 2015. De tok "middels mye", og jeg skal ha ekstra oppfølging i svangerskapet. Var til gyn i uke 5, og i går uke 6+3. Skal tilbake rundt uke 9. Dette fordi jeg spotter, men det var uvisst om det var pga koniseringen. Etter jeg ble konisert har jeg hatt litt smerter i livmorhalsen, samt den er veldig lett for å blø.spotter litt nå, så er vel derfor jeg skal inn hyppig. .

Leser veldig mye forskjellig iht hvordan oppfølging praktiseres. Jeg har fått beskjed om at det er et risikosvangerskap, at jeg skal unngå stress og tunge løft. Fikk ikke noe forklaring på dette... men dette var med privat gyn. Skal til KK på sykehuset for videre oppf.

Det sies jo at det som regel går fint :-) Så jeg håper på det beste!

Ble konisert 7 februar og er nå 6+5. Fikk ikke beskjed om å vente, og sykehuset(avd. hvor jeg ble konisert) sa jeg ikke trengte ta noen hensyn når jeg ringte de da jeg fikk positiv test..

ble konisert i 2014 og fikk en datter i 2015 uten at koniseringen gav noen komplikasjoner i svangerskapet. Frøkna ble født i uke 40. Er nå gravid igjen, uke 32, og har ingen komplikasjoner denne gangen heller [emoji6] [emoji228]

Back
Topp