Noen som er kjent med Vival 5 mg?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Har prøvd ut med Sobril uten herlig hell.. Leverte resten av tablettene til legen.. Og fikk noe annet.. Vival 5 mg.. Testet de i går.. Funket ikke det heller.. Sov svært urolig på begge tablettformene.

legen sa jeg kunne ta 2 stk 5 mg Vival.. Gjorde det.. Etter 0 virkning etter 1 time, tok jeg 1 til.. Men fortsatt ikke noe virkning :(

problemet er at jeg skal ta mr av hodet i morgen,. Og jeg har angst for dette.. Kan man ta 4 stk vival? Eller er det farlig? Sykehuset sa at om jeg ikke klarte å gjennomføre i morgen.. Så må ny henvisning bestilles.. Da i full narkose.. Lang ventetid

Tror jeg ville hørt med en sykepleier eller lege.. ring legevakta og spør. Dosering bør være fastsatt av fagfolk, skummelt å medisinere seg selv. Lykke til! :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg har brukt vival 5mg i forbindelse med flyreise engang, har flyskrekk, jeg tok 2 stk og 1 til etter 1 time. Vart veldig døsig kan man si, men etter 3 timer var døsigheten over.

Skulle ta når jeg skulle ut og fly så jeg prøvde før turen men merket ingen ting til de jeg.. Vet ikke hva man skal merke heller, kanskje du blir roligere uten å tenke over det og at de funker når du først blir redd? Altså hjemme i sofaen er du avslappet uansett så kanskje derfor man ikke merker noe? :)

Vival kommer ikke i sterkere styrke enn 5 mg.. Doseringen pleier å være 1-3 tabletter ved behov.. Er det derimot store angstproblemer feks fly osv hender det man får fra 30 mg - 60 mg i døgnet.. - forhør deg med legen din ;)

Skulle ta når jeg skulle ut og fly så jeg prøvde før turen men merket ingen ting til de jeg.. Vet ikke hva man skal merke heller, kanskje du blir roligere uten å tenke over det og at de funker når du først blir redd? Altså hjemme i sofaen er du avslappet uansett så kanskje derfor man ikke merker noe? :)
Akkurat det opplevde jeg også, prøvde de ut før turen, men oppdaget fort når jeg kom på flyet at jeg var likgyldig over turen, jeg bruker Vival kun ved reiser på over 1 time, undeer 1 time presser jeg meg igjennom, alt for å kurere skrekken. So mao man blir ikke annet enn likgyldig ifølge mine erfaringer:)

akkurat sånn jeg og tenkte:) spurte legen om det da jeg byttet fra sobril... Siden sobril hjalp da jeg tok mr for 1 år siden.. Da sovnet jeg :) men når jeg nå tok sobril,, og vival, så har jeg hatt urolig søvn. Men hun svarte bare med at noen oppnår motsatt effekt.. Så vet ikke.. Men tenker som du.. At hjemme i stua er jeg jo ikke nervøs for noe..

ringte legevakten nå.. Og hun skulle få en lege til å ringe meg opp.. Så får høre hva han eller henne tror.. Kan jo være det virker når jeg er nevøs

fikk tlf fra legen nå :) han tenkte litt som oss.. At det kan ha en helt annen virkning i morgen siden jeg da mest sannsynlig sliter med nerver! Får håpe på det :) pluss at jeg tåler nok litt mer enn mange andre siden jeg fra før bruker pinex forte mot nervesmerter.. Og innsovningstabletter

Back
Topp