Noen som er hjemme med flere barn?

Lovlybaby

Forelsket i forumet
Nå når minste jenta kommer til verden, skal jenta på 2 år også forsatt være hjemme mye. 5 av 7 dager i uken er hun hjemme. Hun er hos dagmamma de andre to dagene. De blir en søskenflokk på 4 der ei på 4 år går i bhg og ei på skolen. Noen andre som skal gå hjemme med flere barn når den lille som ventes i april kommer? Kjenner jeg begynner å få "kalde føtter". Tar jeg vann over hodet? Jeg har gjort det før, men da fikk jeg så mye hjelp før og minst 1 mnd etter fødselen. Når minsten blir 5 mnd så skal hun på 2 begynne i bhg (da er hun 2,5 år). De klarte det jo før i tiden, så hvorfor skal ikke jeg klare det?! Men skjelden jeg hører andre som gjør det. Noen her???????

Ja, her kommer barna så tett at hun som er minst nå ikke rakk å begynne i bhg før jeg ble gravid igjen. Fant da ut at jeg hun likesågodt kunne være hjemme med meg da jeg er hjemmeværende for tiden uansett. Har tenkt maaaange ganger på hvordan dette blir å gå, men krysser fingrene for at det blir å gå greit....

Så godt å få svar! Det er veldig anderledes å være hjemme med 2 enn 1! Men det er SÅ verdt det! Noen sier at det ikke er noe kjekt for eldre søsken å se at mor er så opptatt med lille babyen, men det er så mye bedre at barna får den erfaringen Da er jo mora alltid tilstede. Barna får så mye midre tid med foreldrene hvis de skal gå i bhg hele dagen, og i tillegg dele oppmerksomhet de få timene som er igjen av dagen. Våren er jo en perfekt årstid å få baby på lett å være ute

Ja, her skal storesøster være hjemme med oss! Hun fylte nettopp 1 år forrige uke

Gratulerer med 1åring i hus! Fortell gjerne om situasjonen.. får du hjelp etter fødselen? Har de andre søsken..?

Gratulerer med 1åring i hus! Fortell gjerne om situasjonen.. får du hjelp etter fødselen? Har de andre søsken..?
Takk :D Mannen min skal være hjemme de to første ukene så er det mulig han tar to/tre uker ekstra. Har foreldre 5 min gåavstand men de er såklart på jobb på dagtid. Hadde nok ikke vurdert det hvis jenta vår hadde vært ekstremt krevende men hun er veldig bedagelig så jeg tror nok dette kommer til og gå veldig fint! Skal veldig mye til før jeg blir stresset så håper det hjelper på :) Vi har bare ett barn fra før av. Mannen min er ferdig 15 på jobb hver dag og 12 på fredager. Tenker nok at etter ett par uker har vi funnet en fin rytme :)

Vi tok 2.5åringen ut av barnehagen når lillebror var 3mnd. Han mistrives enormt i barnehagen og vi er ikke i tvil om at var rett valg. Klart det var dager det ikke var så kjekt, men jevnt over gikk det veldig bra:-)

Her hade eg gutten som blev fødd i september 2012 hjemma till august 2015.
2014 juni Mnd fødde eg nummer 2. De var tøfft en periode før meg Pga eg hade en man som måtte jobba mye. Har ingen familje her . Eller mannen har bror me kona og barn i tennåren men de var ikkje mye till hjelp. Nå er eg gravid me nr 3 og jenta som er fødd i 2014 er hjemma enda. hon har fått bhg plats i august. Så da kommer eg vara hjemma med 2 barn i 4 Mnd. Men eg ska ha besøk av min søster fra Sverige i juni Mnd som ska hjelpa meg. Eg ska nog klara detta. Har ju vart hjemme ett helt år med 2 st før. + mannen kommer ha 4 uker ferie..
Men eg må si att eg klara ikkje helt å slæppa jenta før Å børja i bhg.
me e så knytta till Varandra att eg hade gjærna velat å haft henne 1 år till.

Her blir minste 20mnd når lillesøster kommer, og blir hjemme til august før han begynner i barnehagen :) så har vi en førsteklassing også, hun er utrolig flink med lillebror og hjelper mye til! Slik som hun gleder seg, så kommer hun nok til å fortsette med det <3

Mine foreldre bor fem min unna, og hjelper gjerne til om det trengs eller bare de har lyst *føler meg veldig heldig der*

Mannen blir hjemme to uker etter fødselen, og jeg klarer nok å begynne på en rytme da, forhåpentligvis!

Ellers tror jeg vi kommer til å bli mye ute utover våren :)

Så kjekt å lese! Når minsten kommer har jeg 4 barn på rett under 7 år. Jeg får så mange kommentarer på at det kommer til å bli veldig travelt, og når jeg i tillegg skal være hjemme med 2 åringen, så er det mange som reagerer. Ikke direkte negativt, men på en måte som jeg etterhvert lurer på om jeg har tatt riktig valg. Mange andre ting må velges bort og når man har vert oppe store deler av natta, så er det klart det kan bli tøft til tider, men det er jo ingenting som er viktigere enn tid sammen med med barna ❤ jeg har besteforeldre som kan hjelpe til med toåringen hvis det skulle bli krise

Vi tok 2.5åringen ut av barnehagen når lillebror var 3mnd. Han mistrives enormt i barnehagen og vi er ikke i tvil om at var rett valg. Klart det var dager det ikke var så kjekt, men jevnt over gikk det veldig bra:)

Begynnte han i barnehagen senere? Fikk du plass i samme barnehage? Event. Hvordan var det når han begynnte andre gang? Begynnte begge på likt da? Var det lettere?

Begynnte han i barnehagen senere? Fikk du plass i samme barnehage? Event. Hvordan var det når han begynnte andre gang? Begynnte begge på likt da? Var det lettere?
Vi tok han ut av barnehagen fordi han ikke trivdes. Barnehagen var det verste jeg har vært borti (vi flyttet en mnd før lillebror kom), den ble heldigvis stengt av kommunen året etter.
Storebror hadde masse negative følelser i fht det å gå i barnehagen. Men det gikk overraskende greit. Vi hadde permisjon enda og fikk bruke så lang tid som han trengte på tilpassing. Den nye barnehagen var kjempefin og det tok ikke mange dagene før han trivdes. Han fikk veldig korte dager.

Nå har ikke jeg storebror hjemme når lillesøster kommer. Men jeg tenker at det kommer veldig an på barna og foreldrene om det fungerer å ha storesøsken hjemme. Sønnen min blir 18mnd når lillesøster kommer og jeg kunne aldri tenkt meg å ha han hjemme når hun kommer. MEN skal sies at han er veldig "barnehagegutt", elsker å være i barnehagen og har nesten ikke tid til å være med hjem. Før han begynte i barnehagen var han generelt frustrert fordi han kjeda seg, og vi sleit da og hadde nok slitt nå med å stimulere han nok. Men hadde han vært en roligere gutt, og vi foreldre mer oppfinnsom og flinkere til å stimulere kunne jeg sett for meg å ha han hjemme fra barnehagen hvertfall en dag eller to I uka.

Blir imponert over de som klarer å ha flere barn hjemme samtidig jeg :)

Så kjekt å lese! Når minsten kommer har jeg 4 barn på rett under 7 år. Jeg får så mange kommentarer på at det kommer til å bli veldig travelt, og når jeg i tillegg skal være hjemme med 2 åringen, så er det mange som reagerer. Ikke direkte negativt, men på en måte som jeg etterhvert lurer på om jeg har tatt riktig valg. Mange andre ting må velges bort og når man har vert oppe store deler av natta, så er det klart det kan bli tøft til tider, men det er jo ingenting som er viktigere enn tid sammen med med barna ❤ jeg har besteforeldre som kan hjelpe til med toåringen hvis det skulle bli krise

Er flere som reagerer her også..hva, er han ikke i barnehagen?? Hva gjør dere om dagen da? At du orker å ha han hjemme.. Slike kommentarer irriterer meg! Vi koser oss hjemme vi :) hadde eldste hjemme til hun var to også :)

Det er ikke så mange åra siden det var helt normalt å være hjemme med både 2 og 3
... så vil tro jeg klarer det like bra som våre foreldre/besteforeldre :p

Jeg begynner litt å lure på meg selv når jeg får slike kommentarer.. men det er nok litt spesielt nå når jeg er omtrent høygravid (termin 6 april) og kjenner jeg er veldig sliten for tiden. I tillegg er alle 3 hjemme i vinterferie, og mannen er syk. I morgen er det mandag og vi begynner på litt rutiner igjen. I ❤ rutiner hærlig å høre at andre også velger å være hjemme med de små. Det kjennte jeg var oppmuntrende! Morsrollen har jammen forrandret seg de siste åra. Nå er det uvanlig å ha 100 % omsorg for barn som er under 3 år!

Jeg begynner litt å lure på meg selv når jeg får slike kommentarer.. men det er nok litt spesielt nå når jeg er omtrent høygravid (termin 6 april) og kjenner jeg er veldig sliten for tiden. I tillegg er alle 3 hjemme i vinterferie, og mannen er syk. I morgen er det mandag og vi begynner på litt rutiner igjen. I ❤ rutiner hærlig å høre at andre også velger å være hjemme med de små. Det kjennte jeg var oppmuntrende! Morsrollen har jammen forrandret seg de siste åra. Nå er det uvanlig å ha 100 % omsorg for barn som er under 3 år!

Tiden forandrer seg ja! :)

Jeg har fått kommentarer på det med barnehage, siden minste var 11 mnd... Samme med førsteklassingen som ikke er på sfo.. Mange kommentarer fra andre, at hun har så godt av å være i sfo.. Men jeg mener jeg gjør det beste for mine barn! :) og lille i magen skal også vær hjemme lenge ;) Selv om det blir litt trangt økonomisk, så har vi muligheten - og da blir det en selvfølge for oss!

Føler meg litt som sånn 50-talls husmor av og til, men det er greit ;) jeg trives med det, og barna er storfornøyde! ;)

Tiden forandrer seg ja! :)

Føler meg litt som sånn 50-talls husmor av og til, men det er greit ;) jeg trives med det, og barna er storfornøyde! ;)

Hahaha!!! Jeg også! Jeg følger virkelig ikke moten! huset mitt har ikke noe flotte møbler- her handler det om å ha møbler i første omgang, så får vi bytte de når vi MÅ. akkuratt som i gamle dager. Jeg kjøper skjelden klær til meg selv (liker ikke shopping heller ) og hagemøbler som andre er lei av, er jeg kjempe gla for å få billig så jeg kan ha noe å sitte i når vi er ute i hagen barna mine viser at de setter pris på å være hjemme og det er herlig. Hun eldste er veldig hjemmekjær og liker aller best og være hjemme. Hun går heller ikke på SFO. Huset er ikke særlig ryddig, men husarbeid gjøres jevnt over hele tiden. Pengene brukes på barna og mat og det syns jeg er helt topp!

Back
Topp