noen som er her enda?

Plutti89

Plutti89
hei!
Tenkte det hadde vært morsomt å høre hvordan det går med deres snart 2 åringer? Hva kan dem og hva kan dem av ord å språk?
Synes det er så rart å tenke på at for 2 år siden gikk vi alle her inne gravide å ventet på å få se våre små babyer, og nå, nå er dem snart 2!!! År :D
Tiden går så fort!!!
 
Jeg kikker innom her av og til, gøy om vi klarer å holde forumet vårt i livet :)

Gutten vår blir 2 om en uke, men vi feiret han i dag siden vi skal i bryllup neste helg. Såå rart at han allerede er 2, samtidig er han blitt så stor!

Snakker veldig mye og får masse skryt for språket sitt. Snakker i setninger og gjør seg som regel forstått. Veldig gøy når han babler i vei om ting på helt egen initiativ, ellers er det selvfølgelig mye svar på våre spørsmål og herming. Han forteller litt om hva han har gjort i bhg feks "jeg har sykla jeg" "jeg lekt med theo" ikke så lenge siden han skjønte forskjell på jeg og deg. Sier "jeg er mett" og snakker plutselig om hvor tante/onkel/søskenbarn er og om vi kan reise dit. Sier hva han vil "jeg vil ut å leke" Osv osv. Så gøy å kunne holde en liten samtale :)

Ellers vet jeg ikke hva man skal kunne som 2 åring? Er veldig aktiv, klatrer og løper konstant! Lærte seg å hoppe med samla ben i sommer. Spiser med skje og gaffel, drikker fra vanlig kopp. (Men blir ofte litt søl, så vi ender gjerne opp med tutkopp). Sover ca 12 timer om natta og har så og si sluttet å sove om dagen. Er veldig guttete, dvs leker helst med alt som durer og sitter i veldig korte perioder med feks tegning. Liker sang og musikk :)

Nå har han fått vannkopper, så spent på hvordan det går. Foreløpig har det vært feber og øking i prikker. Håper han ikke blir hardt rammet!
 
Jeg kikker innom her av og til, gøy om vi klarer å holde forumet vårt i livet :)

Gutten vår blir 2 om en uke, men vi feiret han i dag siden vi skal i bryllup neste helg. Såå rart at han allerede er 2, samtidig er han blitt så stor!

Snakker veldig mye og får masse skryt for språket sitt. Snakker i setninger og gjør seg som regel forstått. Veldig gøy når han babler i vei om ting på helt egen initiativ, ellers er det selvfølgelig mye svar på våre spørsmål og herming. Han forteller litt om hva han har gjort i bhg feks "jeg har sykla jeg" "jeg lekt med theo" ikke så lenge siden han skjønte forskjell på jeg og deg. Sier "jeg er mett" og snakker plutselig om hvor tante/onkel/søskenbarn er og om vi kan reise dit. Sier hva han vil "jeg vil ut å leke" Osv osv. Så gøy å kunne holde en liten samtale :)

Ellers vet jeg ikke hva man skal kunne som 2 åring? Er veldig aktiv, klatrer og løper konstant! Lærte seg å hoppe med samla ben i sommer. Spiser med skje og gaffel, drikker fra vanlig kopp. (Men blir ofte litt søl, så vi ender gjerne opp med tutkopp). Sover ca 12 timer om natta og har så og si sluttet å sove om dagen. Er veldig guttete, dvs leker helst med alt som durer og sitter i veldig korte perioder med feks tegning. Liker sang og musikk :)

Nå har han fått vannkopper, så spent på hvordan det går. Foreløpig har det vært feber og øking i prikker. Håper han ikke blir hardt rammet!

Go bedring til gutten :) håper han blir fort ferdig :)
Her har vi enda ikke hatt vannkopper, men alle de andre ungene på hennes avdeling i b.hagen har hatt dem :p

Her er dey også mye skravvling, kommer nye ord hver dag, og hermer masse. Er ikke så flink å snakke lange setninger enda, men setter sammen 2-3 ord :)
Og hermer etter alt, så må passe oss litt for hva vi sier nå :p

Her drikker og spiser hun selv, men av og til litt gris.. Men det må man tåle :)
Veldig ivrig i å være med å lage mat, da skal det sittes på benken og helst både røre og smake :) ikke bestandig det helt passer, men morsomt å la dem få være med :)

Favoritt leke er i grunnen å være ute å disse eller hoppe på trampoline, eller å dra ut på tur både i bæremeis og i vogn, da jubles det :)
Hun flyter over av leketøy, men leker ikke noe spesielt med noe av det.
Barnetv intresserer hun seg ikke for, men noe som heter puddingtv på youtube er kult :) musikk :)

Er det andre som vil fortelle om deres smårollinger?
 
Her var det ikke mye liv! Men, har ikke vært her inne på månedsvis selv... Snuppa vår har hatt bursdag, så nå er hun toåring på ordentlig. Prater mye og kan alle fargene og en del bokstaver. Språklig tror jeg hun er godt I rute :) Motorisk har hun vært litt senere. Litt engstelig av seg, men slipper seg mer og mer løs og lærte seg feks å hoppe ila sommeren :) Ellers er hun en skikkelig Mamma- og Pappajente, som ikke er så veldig glad i å dele. Dermed blir det veldig spennende å se hvordan det går når hun får en lillesøster eller lillebror i februar...
 
Titter innom i ny og ne. Nå er det noen mnd siden sist, gitt Hehe.

Lillemor har fylt 2 og er ei skriv lita jente. Skravler hele tiden. Jeg klarer ikke følge med på alle ordene som funnet opp lenger. Og hun lager 7-10 ords setninger. Motorisk klarer hun det meste men er totalt uredd så det blir litt knall og fall av og til. Hehe.

Nå har hun mest sannsynlig vannkopper. De første dagene ville hun bare slappe av og kose. I dag virker det ikke som hun føler seg så syk lenger. Hun leker og koser seg. Men hu mor må ha litt pause. Da er det godt med Dora på Viaplay :laugh:
 
Back
Topp