Noen som er "gressenke"?

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Jeg har mann som jobber på havet, 3 uker av og 3 uker på. Kjenner at jeg gleder meg til at lille skal komme (hvis alt går som det skal), men samtidig gruer jeg med til alle ukene helt alene. Tanken på at jeg ikke får ha kjæresten sammen med meg for å dele små og store øyeblikk ødelegger litt gledesfølelsen til tider.. Tror nok det kommer til å gå bra, venner seg vel til det. Men følelsene svinger mye for tiden!

Er det noen her som er i lignende situasjon som har eller skal ha barn som vil dele litt tanker og erfaring? Kan være godt å høre at man kanskje ikke er helt alene.

Hilsen førstegangsgravid gressenke! :nailbiting:

Min eksmann var fisker. Så når jeg ventet datteren vår jobbet han 5 uker på og 5 uker av... Det var tøft til tider, men gikk utrolig bra å være alene med lillemor. Man blir egentlig ganske vandt til det tenker jeg.
Jeg var mest bekymret for at jeg skulle føde mens han var på jobb:hilarious: men han var heldigvis på fritur når fødselen startet:happy:

Samme her, jeg var mest bekymret for at han ikke skulle være med på fødselen :hilarious: men det gikk heldigvis bra! Og resten gikk av seg selv :) nå var jeg jo vant til å være alene hjemme annenhver måned fra før av, og da synes jeg det gikk helt fint etter at ungen kom også. Den dagen han dro første gang etter at ungen hadde kommet pakket jeg faktisk tingene og dro til foreldrene mine en stund. Det var godt å ikke være heelt alene helt i starten.

Jeg er gravid for første gang, veldig tidlig enda da jeg bare er i uke 5. Men jeg har en mann som er fisker og jobber veldig mye borte. 6 uker på havet, 3 uker hjemme. Jeg tenker såklart på den tiden det blir et barn i hus og han er så mye borte, men samtidig prøver jeg å ikke tenke så mye på det men heller ta det som det kommer. De ukene han er hjemme på fri vil være gullverdt for både han og baby, og meg! De kan da være sammen hele døgnet, kontra en som er hjemme hver dag kun etter arbeid. Jeg tror kanskje jeg ville helst at mannen min skulle hatt vanlig 8-16 jobb, men situasjon er som den er, og da må jeg bare tenke positivt :)

Ja, man må vel bare ta en dag om gangen! Forsøke å sette pris på den tiden man får sammen :Heartpink

Sniker fra juni gruppen.

Mannen jobber i nordsjøen og i første graviditet var han nesten ikke hjemme før på slutten. Jeg var også bekymret for alt han skulle gå glipp av osv.

Prøv og video chat på facebook, ta masse bilder og film. Her gikk mannen glipp av når hun virkelig slapp seg, har det heldigvis på film ❤

datteren vår har et veldig godt forhold med pappen i dag, selv om han er borte. Når han er hjemme så er det han som står opp og har morningene

Hei! Jeg har mann som jobber på havet, 3 uker av og 3 uker på. Kjenner at jeg gleder meg til at lille skal komme (hvis alt går som det skal), men samtidig gruer jeg med til alle ukene helt alene. Tanken på at jeg ikke får ha kjæresten sammen med meg for å dele små og store øyeblikk ødelegger litt gledesfølelsen til tider.. Tror nok det kommer til å gå bra, venner seg vel til det. Men følelsene svinger mye for tiden!

Er det noen her som er i lignende situasjon som har eller skal ha barn som vil dele litt tanker og erfaring? Kan være godt å høre at man kanskje ikke er helt alene.

Hilsen førstegangsgravid gressenke! :nailbiting:
Jeg er ikke gressenke personlig , men et vennepar utav oss er det. Mannen jobber 4 uker på og 4 uker av mener jeg. De har en liten på 2,5 år og venter nr 2 i februar. Går kjempe fint for dem. :)

Eg er "gressenke", men det er berre i 1-2 veker i slengen. Ved forrige fødsel måtte han bytte og styre på, men fødte ikkje før frituren hans Det var heilt klart skremmande å vere åleine med den lille i starten, men det gjekk veldig bra. Det er travelt å vere åleine, lite egentid! Men så lenge mannen forstår dette og avlaster nok i friperioder (og får kvile sjøl) så funker det fint Verste er at den som er vekke kan gå glipp av små og store ting, men er kjempeheldig som kan bruke heile dager på ungane og ikkje komme heim trøtt og sliten Kl.17 kvar dag!

Min mann jobber i Nordsjøen. Nå er vi hjemme uten han, jeg og tre barn. Går helt strålende det.

Savnet blir stort på slutten, men det går bra.

Min fikk vært med på fødsel sist, med god margin egentlig. Går nok like bra i år også, da han har 10 uker fri rundt termin. Får permisjon den siste jobbreisen.

Ps. Jeg sniker fra juni.

Min mann jobber i Nordsjøen. Nå er vi hjemme uten han, jeg og tre barn. Går helt strålende det.

Savnet blir stort på slutten, men det går bra.

Min fikk vært med på fødsel sist, med god margin egentlig. Går nok like bra i år også, da han har 10 uker fri rundt termin. Får permisjon den siste jobbreisen.

Ps. Jeg sniker fra juni.

Godt å høre at det går så bra :Heartpink Ser også at den første tiden han er ute går veldig greit, men mot slutten kjenner jeg at det er på tide å komme hjem! Merker at han selv blir litt usikker på dette med å være så mye borte med tanke på oppveksten til barnet, men skal nok få det til å fungere :)

Back
Topp