Noen som er gode på NAV her?

misis

Andre møte med forumet
I forbindelse med foreldrepenger.
Hvordan regner de 6 av de 10 siste månedene? er det kalendermåneder eller uker? og må Arbeidet ha vært sammenhengende? Jeg har et opphold på 16dager i desember i forbindelse med jula, men har jobbet jevnt (minst en dag i uken) både før og etter dette.

Som deltidansatt/vikar/ekstravakt som jeg antar du er så er det startdato i jobb (evt det siste året om du har jobbet der lenge) som teller, med varierende lønn så skal du levere inn flere lønnslipper der nav tar utgangspunkt i gjennomsnittet (sånn ca). Var i hvertfall slik her i Oslo :)

Hvis du snakker med Nav skranke folk sier de det der med 6 av de 10 siste mndene. Men om du snakker med Nav forvaltning sier de at de tar utgangspunkt i siste lønning før du går ut i permisjonen. Om du da av en eller annen grunn ikke får full lønn, tar de det beste gjennomsnittet fra de 3 siste årene.

Det der må du nok snakke med Nav om selv, om du har hatt ferie eller sykemeldt er det ingen problem, men om du har stått uten jobb så snakk med dem for sikkerhets skyld. Og krev å få snakke med NAV FORVALTNING, de er de eneste som kan svare ordentlig, vanlig skranke/telefon mennesker på nav kan gi deg helt feil svar. De kan du desverre ikke stole på.

jeg har hatt 2 permisjoner hvor det har blidt regnet ut fra vikar, deltidsjobb..  I skranken på Nav fikk jeg beskjed om at jeg hadde krav på gjennomsnittet av 6 BESTE av dem 10 siste måndene.

Jeg samlet sammen lønnslippene fra 10 siste måndene og la ved et brev hvor jeg skreiv at jeg hadde fått denne beskjeen fra lokale Navkontor . Jeg regnet også ut gjennomsnittet av dem 6 beste måndene. Og skreiv videre da den summen som jeg kom frem til. og at dette hadde jeg fått beskjed om at jeg har krav på.. 

Brevet og lønnslippene sendte jeg sammen med fødtselspengesøknaden, hvor jeg der også fyllte inn den summen jeg hadde regent meg frem til . + husk også å sende med en bekreftelse fra jordmor om at du er gravid og termindato. Dem krever det, uansett om du står med stormage på Navkontoret.

Nav er treig, så dem må mates med t-skje.. Bedre å gi dem mere opplysninger og forklaringer enn for lite.

Jeg fikk nøyaktig den summen jeg hadde gitt dem beskjed om.

Back
Topp