noen som er god med e-post kan en del om e-poster?

Jeg__sitter__bak__blomsterbuketten__jeg

mamma til 2, ei på 16 og en på 5 og er gravid:)
hei nå er det ferietid og jeg driver på med en del jobb og har litt ferie samtidig..

En ting jeg har merket meg som jeg synes er vanskelig er at jeg noen ganger er oppe på natten eller svært tidlig på morgenen.
Særlig nå som det er ferie og vi har kjørt bil på natten blir tidene litt mer tilfeldig.
Noen ganger er det litt død tid og da sjekker jeg jobb e-post det kan godt være jeg skriver et svar og. Men jeg sender ikke mail på natten.

Noen av mine kollegaer har, eller kanskje ikke mest kollegaer men samarbeidspartnere tar imot alle mail som sms på en måte. de får lyd når de får mail på sin telefon.
Noen ganger er når det gjelder kunder kan det også være vanskelig å vite om en har fått et jobbnr. eller et privat nr.
eller kanskje det er en telefon som brukes både privat og på jobb. det kan en ikke vite.

resultatet med og svare på mail og lagre den istedenfor og sende. blir at jeg fint kan innbille meg at jeg har sendt den! «den har jeg svart på for lenge siden!»
men så har jeg ikke det jeg har bare lagret den som en kladd! :(
det er lettere og huske om en har sett den eller har svart, vanskeligere er det og huske om en har sendt den..

det tar seg også litt dårlig ut om de ringer og jeg har lest den men ikke svart og det er et par dager siden jeg leste den. («neida jeg bare leser mailene mine jeg, svarer ikke»)

jeg lurer på om det finnes mail, som funger slik at en kan skrive inn et klokkeslett for eksempel at en ønsker at mailen blir sendt klokka 10:00i morgen for eksempel.

da får de mail tidlig samtidig som jeg slipper å stresse eller sende den på et ugunstig tidspunkt som klokken 19:00 23:30 03.20 04:40 osv.

særlig sliter jeg litt i helger da jeg gjerne svarer på mye. men på dagen er det mye forskjellig så jeg glemmer det litt.
så jeg kan godt tenke at klokken 8 på en lørdag det er litt tidlig og litt stress midt i frokosten.
så blir det litt travelt glemmer hele greia. så er vi på en tur og det passer dårlig. også blir vi invitert innom noen og så er vi hjemme igjen men da er klokka 19:00 og det blir litt rart tidspunkt det så da venter jeg til neste dag. osv.

hadde vert genialt om noen her vet om en mail hvor en kan bestemme tidspunkt når den skal sendes automatisk!
vil nok bli fristet til og dra den enda litt lenger og at sjefen (en morgenfugl) han kunne fått e-post klokken 06:25 like før han kommer til kontoret. eller kanskje klokken 06:10 hadde vert bedre?

ville nok dratt den såpass langt at kollegaer hadde skjønt det rimlig fort. Men ovenfor kunder ville det kanskje gjort et godt inntrykk. uansett ville det vert svært svært praktisk:)

men synes jeg har hørt noe om at det finnes slik e-post, håper noen her vet?

noen som har hørt om det?

tror dere det finnes?

Jeg tror mitt beste tips for deg vil være å slutte å lese mail på natten og når du ikke "er på jobb" :taunt014

Jeg tror mitt beste tips for deg vil være å slutte å lese mail på natten og når du ikke "er på jobb" :taunt014

Eller bare sende svaret når du faktisk skriver det. Det gjør jeg, uansett hva klokka er..

Fra min futuristiske aiPædd

Det gikk på den gamle versjoner av Outlook men det ble tatt bort.. jeg finner ihvertfall ikke det valget lenger etter jeg oppdaterte..

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Back
Topp