Noen som er dårlig etter egginnsetting

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Som jeg har skrevet tidligere så har jeg hatt det ganske vondt etter uttak på torsdag. Satt inn Igår og har fortsatt vondt, ømt, oppblåst i magen , og nå oppkast i hele dag. Føles som luft presse på spiserøret eller lignende .....flere som meg. Vet ikke om jeg klare å gå på jobb imorgen ...

Hadde du tegn på overstimulering?

Det høres jo ut som symptomer på overstimulering... Trur jeg ville blitt undersøkt!! Lykke til :)

Ring vakthavende gynekolog på sykehuset nær deg. Fortell at du har hatt Ivf, satt inn egg og hvordan du føler deg.

Prøv å holde styr på hvor mye du drikker kontra hvor mye du tisser.. Dette kan gi en indikasjon på om du er overstimulert eller ikke. Hvis du er det, vil ikke blodbanene ta til seg nok væske, og du vil tisse mye mindre enn du drikker. Jeg ble kraftig overstimulert etter vårt forsøk i september og ble innlagt på sykehus pga det. Der fikk jeg også beskjed om å holde meg unna vann, og heller drikke væske med tetthet, som juice eller saft:)

Hvordan går det med deg?

Jeg var til uttak idag, og fikk streng beskjed om å kontakte klinikken, eller vakthavende gynekolog ved mitt lokale sykehus, dersom jeg ble stor og hoven i magen, kvalm og eller fikk problemer med pusten.

Jo takk for at du spør, mye kvalm , oppkast og oppblåst. Ringte klinikken idag og de ba meg komme for sjekk. Var noe væske og forstørret eggstokker men ikke noe komplisert greier. Fikk sykemelding et par dager for å se om kvalmen og smertene i magen gir seg så vi får se hvordan det utvikle seg

Hvordan går det med deg?

Jeg var til uttak idag, og fikk streng beskjed om å kontakte klinikken, eller vakthavende gynekolog ved mitt lokale sykehus, dersom jeg ble stor og hoven i magen, kvalm og eller fikk problemer med pusten.

Hvordan gikk det på uttaket forresten?

Okei. Håper formen din bedrer seg snart!

Uttak gikk fint. Ble 17 egg ut. Men får ikke innsett pga overstimuleringen. Er satt på blodfortynnende nå. Eventuelle befruktede egg blir fryst ned.

Okei. Håper formen din bedrer seg snart!

Uttak gikk fint. Ble 17 egg ut. Men får ikke innsett pga overstimuleringen. Er satt på blodfortynnende nå. Eventuelle befruktede egg blir fryst ned.
Du skal egentlig være litt glad for at de lar kroppen roe seg litt før innsetting:) Jeg hadde allerede begynt å bli overstimulert da de satte inn hos meg, og det endte med innleggelse i 14 dager og tapping av 8,5 liter væske fra buken. Ikke noe behagelig opplevelse.. Forsøket endte bra til tross, og jeg er 12+4 på vei i dag, men det tok 8 lange uker å komme seg til hektene igjen:)

Du skal egentlig være litt glad for at de lar kroppen roe seg litt før innsetting:) Jeg hadde allerede begynt å bli overstimulert da de satte inn hos meg, og det endte med innleggelse i 14 dager og tapping av 8,5 liter væske fra buken. Ikke noe behagelig opplevelse.. Forsøket endte bra til tross, og jeg er 12+4 på vei i dag, men det tok 8 lange uker å komme seg til hektene igjen:)
Jeg er veldig glad for det. :)

Hadde faktisk tenkt å foreslå det selv, for jeg har vært så dårlig.

Og greit at det telles som avbrutt forsøk.

Gratulerer med graviditeten :)

Back
Topp