Noen som er blitt kurert for flyskrekk?

Hemmelig en stund!

Forelsket i forumet
Min mor lider av veldig flyskrekk. Hun flyr likevel, så det hindrer henne ikke å reise, men hun gruer seg i lang tid i forveien, og har det ikke særlig godt under turen.  Hun skal på tur til Asia i sommer, og jeg har tenkt på å gi henne et slikt flyskrekk-kurs i gave. Er det noen som har erfaringer med dette? Eller har blitt kvitt flyskrekken sin på andre måter? Vil så gjerne hjelpe henne med dette, for hun elsker å reise.

Sliter med det samme, eneste som hjelper er å fly ofte og slappe godt av. Har desverre inegn erfaring med kurs da eg bor so tåpelig til i landet.
Eg er tøff helt til reisa er bestilt, deretter so sliter eg med å sove og regelrett å fungere, tenker for mye på det som skal skje og ser føre meg de verste ting

Foresten det er ei bok som heter endelig glad i å fly (trur det var det ho heter) den har eg og den er veldig bra!!! Det er også en film / filmkurs som også er bra, den koster ca 400,- den hjalp veldig godt på meg til tider, har lånt vekk filmen so husker ikke navnet men søker du på google finner du nok ut av det. Det var en film med først tekniske ting deretter avslappningsøvelser man bør gjere i forkant, starte 1-2 mnd før du reiser..Prøv den, det er det vært!!

Back
Topp